Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lee Bekijk Berichten
    Voor n aanvraag europese plaat met een voertuig reeds in gebruik.
    Idd, ik verander niet van voertuig maar wil graag een nieuwe europese nummerplaat...
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk Berichten
      Idd, ik verander niet van voertuig maar wil graag een nieuwe europese nummerplaat...
      Je moet het roze formulier invullen en je verzekeraar verwittigen dat je je voertuig wilt laten herinschrijven. Als alles in orde is, krijg je een vignet voor op je formulier. Dan ga je rechtstreeks naar de DIV (liever naar een antenne dan in Brussel, want daar zijn er altijd echt veel mensen) en je vraagt om je voertuig te laten herinschrijven. Je geeft je roze formulier en het oude inschrijvingsbewijs, je zegt wat voor formaat je wilt (kies 'rechthoekig' alleen als je een Land Rover of zo hebt, anders krijg je een extra spoiler op je voertuig ) de aanvraag wordt behandeld en enkele minuten later word je je combinatie toegekend. Dan kun je naar huis en gerust wachten op de postbode de volgende dag.
      Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
      Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
        Je moet het roze formulier invullen en je verzekeraar verwittigen dat je je voertuig wilt laten herinschrijven. Als alles in orde is, krijg je een vignet voor op je formulier. Dan ga je rechtstreeks naar de DIV (liever naar een antenne dan in Brussel, want daar zijn er altijd echt veel mensen) en je vraagt om je voertuig te laten herinschrijven. Je geeft je roze formulier en het oude inschrijvingsbewijs, je zegt wat voor formaat je wilt (kies 'rechthoekig' alleen als je een Land Rover of zo hebt, anders krijg je een extra spoiler op je voertuig ) de aanvraag wordt behandeld en enkele minuten later word je je combinatie toegekend. Dan kun je naar huis en gerust wachten op de postbode de volgende dag.
        Je moet toch niet opnieuw BIV betalen he bij een herinschrijving?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk Berichten
          Je moet toch niet opnieuw BIV betalen he bij een herinschrijving?
          Nee (je voertuig is immers steeds in verkeer), maar stuur onmiddellijk je oude plaat terug, want anders blijf je de verkeersbelasting betalen voor je oude plaat…
          Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
          Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
            Nee (je voertuig is immers steeds in verkeer), maar stuur onmiddellijk je oude plaat terug, want anders blijf je de verkeersbelasting betalen voor je oude plaat…
            Okay... thx!

Comment

• Weet iemand waar ik een nieuwe nummerplaathouder kan vinden ZONDER rand?
              De korte versie hiervan zie ik overal hangen, maar de langen hebben allemaal een boord voor zover ik ze kan vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door aLBa Bekijk Berichten
                Weet iemand waar ik een nieuwe nummerplaathouder kan vinden ZONDER rand?
                De korte versie hiervan zie ik overal hangen, maar de langen hebben allemaal een boord voor zover ik ze kan vinden.
                check, wil ik ook ! !

Comment

• gisteren iets heel vreemd gezien

een gewone donker blauwe auto, niet echt verzorgd of speciaal, met een nieuwe plaat vooraan met combinatie 7 - JK - *** ( * = getal maar weet ni welk) het ging vlug was op rotonde en kon het niet echt goed zien allemaal alleen weet i zeker dat het een 7 was vooraan en een nieuwe plaat.
                  gezien in wilrijk/hoboken als ik nog is zie en kan foto maken post ik hem ..

Comment

ik ben er ook al maanden tevergeefs naar op zoek..

een gewone nrplaat houder, chroom of zwart met een simpele rand.. zonder (reclame)boord onderaan, mét voorgeboorde gaatjes op de juiste plaats..

tot nu toe onvindbaar, ook niet gevonden op die link die iemand hier had geplaatst naar zijn webshop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                      gisteren iets heel vreemd gezien

een gewone donker blauwe auto, niet echt verzorgd of speciaal, met een nieuwe plaat vooraan met combinatie 7 - JK - *** ( * = getal maar weet ni welk) het ging vlug was op rotonde en kon het niet echt goed zien allemaal alleen weet i zeker dat het een 7 was vooraan en een nieuwe plaat.
                      zou kunnen zijn dat je de voorste nummerplaat zag, die zijn al langer in europees formaat te krijgen... en zou een oude combinatie geweest zijn: 7-JK-** (max. 2 getallen)

heb je de achterste plaat ook gezien ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                        ik ben er ook al maanden tevergeefs naar op zoek..

een gewone nrplaat houder, chroom of zwart met een simpele rand.. zonder (reclame)boord onderaan, mét voorgeboorde gaatjes op de juiste plaats..

tot nu toe onvindbaar, ook niet gevonden op die link die iemand hier had geplaatst naar zijn webshop
                        Ik kan er aan geraken heb op de mijne ook zo één hangen
                        Er hangt wel overal een kleine zwart rand, maar géén met een dikke boord onderaan.
                        ( ik heb ze in Tielt gevonden voor een appel en een ei )

Uploaded with ImageShack.us
                        Last edited by ; 19/02/2011, 19:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
                          zou kunnen zijn dat je de voorste nummerplaat zag, die zijn al langer in europees formaat te krijgen... en zou een oude combinatie geweest zijn: 7-JK-** (max. 2 getallen)

heb je de achterste plaat ook gezien ?
                          awel omdat ge het vraagt....de achterste plaat was dacht ik een gewoon formaat maar ben zeker dat het 3 gtallen waren dacht nog tjiens een perso plaat met 5 karakters en een 7 voor da kan helemaal ni... ik ga proberen een foto te maken als ik die ooit nog is tegen kom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                            Ik kan er aan geraken heb op de mijne ook zo één hangen
                            Er hangt wel overal een kleine zwart rand, maar géén met een dikke boord onderaan.
                            ( ik heb ze in Tielt gevonden voor een appel en een ei )
                            ik heb te vroeg gepost hier
                            ik ben vanmiddag naar de Supra Bazar geweest en tot mijn verbazing hadden ze eindelijk een nieuwe lading nrplaathouders binnengekregen.. ik heb er eentje meegebracht, kostte slechts 2.7 euro, en ziet er exact hetzelfde uit als de jouwe

Last edited by ; 19/02/2011, 19:44.

Comment

• Gisteren een 9-...-... gezien in vierkant model en vandaag een 8-AAA-...(ben niet meer zeker van de cijfers wat in Antwerpen centrum)

Comment

ik ben vanmiddag naar de Supra Bazar geweest en tot mijn verbazing hadden ze eindelijk een nieuwe lading nrplaathouders binnengekregen.. ik heb er eentje meegebracht, kostte slechts 2.7 euro, en ziet er exact hetzelfde uit als de jouwe

Tjiens, ik had net dezelfde Supra Bazar Tielt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                                  gisteren iets heel vreemd gezien

Gewoon een hele oude plaat met een herdruk op nieuw formaat
                                  "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

Amai zo goedkoop. Ook eens naar de Supra gaan dan.

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                                      Leuk idd maar het blijft me storen dat je het blauwe kadertje waar de B instaat links onderaan zit en niet bovenaan.
                                      Gisteren eens op gelet. De vierkante platen in Engeland zijn ook zo en die worden door de meeste mensen wel als mooi aanzien.

Comment

Auto5. (keuze: zwarte rand (dun), chroom (dun), chroom (breed onderaan, lelijk).

Het enige wat ik niet mooi vind aan die Auto5 (en blijkbaar ook de Supra platen, zie foto hierboven) is dat je de gaatjes van de plaat ziet. Nu ja, goed.

Comment

• Ga eens zien op de website van OTM daar hebben ze nu ook plaathouders, Er staat er ook een op die je helemaal niet zou zien wanneer je er je nummerplaat op zet. Lijkt me wel tof.

Comment

Working...
                                          X