Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
    ik denk er over na om een nieuwe plaat aan te vragen. gezien je bij een adreswijziging sowieso een nieuwe plaat krijgt,
    Tiens,
    nog nooit van gehoord? Ik ben een paar maanden geleden verhuisd, en ik heb geen andere nummerplaat gekregen. vanwaar komt deze informatie?
    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Is pas vanaf deze week.

Comment

• Als je nu twee 'echte' nummerplaten zal moeten hangen/kopen, betekent dat dan ook het einde van de stickers vooraan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Aja?

9 - 110 - XXX ?

9 - 911 - XXX ?

9 - 011 - XXX ?

kweeni ze ....
          9-114-SII

911 4S en nog wat opvulling;
          wimoptiek.be op

Comment

• Eindelijk hebben we de definitieve stand van zaken aangaande de nieuwe Europese nummerplaten en dankzij de tussenkomst van de BFOV kunnen de liefhebbers al naargelang hun oldtimer kiezen tussen drie verschillende formaten namelijk:
            • Rechthoekig model : 520 mm x 110 mm
            • Vierkant model : 340 x 210 mm
            • Klein model : 210 x 140 mm

Het klein model (210 x 140 mm) is ook van toepassing voor de motorfietsen maar mag ook aangevraagd worden voor andere categorieën van voertuigen (bvb voor Fiat 500, voor Amerikaanse modellen, ...)
            hoe gaan ze dit toewijzen? want anders zijn er velen die een klein gaan willen. zijn dat trouwens ook kleinere letters.
            wimoptiek.be op

Comment

• Voor de E30 zou ik een kleine vragen en vooraan een niet officiele denk ik (is toch om enkel naar circuit te rijden), voor mijn dagelijkse een "grote" en voor een sportwagen zou ik zegge FU en toch een sticker plakken vooraan

Ik vindt het echt spijtig dat onze Belgische plaat weg gaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                Als je nu twee 'echte' nummerplaten zal moeten hangen/kopen, betekent dat dan ook het einde van de stickers vooraan?
                Bij mijn weten is nog altijd enkel de achterste een originele. De voorste moet je nog steeds zelf kopiëren en moet uiteraard in EU formaat zijn.

Comment

• Ik zal dan waarschijnlijk ook een van de allereerste nieuwe platen hebben
                  einde van deze week of begin volgende week ga ik 90% zeker een 'nieuwe' auto ophalen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                    Bij mijn weten is nog altijd enkel de achterste een originele. De voorste moet je nog steeds zelf kopiëren en moet uiteraard in EU formaat zijn.
                    Wat is daar zo uiteraard aan? Nu mag een stickerplaat toch ook kleiner zijn dan een originele plaat, zolang ze aan bepaalde minimumafmetingen voldoet?

Comment

• volgens mij zijn die minimumafmetingen gelijk aan het formaat van de officiële plaat.

Comment

• Er bestaat een mogelijk om op het nieuwe formulier te noteren
                        dat je ook een duplicaat wil voor vooraan. Dit kost je 7,5 eur
                        ( nog géén idee of je daar ook kan kiezen tussen formaten )
                        Last edited by ; 09/11/2010, 16:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                          Wat is daar zo uiteraard aan? Nu mag een stickerplaat toch ook kleiner zijn dan een originele plaat, zolang ze aan bepaalde minimumafmetingen voldoet?
                          Het formaat mag rechthoekig of vierkant zijn, maar er komen strengere regels voor zowel de afmetingen als de kwaliteit van de reproducties.

Comment

• hoe zit het nu? krijg je bij een adreswijziging een nieuwe plaat? zoja, ga ik waarschijnlijk een nieuwe bestellen. zo nee, blijf ik met m'n huidige rijden.

Comment

• Weet niet of deze link hier al staat:

Daar staat normaal al heel wat in.

Comment

• "Wanneer u voor de eerste keer een wijziging op vlak van uw inschrijving doorvoert,
                                zult u een nieuwe plaat ontvangen."

kan roger bmw het eens wat meer verklaren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                  Als je nu twee 'echte' nummerplaten zal moeten hangen/kopen, betekent dat dan ook het einde van de stickers vooraan?
                                  Ja, inderdaad. Zie http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm > Technische beschrijving van de reproducties van kentekenplaten

Deze reproductie dient vervaardigd te zijn uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42 en met een dikte tussen 0,95 mm en 1,25 mm of uit een acrylaatplaat van minimum 3 mm.
                                  Weg met die stickers dus. Persoonlijk vind ik stickers lelijk, maar ik geef toe dat het de beste oplossing is om geen gaten te boren in je voorbumper.

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                  Dat klopt: dus €20 voor de officiële plaat en nog €20 voor de voorste… Jammer dat Etienne Adolf Schouppe de eisen van de schoenmakers niet van de hand geveegd heeft, want België is nog het enigste land ter wereld waarin de voorste plaat niet door de overheid of een erkend fabrikant gemaakt wordt.

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                  De minimumafmetingen zijn 340 mm x 110 mm… In Namen rijdt een GT-R rond met een veel te klein voorste nummerplaat: http://www.autogespot.com/nl/viewima...04032010201702

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                  Er bestaat een mogelijk om op het nieuwe formulier te noteren
                                  dat je ook een duplicaat wil voor vooraan. Dit kost je 7,5 eur
                                  ( nog géén idee of je daar ook kan kiezen tussen formaten )
                                  Dat zou leuk zijn, want dit is veel goedkoper dan een (officiële) OTM-plaat te bestellen bij een autodelenwinkel (in Namen: €35!).
                                  Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
                                  Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Mocht een stickerplaat vroeger wel officieel?

Comment

• Eens benieuwd naar de eerste foto's van de nieuwe platen op wagens hier op het forum.

Comment

• Ik ben vooral benieuwd voor de levering van de platen, deze worden uitsluitend door Bpost bezorgt!

En je moet aan de postbode 20 euro betalen...

Hoeveel platen gaan er zo verloren gaan?

maw, je kan je nummerplaat niet meer gaan afhalen aan het DIV loket!

En om te antwoorden op de voorgaande vraag ivm die adreswijziging. Er zal inderdaad een nieuwe europese nummerplaat toegekend worden bij elk contact met DIV, vervanging voertuig, verandering adres, ...

Voor mij wil dit zeggen dat ik voor zowel auto als moto een groot exemplaar krijg...

Op de auto valt dit nog mee, maar op de moto is het net een dienblad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                          Mocht een stickerplaat vroeger wel officieel?
                                          Ja (als ze aan alle andere voorwaarden voldoen).
                                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                          X