Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als ik nu een nieuwe wagen koop, krijg ik dan mijn 'oude' nummerplaat maar dan in de nieuwe variant met een 9 ervoor? Of beginnen ze weer helemaal opnieuw bij 9-AAA-001 ?
Als ik nu een nieuwe wagen koop, krijg ik dan mijn 'oude' nummerplaat maar dan in de nieuwe variant met een 9 ervoor? Of beginnen ze weer helemaal opnieuw bij 9-AAA-001 ?
Nee, je gaat een nieuwe, Europese plaat krijgen met een combinatie die helemaal niets te maken heeft met je huidige. Bv. als je nu met CEL-531 rijdt en als je een nieuwe wagen moet inschrijven, ga je een nieuwe nummerplaat krijgen die begint met 1 (bv. 1-AAL-394). Je krijgt een 9 ervoor als je je combinatie laat personaliseren, maar daar moet je wel €1000 voor betalen (en het zou een beetje stom zijn als je een betekenisloze plaat hebt; neem dan eentje dat een boodschap heeft).
Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).
RIP Laten we nog eens Etienne Adolf Schouppe bedanken voor z'n onwettige systeem
Er is niks onwettig aan het systeem... Meer zelfs, het is iets dat al langer had moeten gebeuren...
Wat niet wil zeggen dat ik het leuk vind, integendeel, miserie troef nu met die nieuwe platen... De nieuwe plaat past nog niet op de helft van onze machines, maar soit, er is blijkbar nog een 3de "mini" formaat beschikbaar voor zulke doeleinden al moet de technische controle hiervoor blijkbaar toestemming geven. Enige pluspuntje is dat we als large account aanzien worden en we via factuur kunnen betalen ipv telkens aan de facteur 20 EUR te moeten geven...
Op mijn MiTo is er vooraan af fabriek een uitsparing voorzien in de bumper voor de nummerplaat. hoewel de enigen die erop passen Belgische, zwitserse en Italiaanse nummeprlaten zijn.
Voor alle andere landen is er een speciale (bredere) houder voorzien.
Als ik nu zo'n europese nummerplaat erop moet zetten. Waar kan ik dan ergens die bredere fazen vinden? Mijn garagist wist het ook niet
Op mijn MiTo is er vooraan af fabriek een uitsparing voorzien in de bumper voor de nummerplaat. hoewel de enigen die erop passen Belgische, zwitserse en Italiaanse nummeprlaten zijn.
Voor alle andere landen is er een speciale (bredere) houder voorzien.
Als ik nu zo'n europese nummerplaat erop moet zetten. Waar kan ik dan ergens die bredere fazen vinden? Mijn garagist wist het ook niet
Als de nieuwe platen d'r zijn zal uwen dealer dat wel moeten weten, want dan moet hij die ook op zen nieuwe wagen zetten
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Er is niks onwettig aan het systeem... Meer zelfs, het is iets dat al langer had moeten gebeuren....
Het systeem is onwettig omdat er daar nog geen koninklijk besluit over verschenen is. En de beslissing om alles te veranderen is ook onwettig omdat die niet binnen het kader van de lopende zaken viel in de eerste plaats.
Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).
ik denk er over na om een nieuwe plaat aan te vragen. gezien je bij een adreswijziging sowieso een nieuwe plaat krijgt, zou ik misschien nu liever een 1-A**-***-plaat hebben dan binnen een aantal jaar een 1-D**-*** te krijgen
ik denk er over na om een nieuwe plaat aan te vragen. gezien je bij een adreswijziging sowieso een nieuwe plaat krijgt, zou ik misschien nu liever een 1-A**-***-plaat hebben dan binnen een aantal jaar een 1-D**-*** te krijgen
Als die betekenis niks betekent zie ik nu het nut niet in
Comment