Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenIk kan ze allebei neuriën en dat is het
Comment
-
Vraagjes die ik al gesteld heb aan het BFOV, maar zonder antwoord : We zullen dus 2 nummerplaten krijgen (lees : betalen), hoe geraak ik dan aan een derde voor m'n aanhanger? Zal ik die ook in een autoshop kunnen laten maken,zoals nu,of moet dat ook via de bevoegde instanties gebeuren?
Ten tweede : ik heb 2 oldtimers,één met een o-plaat ,een andere met gewone plaat (is al oldtimer sinds '99,o-plaat bestond nog niet, heb wel oldtimerregularisatie). Welke plaat zal ik krijgen,zal een o-plaat nog bestaan,of zal ik opnieuw m'n beide voertuigen éénmaal moeten aanbieden ter keuring? Met als gevolg dat m'n oldtimer met gewone plaat dan ook in het vizier van politionele diensten zal komen (de flikken,dus)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbelgie is z op de euro's
europa heeft gezegt land van herkomst ---> A?
daarom hebben ze er nu BE moeten bijzetten.
enigste land met foute euro's en foute nummerplaten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk BerichtenVraagjes die ik al gesteld heb aan het BFOV, maar zonder antwoord : We zullen dus 2 nummerplaten krijgen (lees : betalen), hoe geraak ik dan aan een derde voor m'n aanhanger? Zal ik die ook in een autoshop kunnen laten maken,zoals nu,of moet dat ook via de bevoegde instanties gebeuren?
Ten tweede : ik heb 2 oldtimers,één met een o-plaat ,een andere met gewone plaat (is al oldtimer sinds '99,o-plaat bestond nog niet, heb wel oldtimerregularisatie). Welke plaat zal ik krijgen,zal een o-plaat nog bestaan,of zal ik opnieuw m'n beide voertuigen éénmaal moeten aanbieden ter keuring? Met als gevolg dat m'n oldtimer met gewone plaat dan ook in het vizier van politionele diensten zal komen (de flikken,dus)?
ze gaan de platen niet van u auto's rukken en doos nieuwe in je tuin gooien, mondjes maat en met een uitdoofsysteem... dus als je kaars uitdooft zal je dochter/zoon een nieuwe plaat krijgen voor papa's oldtimers
in nederland rijden toch ook nog niet europese blauw witte platen rond op oude wagens, en die worden ook met rust gelaten.
Comment
-
Is het dan zo moeilijk om alle platen geleidelijk te vervangen door platen zoals nu op vrachtwagens hangen, namelijk de Q - platen? Op één jaar tijd kunnen ze toch iedereen oproepen om met hun plaat naar een DIV kantoor te gaan, en uw eigen plaat te vervangen door een Q-plaat model met dezelfde combinatie als men nu in zijn bezit heeft? Of is dat te gemakkelijk?
Dan zijn de platen qua afmetingen Europees, en is de kous af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrick170 Bekijk BerichtenIs het dan zo moeilijk om alle platen geleidelijk te vervangen door platen zoals nu op vrachtwagens hangen, namelijk de Q - platen? Op één jaar tijd kunnen ze toch iedereen oproepen om met hun plaat naar een DIV kantoor te gaan, en uw eigen plaat te vervangen door een Q-plaat model met dezelfde combinatie als men nu in zijn bezit heeft? Of is dat te gemakkelijk?
Dan zijn de platen qua afmetingen Europees, en is de kous af.
De regering werkt altijd volgens het volgende principe, "Waarom de makkelijke weg kiezen als het ook moeilijk kan".
Ingenieurs zijn trouwens van hetzelfde principe.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Ik heb zojuist vernomen dat er een aanvraag is ingediend bij de DIV om 2soorten afmetingen te produceren, nl rechthoekig ,en ook vierkant,dit omdat bij bepaalde modellen en tuningvoertuigen,het quasi onmogelijk wordt om een rechthoekige in te zetten, sommigen hebben de plaats vernauwd ofzo...
Het komt allemaal wel goed
Comment
-
In Luxemburg waar de europese platen al enige tijd zijn ingevoerd zit het volgens mij als volgt.
Nieuwe kentekens zijn europees uiteraard en de oude kentekens rijden rond met een uniforme witte ovale sticker met een zwarte L erop.
Of was die daar vroeger gewoon verplicht? Zoals in Duitsland ook zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MalinwaForever Bekijk BerichtenLaten we er geen politieke discussie van maken, maar een B komt er bij mij niet op.
Al dat belachelijk communautair gezever.
Je bent tot nader order nog altijd Belg en als je hier blijft wonen heb je geen keus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenVerhuis dan naar het buitenland.
Al dat belachelijk communautair gezever.
Je bent tot nader order nog altijd Belg en als je hier blijft wonen heb je geen keus.
Comment
-
Daarnet met iemand gepraat die nummerplaten verkoopt. (camionette aan div zwijnaarde)
Volgens hem werd er gezegd dat de europese platen €76 per stuk zouden gaan kosten. (Kan mij dit zelf niet voorstellen.)
Morgen gingen ze met een delegatie nummerplaatverkopers praten met de minister, als de staat ze allemaal verkoopt zijn zij natuurlijk ten dode opgeschreven.
Comment
-
Tuurlijk !
Ik ga een beetje afwachten tot er officiele feiten komen waarschijnlijk, maar als de prijs 76€ per plaat word ... dan zalluk daar ECHT niet gelukkig mee zijn. 76€ voor 2 platen is al meer dan duur genoeg. Zeker in vergelijking met de prijzen van bijvoorbeeld Duitsland.
Comment
-
76 euro per plaat
Zijn ze helemaal zot geworden of wat!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jackal Bekijk BerichtenPolitiezone Westkust rijdt momenteel al met minstens 5 voertuigen rond waarop de nieuwe Europese nummerplaat is aangebracht.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment