Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gewoon een herinschrijving doen op dezelfde titularis onder een ander plaatnummer. Je oude nummerplaat achteraf gewoon terugsturen.
Je zal hiervoor bij je verzekeringsmakelaar moeten langsgaan voor een vignet en het document "aanvraag tot inschrijving van een voertuig".
De BIV zal je niet opnieuw hoeven te betalen indien het voertuig al eerder op uw naam is ingeschreven geweest. (Is dus in orde aangezien het hier een herinschrijving betreft.)
2de eigenaar zal je zoiezo zijn, dit kan je niet vermijden. Op het inschrijvingsbewijs staat de datum van eerste inschrijving en de datum van laatste wijziging dus..
Wat ik zou doen is een kopie nemen van alle documenten (inschrijvingsbewijs) zodat je aan de toekomstige koper kan aangeven/bewijzen dat jij de eerste eigenaar bent.
Eerst de oude nummerplaat terugsturen en dan pas een herinschrijving doen
Gewoon een herinschrijving doen op dezelfde titularis onder een ander plaatnummer. Je oude nummerplaat achteraf gewoon terugsturen.
Je zal hiervoor bij je verzekeringsmakelaar moeten langsgaan voor een vignet en het document "aanvraag tot inschrijving van een voertuig".
De BIV zal je niet opnieuw hoeven te betalen indien het voertuig al eerder op uw naam is ingeschreven geweest. (Is dus in orde aangezien het hier een herinschrijving betreft.)
2de eigenaar zal je zoiezo zijn, dit kan je niet vermijden. Op het inschrijvingsbewijs staat de datum van eerste inschrijving en de datum van laatste wijziging dus.. Wat ik zou doen is een kopie nemen van alle documenten (inschrijvingsbewijs) zodat je aan de toekomstige koper kan aangeven/bewijzen dat jij de eerste eigenaar bent.
Aankoopfactuur staat op mijn naam dus dat is bewijs genoeg natuurlijk. Alvast bedankt voor deze volledige uitleg. Nog 1 vraagje trouwens nu ik eraan denk. Is het nog mogelijk om zelf naar DIV te gaan zoals vroeger? Of gaat alles nu via de post? Of kan je nog steeds langs gaan, maar sturen ze de plaat op ipv mee te geven.
Ik kan binnenkort ook met een nieuwe plaat rondrijden als m'n nieuwe wagen geleverd wordt Spijtig, 'k had liever m'n oude plaat behouden en die wagen opnieuw ingeschreven met een nieuwe plaat...
Aankoopfactuur staat op mijn naam dus dat is bewijs genoeg natuurlijk. Alvast bedankt voor deze volledige uitleg. Nog 1 vraagje trouwens nu ik eraan denk. Is het nog mogelijk om zelf naar DIV te gaan zoals vroeger? Of gaat alles nu via de post? Of kan je nog steeds langs gaan, maar sturen ze de plaat op ipv mee te geven.
Thx
Je kan nog steeds bij de DIV langsgaan, je zal echter geen plaat meekrijgen. Aflevering van de plaat zal altijd via de post gebeuren.
Het voordeel van toch bij de DIV langs te gaan is dat het iets vlotter zal gaan, indien je de aanvraag tot inschrijving opstuurt zal het iets langer duren eer je de nieuwe plaat zal ontvangen.
Eerst de oude nummerplaat terugsturen en dan pas een herinschrijving doen
En de reden hiervan is?
Verrekening van de jaarlijkse taks of?
Bij die volgorde zit de klant toch een tijd zonder nummerplaat? Daarom dat we een herinschrijving doen en van zodra de klant de nieuwe nummerplaat heeft ontvangen wordt de oude geschrapt.
En de reden hiervan is?
Verrekening van de jaarlijkse taks of?
Bij die volgorde zit de klant toch een tijd zonder nummerplaat? Daarom dat we een herinschrijving doen en van zodra de klant de nieuwe nummerplaat heeft ontvangen wordt de oude geschrapt.
Ik heb het zo gedaan:
Je gaat naar de verzekering en vraagt een aanvraag tot inschrijving met een klever op.
Je gaat naar de DIV loketten, je zegt dat je een duplicaat van je plaat wil, en geeft die documenten. Als ze vragen waarom, zeg je dat ze je achteraan aangereden hebben, en dat de verzekering je die documenten gegeven heeft. Je krijgt een nieuw plaatnummer toegewezen, wanneer je plaat toekomt met de post, zit er een sticker bij, die je op je oude plaat plakt en in een postbus steekt.
Zo val je niet zonder platen, eigenlijk mag je niet meer met je oude plaat rijden maarja, word gewoon niet geflitst zoals ik
Je gaat naar de verzekering en vraagt een aanvraag tot inschrijving met een klever op.
Je gaat naar de DIV loketten, je zegt dat je een duplicaat van je plaat wil, en geeft die documenten. Als ze vragen waarom, zeg je dat ze je achteraan aangereden hebben, en dat de verzekering je die documenten gegeven heeft. Je krijgt een nieuw plaatnummer toegewezen, wanneer je plaat toekomt met de post, zit er een sticker bij, die je op je oude plaat plakt en in een postbus steekt.
Zo val je niet zonder platen, eigenlijk mag je niet meer met je oude plaat rijden maarja, word gewoon niet geflitst zoals ik
Awel, das net hetzelfde principe als mijn voorbeeld. Dan wordt uw oude plaat ook pas geschrapt na inschrijving en ontvangst van uw nieuwe plaat.
Die sticker wat erbij zit is enkel om op uw plaat te kleven en bij de post af te geven en ze zo kosteloos te kunnen opsturen naar de DIV voor schrapping. Wij sturen ze hier gewoon rechtstreeks terug naar de DIV en dan wordt ze ook geschrapt.
Het makkelijkste is dat je gewoon je makelaar een roos formulier laat opstellen met als reden "aanvraag duplicaat beschadigde plaat". Je gaat hoe dan ook een nieuwe plaat Europees model krijgen, in geval je een gepersonaliseerde plaat had krijg je dezelfde met een 9 voor. Immers alle combinaties waarvoor ooit een retributie is betaald zijn gereserveerd onder de nieuwe 9-index...
En de reden hiervan is?
Verrekening van de jaarlijkse taks of?
Bij die volgorde zit de klant toch een tijd zonder nummerplaat? Daarom dat we een herinschrijving doen en van zodra de klant de nieuwe nummerplaat heeft ontvangen wordt de oude geschrapt.
Ja maar wat is de bedoeling van een herinschrijving , niet dat je van nrplaat verwisselt
omdat je er zin in hebt. Maar bv iemand die 4 maand naar het buitenland vertrekt,
auto waar maanden aan gewerkt wordt , iemand met bvb 3 maand rijverbod
Ja maar wat is de bedoeling van een herinschrijving , niet dat je van nrplaat verwisselt
omdat je er zin in hebt. Maar bv iemand die 4 maand naar het buitenland vertrekt,
auto waar maanden aan gewerkt wordt , iemand met bvb 3 maand rijverbod
Ja oké, het is maar één van de manieren om een nieuwe nummerplaat te bekomen é
Met "herinschrijving" bedoel ik ook dat het voertuig al eens op de titularis is ingeschreven geweest.
Maar maakt verder niet uit, het uiteindelijke doel blijft hetzelfde..
Is er eigenlijk een reden bekend waarom ze voor een indexcijfer gekozen hebben ipv voor een indexletter? Waarbij de indexletter aangeeft of de nummerplaten al dan niet "speciaal" zijn?
Bijvoorbeeld:
M-ABC-123 voor motoren
O-ABC-123 voor oldtimers
T-ABC-123 voor taxi's
U-ABC-123 voor aanhangwagens
X-PER-500 voor gepersonaliseerde platen
Z-ABC-123 voor autohandelaars
Is er eigenlijk een reden bekend waarom ze voor een indexcijfer gekozen hebben ipv voor een indexletter? Waarbij de indexletter aangeeft of de nummerplaten al dan niet "speciaal" zijn?
Dit is België.
Maar de voorbeelden die jij geeft zijn ook niet ideaal, dan gaan de combinaties weer snel op zijn.
Beter was:
A-AAA-001 tot Y-ZZZ-999: gewone platen
O-AAA-001 tot O-ZZZ-999: Oldtimers met vrijstelling van technische keuring
Z-AAA-001 tot Z-ZZZ-999: garageplaten
T-AAA-001 tot T-ZZZ-999: Taxi's
M-AAA-001 tot M-ZZZ-999: Motoren
Q-AAA-001 tot Q-ZZZ-999: aanhangwagens
Voor perso platen zou er geen apart voorvoegsel mogen zijn, maar gewoon kiezen tussen de 'gewone platen' zoals vroeger het geval was (dus vb: B-ART-079).
En dan nog een paar 'speciale gevallekes' zoals de transitplaten en EU platen etc.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Dit is vooral Adolf Schouppe zijn fout. Hij deed gewoon wat hij wilde, heb ik vernomen van de hoge pieten van de DIV. Een indexletter had een goed idee kunnen zijn: het levert nog meer combinaties op, maar er zijn er ook nu genoeg met het Europese systeem zoals het nu is. Ik erger me vooral aan die 9 bij gepersonaliseerde platen. Waarom zouden ze dezelfde niet kunnen blijven? Bovendien had men meer mogelijkheden moeten bieden voor persoplaten, zoals 'BART1' of 'DE-51-RES' of zoiets…
Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).
Ik ga een nieuwe wagen kopen volgende week en heb een persoonlijke plaat...
kga dus donderdag de papieren van mijn aanvraag afgeven aan mijn advocaat zodat hij eens kan zien wat er juist op staat...
ik heb betaald voor 065 - BUG wat in het 'contract' staat en niet voor 9 - 065 - BUG...
naargelang wat hij zegt, ga ik dus eerst mijn geld terugeisen en anders een andere combinatie aanvragen...
en idd, voor perso platen hadden ze gewoon moeten laten kiezen uit 7 tekens...dan zouden er veel meer mensen 1 gaan kopen, want is nu nog zo gek om 1000 euro te geven voor een combinatie die je deels niet zelf mag kiezen???
in GB kan je zelfs platen kopen met 1 of 2 tekens..zolang je maar genoeg betaalt
Comment