Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het kan zijn dat het hier al staat, maar wat gebeurt er met de militaire platen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
      Dinsdagavond* bij verzekeringsmakelaar "aanvraag tot inschrijving" binnen gedaan, deze heeft die onmiddellijk via WebDiv
      ingediend om 17.52 u. en de plaat is vanmiddag om 12.57 u. afgeleverd bij de garage, dus niet echt vertraging .

Alles is mooi te volgen op "www.bpost.be/nummerplaat"
      Bij mij ging het als volgt:

Datum + Uur / Status

20-01-2011 12:57 / Afgeleverd
      19-01-2011 11:40 /Verstuurd
      18-01-2011 17:52 / In productie

*de kantoren van DIV waren dinsdag 18/01 gesloten
      welke combinatie van letters heb je gekregen? kwestie van een idee te hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
        Het kan zijn dat het hier al staat, maar wat gebeurt er met de militaire platen?
        Helemaal niets verandert, want militaire nummerplaten zijn een bevoegdheid van de minister van Defensie, die (voor zover ik weet) geen nieuw koninklijk besluit heeft laten verschijnen.

Oorspronkelijk geplaatst door azeer007 Bekijk Berichten
        welke combinatie van letters heb je gekregen? kwestie van een idee te hebben
        Toevallig een zeer leuke combinatie: 1-AIR-001.
        Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
        Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• daarstraks een nieuwe transitplaat(?) gezien

rode plaat, witte cijfers, 1-1234567

hing op een X6
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
            daarstraks een nieuwe transitplaat(?) gezien

rode plaat, witte cijfers, 1-1234567

hing op een X6
            Yup, transitplaat

Comment

• Zijn de nieuwe platen eigenlijk ook nog overdraagbaar van ouders op kind?

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                Zijn de nieuwe platen eigenlijk ook nog overdraagbaar van ouders op kind?
                Volgens mij wel
                "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

• nieuwe plaat gezien met een 9 als cijfer vooraan?

Oké gevonden het zijn perso platen ze hadden beter ne nul daarvoor genomen want nen nul zijt ge als ge duizend euro geeft voor zo'n plaat .
                  Last edited by Gene Hackman; 21/01/2011, 23:28.
                  Nora!

Comment

• Ik heb hier onlangs een link gezien, met een pdf (dacht ik) waar de nrplaat in detail stond met alle afmetingen van letters en zo er bij. Iemand die toevallig weet welke link dat was? Vind hem niet direct terug.

Comment

• vandaag weer eentje gezien die zijn officiële en z'n duplicaat weer omgewisseld heeft.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Dit is waarschijnlijk al eerder aan bod gekomen, maar om nu in die 80 bladzijden te beginnen zoeken..

- kan je als particulier opvolgen aan welke combinatie ze momenteel ongeveer zitten ? En dan bedoel ik niet de meest recent gespotte. Op welke site gaat dat ook weer ?

- als je graag een kleinere (de grote min of meer vierkante, of zelfs de nog kleinere) plaat wil, kan dat dan alleen mits goedkeuring van de keurmeester op de keuring, en gaat hij die goedkeuring alleen geven als het niet anders kan of ook als hij ziet als het estethisch gezien meer verantwoord is geen lange plaat aan te laten vragen ?

Comment

• ^^
                          – Surf naar mijn website, op die pagina: http://belgianlicenceplates.blogspot...y-issuing.html Bovenaan vind je een bericht met de recentste uitgereikte reeksen, die ik update als ik er tijd voor heb en over het internet beschik. In de tabellen vind je de datums waarop een bepaalde combinatie uitgereikt is, en ook een samenvattende tabel met de recentste nummerplaten afhankelijk van het type nummerplaat en het formaat.

– Voor een 21x14-plaat moet je idd naar de autokeuring en als men bevestigt dat geen van de twee gewone formaten past, dan zal je een kleine plaat (binnen de AZA-reeks) aanvragen. Een esthetisch criteria is er (helaas) niet, wat normaal is: hoe zou je in de wetgeving beschrijven wat esthetisch en niet-esthetisch is?
                          Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Dankuwel. Ik was vergeten te melden dat het over een oldtimerplaat gaat, maar dat maakt wat betreft het formaat waarschijnlijk weinig verschil.

Ik dacht hier gezien te hebben op welke site je een op één of andere manier kon nagaan welke platen er uitgereikt waren en welke nog niet, waardoor je na een aantal pogingen in principe vrij nauwkeurig kan zien waar ze juist zitten.

Comment

• Dan is het die site: http://webdiv.mobilit.belgium.be/div...tusRequest.jsp

(maar dankzij mijn blog hoef je dat niet zelf te doen )

Voor de oldtimers zit het momenteel zo:

1-OAA-694 (langwerpig formaat)
                              1-OYA-135 (vierkant formaat)
                              1-OZA-052 (klein formaat)

Als je een kleine plaat wilt, kan je eventueel onderhandelen met de controleur op de keuring, wie weet? Iemand had hier een foto gepost van een Kever met zo'n kleine oldtimersplaat, hoewel er plaats genoeg was voor de andere formaten .

Comment

• Merci !

Comment

• Waarom hebben vierkante platen eigenlijk een aparte letter (xYx en xZx)?

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Omdat die platen vooraf worden gedrukt en ze dan gewoon een plaat van een stapel kunnen nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                                      Omdat die platen vooraf worden gedrukt en ze dan gewoon een plaat van een stapel kunnen nemen.
                                      En waarom zie ik dan redelijk veel AYA platen die niet vierkant of US formaat zijn?
                                      "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW M3 Bekijk Berichten
                                        En waarom zie ik dan redelijk veel AYA platen die niet vierkant of US formaat zijn?
                                        Fout in het DIV systeem op de eerste dag, daardoor zijn bijna alle AYA platen rechthoekig.

Comment

• Dat klopt. Ik heb ook zelfs een langwerpige 1-QYA-009 tegengekomen op de snelweg (helaas geen foto).

Comment

Working...
                                          X