Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• goeiedag meneer, mag ik uw zandkleurige kaart aub

alstublief meneer agent..

allez, op wa trekt da nu???
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
      goeiedag meneer, mag ik uw zandkleurige kaart aub

alstublief meneer agent..

allez, op wa trekt da nu???
      Dus roze was een stoer kleur ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
        Dus roze was een stoer kleur ?

De Wallonezen noemen een roze kaart overigens 'carte grise'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten

tot een 15-tal jaar geleden was het inschrijvingsbewijs grijs

Comment

Ik ben zo'n 'Wallonees', maar ik heb nooit van 'carte grise' gesproken. De Fransen doen dat wel.
            Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
            Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Hoe heet dat dan wel in 't Belgisch frans ? In de (waalse) garage waar ik 2 maanden geleden was voor een kleine herstelling, vroeg de receptioniste naar mijn 'carte grise', en ze wees naar mijn roze inschrijvingsbewijs.

Comment

Hoe heet dat dan wel in 't Belgisch Frans ? In de (Waalse) garage waar ik 2 maanden geleden was voor een kleine herstelling, vroeg de receptioniste naar mijn 'carte grise', en ze wees naar mijn roze inschrijvingsbewijs.
                Misschien was die receptioniste een Franse In Frankrijk heet het 'carte grise' omdat die papieren roos zijn. Persoonlijk spreek ik van 'certificat d'immatriculation' (inschrijvingsbewijs). Maar of de meeste Franstalige 'carte grise' gebruiken, zou ik betwijfelen. Er zijn natuurlijk ook mensen die 'Frans-Frans' woorden gebruiken om 'deftiger' over te komen. Bv. Hermann De Croo gebruikt zelfs 'soixante-dix' i.p.v. 'septante'. Bij de VRT is er ook een neiging om Noord-Nederlandse constructies te gebruiken, bv. bij twee- of meerdelige werkwoordelijke eindgroepen: "… dat ze hebben gedaan" komt steeds vaker voor dan "… dat ze gedaan hebben". (Dat weet ik van mijn cursus taalkunde. )
                Last edited by slabate; 11/11/2010, 01:01.
                Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
                Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
                  Ja, inderdaad. Zie http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm >
                  De minimumafmetingen zijn 340 mm x 110 mm… In Namen rijdt een GT-R rond met een veel te klein voorste nummerplaat: http://www.autogespot.com/nl/viewima...04032010201702 .
                  Dan ook nog eens in een niet toegelaten kleur, zwart (krijg je boete van €60 voor of zo).

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                  Er zal inderdaad een nieuwe europese nummerplaat toegekend worden bij elk contact met DIV, vervanging voertuig, verandering adres, ...
                  Dat vind ik echt zo fucking onnozel he! Allemaal maniertjes om het geld sneller uit onze zakken te kloppen en iedereen zo snel mogelijk een nieuwe plaat aan te smeren.

Sorry maar ik kan er niet over.

Ik ga de oude verkleurde platen met 5 karakters van de oude vandagen missen in het straatbeeld.

Nu was ik juist gehecht aan de 'nieuwe' combinatie van m'n plaat op de Polo (xxx-BUU).

Adolf Schouppe zegt dat de Belg 'erg gehecht is aan zijn nummerplaat'. BLIJF ER DAN MET UW FIKKEN VANAF HE ouwe lul!

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Wat betreft de kleinere modellen van de nieuwe nummerplaat (waar de karakters op 2 regels komen te staan), mag dat enkel als je geen plaats hebt voor een normale, of mag dat alleen als er wél plaats is voor zo'n aangepaste ? Ik spreek over een oldtimer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      Adolf Schouppe zegt dat de Belg 'erg gehecht is aan zijn nummerplaat'. BLIJF ER DAN MET UW FIKKEN VANAF HE ouwe lul!
                      Pastoors zijn ook gehecht aan misdienaars

Comment

• Europa had gewoon duidelijker moeten zijn, allemaal wit-zwart en dezelfde letterverdeling met links het land van herkomst. Voor iedere lidstaat hetzelfde, ik denk dat het zo nog in de toekomst zal worden...

Comment

• Antwoord zelf gevonden intussen, je hebt dus de keuze

a. Voor alle voertuigen behalve motorfietsen. Bij de aanvraag tot inschrijving van een voertuig krijgt u de keuze tussen twee verschillende formaten:
                          ·Rechthoekig model: 520 mm x 110 mm

·Vierkant model : 340 mm x 210 mm

Comment

• weet niet of dit hier al staat: http://www.aeb.be/upl/download/produ...L_compleet.pdf

Comment

Hoe heet dat dan wel in 't Belgisch frans ? In de (waalse) garage waar ik 2 maanden geleden was voor een kleine herstelling, vroeg de receptioniste naar mijn 'carte grise', en ze wees naar mijn roze inschrijvingsbewijs.
                              In Wallonië noemen ze dat idd een "carte grise"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                In Wallonië noemen ze dat idd een "carte grise"
                                "Carte Grise' verwijst tenminste naar de echt kleur van vroeger ...
                                In vlaanderen zeggen ze pasport tegen een identiteitskaart... ook bvb kodak voor een fototoestel
                                2014 Porsche Boxster 981
                                2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                                  Europa had gewoon duidelijker moeten zijn, allemaal wit-zwart en dezelfde letterverdeling met links het land van herkomst. Voor iedere lidstaat hetzelfde, ik denk dat het zo nog in de toekomst zal worden...
                                  Dàt is nu eens de beste opmerking in heel deze thread.
                                  Ik zie niks europees aan onze huidige vernieuwde nummerplaten. Niks.
                                  Alleen heeft Schouppe ervoor gezorgd dat de oude verweerde nummerplaten verdwijnen binnen x tijd, maar tegen dat 95% vernieuwd is, zijn er al weer stokoude van de huidige in omloop....

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                    Dàt is nu eens de beste opmerking in heel deze thread.
                                    Ik zie niks europees aan onze huidige vernieuwde nummerplaten. Niks.
                                    Alleen heeft Schouppe ervoor gezorgd dat de oude verweerde nummerplaten verdwijnen binnen x tijd, maar tegen dat 95% vernieuwd is, zijn er al weer stokoude van de huidige in omloop....

Koop misschien brillen dan

Het formaat is het verplicht europees formaat, dus geen andere keuze mogelijk.
                                    HET MOEST AANGEPAST WORDEN...

Schouppe is nog slim genoeg geweest en heeft gedaan wat de meeste belgen willen : bij de zelfde kleuren blijven.

Dus een perfecte oplossing om iedereen content te maken : europa en belgen
                                    2014 Porsche Boxster 981
                                    2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Zijn ze eigenlijk groter dan de huidige EU platen die men vanvoor hangt?

Het zou niet mogen, maar het lijkt precies wel zo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                        Koop misschien brillen dan

Het formaat is het verplicht europees formaat, dus geen andere keuze mogelijk.
                                        HET MOEST AANGEPAST WORDEN...

Schouppe is nog slim genoeg geweest en heeft gedaan wat de meeste belgen willen : bij de zelfde kleuren blijven.

Dus een perfecte oplossing om iedereen content te maken : europa en belgen
                                        ik bekijk formaat wel iets ruimer dan alleen de lengte van het blik.
                                        Maar als je alleen de afmetingen bekijkt: ja, da's dan het enige.
                                        Wow, wat een verrijking!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• 'Je mag geen extra gaten boren in de kentekenplaat'

Alsof ik dan 4 nieuwe gaten ga boren in m'n auto... Fuck you Schouppe, fuck you.

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
                                          X