Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    Kweet niet, nooit echt fan geweest van Brussel. Veel te Franstalig.
    Alerte flamingante.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
      Alerte flamingante.
      Nee, daar niet van. Maar 't is toch waar, de verfransing van Brussel kan je niet ontkennen. 'k Voel me daar trouwens ook nooit op m'n gemak.

Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
      Brussel
      Franstalig

Kans zit er dik in dat ik binnen een tweeltal jaar ginds ga wonen. Tot zover het offtopic.
      Ge woont nu in zo'n schone stad als Gent en dan zou je naar zo'n overbevolkt overheersend Franstalig en druk gebied als Brussel willen gaan wonen?

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Bxl is Europees, multicultureel, zakelijker. Ik begrijp hem wel. De hoofdstad spreekt me ook zeer aan. Maar goed, geen discussie voor hier.

Comment

• Is er een mogelijlkheid om een nieuwe nummerplaat te bekomen als je niet van voertuig veranderd?
          Buiten te liegen tegen de DIV dat je uw nummerplaat bent verloren of gestolen wel te verstaan...
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

Comment

• Uw nummerplaat losdraaien en gaan rondrijden.

Dan hoef je niet te liegen?

Comment

• Ik zie zoveel nieuwe europese platen de laaste dagen, dat kunnen toch niet allemaal mensen zijn die van wagen veranderd zijn?
              Kun je die gewoon aanvragen als je dat wil of niet?

Comment

• Vroeger zag je ook héél veel nieuwe nummerplaten hoor, nu valt het gewoon nog feller op

En volgens mij kun je die ook gewoon wisselen ja, moet je eens bellen of mailen naar de DIV.

Comment

• Ja dat is mogelijk. Maar duurt heel lang! Ik wacht al 4 weken en kan nog ff duren.
                  Omdat nieuwe voertuigen of tweedehandsvoertuigen voorran hebben en er is n kleine achterstand...
                  En ze moeten er nog zin en tijd voor hebben voor de inschrijvingen te doen zoals enkel veranderen van plak zonder nieuw voertuig.. Ofwel snel en dat is je voertuig uit- en dan terug inschrijven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pitcher Bekijk Berichten
                    Zoals steeds in België: men vaardigt nieuwe wetten/regels uit, maar er is geen HOND die controleert of het wel allemaal wordt nageleefd. Resultaat: de nieuwe regels worden massaal aan de laars gelapt (getuige de vele verschillende lettertypes en kleuren die ik al gezien heb op reproductieplaten)... Welkom in België.
                    Heb al een zien rijden met een 1-CCC-222 plaat op klein formaat (zoals de vorige maat) aan de voorzijde, vreemd zicht!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lee Bekijk Berichten
                      Ja dat is mogelijk. Maar duurt heel lang! Ik wacht al 4 weken en kan nog ff duren.
                      Omdat nieuwe voertuigen of tweedehandsvoertuigen voorran hebben en er is n kleine achterstand...
                      En ze moeten er nog zin en tijd voor hebben voor de inschrijvingen te doen zoals enkel veranderen van plak zonder nieuw voertuig.. Ofwel snel en dat is je voertuig uit- en dan terug inschrijven...
                      En hoe heb je die aangevraagd als ik vragen mag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
                        perfecte combinatie!
                        toch leuk dat we nu zo'n formaat kunnen aanvragen...

Leuk idd maar het blijft me storen dat je het blauwe kadertje waar de B instaat links onderaan zit en niet bovenaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk Berichten
                          En hoe heb je die aangevraagd als ik vragen mag?
                          Ik heb het volgens de eerste manier gedaan... Kost enkel de plaat.. Maar je moet VEEL geduld hebben. Ik heb ze namelijk nog niet.. Ik ben naar verzekeringsmaatschappij gestapt en roos formulier ingevuld en laten opsturen met aanvraag nieuwe plaat voor reeds voertuig in gebruik. Met da ik geen zin had om nogmaals inschrijvingsgeld te betalen.

Maw geduld is n schone deugd en het zal ooit wel lonen met de postbode aan mijn deur :-)

Comment

• Inschrijvingsgeld (BIV) moet je nooit 2x betalen. Je hebt dus voor een omweg gekozen

Je was best zelf naar de div gestapt, dan heb je je plaat de volgende dag. Hoe iets opgestuurd moet worden ben je minstens een maand aan't wachten, ze hebben een enorme achterstand in Brussel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                              Inschrijvingsgeld (BIV) moet je nooit 2x betalen. Je hebt dus voor een omweg gekozen

Je was best zelf naar de div gestapt, dan heb je je plaat de volgende dag. Hoe iets opgestuurd moet worden ben je minstens een maand aan't wachten, ze hebben een enorme achterstand in Brussel...
                              Ah ja... Had ik da geweten... Man man man miserie :-).

Comment

• ik heb pas een andere auto gekocht, daar is dus een nieuwe Europese nummerplaat voor aangevraagd.
                                kan ik in tussentijd met mijn nieuwe auto gaan rijden met de oude nummerplaat?

Comment

• Ja, maar je moet dit wel doorgeven aan de verzekering..

Ik heb mijn nieuwe plaat woensdagnamiddag aangevraagd (vanmorgen geleverd trouwens) en ze hebben mij een groen formulier op chassisnr meegegeven. Zo ben je tenminste verzekerd hé.

Je 2de plaat kan je trouwens al laten bijmaken als je dit nog niet gedaan hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                    Inschrijvingsgeld (BIV) moet je nooit 2x betalen. Je hebt dus voor een omweg gekozen

En wat is nu feitelijk de 'kortste weg'?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hdhdt Bekijk Berichten
                                      ik heb pas een andere auto gekocht, daar is dus een nieuwe Europese nummerplaat voor aangevraagd.
                                      kan ik in tussentijd met mijn nieuwe auto gaan rijden met de oude nummerplaat?
                                      Je moet inderdaad sowieso je verzekeraar op de hoogte brengen. De meeste maken daar niet zo'n groot probleem van.

Let wel: je bent juridisch totaal niet in orde. De inschrijving op je oude plaat maakt immers melding van je vorige wagen, niet van je nieuwe, wat maakt dat je illegaal (onbekende wagen) aan het rondtoeren bent. Je zal dan al heel charmant uit de hoek mogen komen om aan een (flinke) boete te ontkomen. In de hypothese dat ze helemaal niet op je gezicht kunnen kijken, mag je je wagen ook meteen laten staan.

Even afwegen dus. Als het een gewone inschrijving betreft via WebDIV dan heb je je platen binnen enkele dagen, dus dat is het risico niet waard. Gaat het om een import, dan ben je natuurlijk wat langer bezig (douane, papieren aanvraag). In dat laatste kan je het misschien overwegen.

Comment

Voor welke situatie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                          Voor welke situatie?
                                          Voor n aanvraag europese plaat met een voertuig reeds in gebruik.

Comment

Working...
                                          X