Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoe heet dat dan wel in 't Belgisch frans ? In de (waalse) garage waar ik 2 maanden geleden was voor een kleine herstelling, vroeg de receptioniste naar mijn 'carte grise', en ze wees naar mijn roze inschrijvingsbewijs.
Hoe heet dat dan wel in 't Belgisch Frans ? In de (Waalse) garage waar ik 2 maanden geleden was voor een kleine herstelling, vroeg de receptioniste naar mijn 'carte grise', en ze wees naar mijn roze inschrijvingsbewijs.
Misschien was die receptioniste een Franse In Frankrijk heet het 'carte grise' omdat die papieren roos zijn. Persoonlijk spreek ik van 'certificat d'immatriculation' (inschrijvingsbewijs). Maar of de meeste Franstalige 'carte grise' gebruiken, zou ik betwijfelen. Er zijn natuurlijk ook mensen die 'Frans-Frans' woorden gebruiken om 'deftiger' over te komen. Bv. Hermann De Croo gebruikt zelfs 'soixante-dix' i.p.v. 'septante'. Bij de VRT is er ook een neiging om Noord-Nederlandse constructies te gebruiken, bv. bij twee- of meerdelige werkwoordelijke eindgroepen: "… dat ze hebben gedaan" komt steeds vaker voor dan "… dat ze gedaan hebben". (Dat weet ik van mijn cursus taalkunde. )
Er zal inderdaad een nieuwe europese nummerplaat toegekend worden bij elk contact met DIV, vervanging voertuig, verandering adres, ...
Dat vind ik echt zo fucking onnozel he! Allemaal maniertjes om het geld sneller uit onze zakken te kloppen en iedereen zo snel mogelijk een nieuwe plaat aan te smeren.
Sorry maar ik kan er niet over.
Ik ga de oude verkleurde platen met 5 karakters van de oude vandagen missen in het straatbeeld.
Nu was ik juist gehecht aan de 'nieuwe' combinatie van m'n plaat op de Polo (xxx-BUU).
Adolf Schouppe zegt dat de Belg 'erg gehecht is aan zijn nummerplaat'. BLIJF ER DAN MET UW FIKKEN VANAF HE ouwe lul!
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Wat betreft de kleinere modellen van de nieuwe nummerplaat (waar de karakters op 2 regels komen te staan), mag dat enkel als je geen plaats hebt voor een normale, of mag dat alleen als er wél plaats is voor zo'n aangepaste ? Ik spreek over een oldtimer.
Europa had gewoon duidelijker moeten zijn, allemaal wit-zwart en dezelfde letterverdeling met links het land van herkomst. Voor iedere lidstaat hetzelfde, ik denk dat het zo nog in de toekomst zal worden...
Antwoord zelf gevonden intussen, je hebt dus de keuze
a. Voor alle voertuigen behalve motorfietsen. Bij de aanvraag tot inschrijving van een voertuig krijgt u de keuze tussen twee verschillende formaten:
·Rechthoekig model: 520 mm x 110 mm
Hoe heet dat dan wel in 't Belgisch frans ? In de (waalse) garage waar ik 2 maanden geleden was voor een kleine herstelling, vroeg de receptioniste naar mijn 'carte grise', en ze wees naar mijn roze inschrijvingsbewijs.
"Carte Grise' verwijst tenminste naar de echt kleur van vroeger ...
In vlaanderen zeggen ze pasport tegen een identiteitskaart... ook bvb kodak voor een fototoestel
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Europa had gewoon duidelijker moeten zijn, allemaal wit-zwart en dezelfde letterverdeling met links het land van herkomst. Voor iedere lidstaat hetzelfde, ik denk dat het zo nog in de toekomst zal worden...
Dàt is nu eens de beste opmerking in heel deze thread.
Ik zie niks europees aan onze huidige vernieuwde nummerplaten. Niks.
Alleen heeft Schouppe ervoor gezorgd dat de oude verweerde nummerplaten verdwijnen binnen x tijd, maar tegen dat 95% vernieuwd is, zijn er al weer stokoude van de huidige in omloop....
Dàt is nu eens de beste opmerking in heel deze thread. Ik zie niks europees aan onze huidige vernieuwde nummerplaten. Niks.
Alleen heeft Schouppe ervoor gezorgd dat de oude verweerde nummerplaten verdwijnen binnen x tijd, maar tegen dat 95% vernieuwd is, zijn er al weer stokoude van de huidige in omloop....
Koop misschien brillen dan
Het formaat is het verplicht europees formaat, dus geen andere keuze mogelijk.
HET MOEST AANGEPAST WORDEN...
Schouppe is nog slim genoeg geweest en heeft gedaan wat de meeste belgen willen : bij de zelfde kleuren blijven.
Dus een perfecte oplossing om iedereen content te maken : europa en belgen
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Het formaat is het verplicht europees formaat, dus geen andere keuze mogelijk.
HET MOEST AANGEPAST WORDEN...
Schouppe is nog slim genoeg geweest en heeft gedaan wat de meeste belgen willen : bij de zelfde kleuren blijven.
Dus een perfecte oplossing om iedereen content te maken : europa en belgen
ik bekijk formaat wel iets ruimer dan alleen de lengte van het blik.
Maar als je alleen de afmetingen bekijkt: ja, da's dan het enige.
Wow, wat een verrijking!
'Je mag geen extra gaten boren in de kentekenplaat'
Alsof ik dan 4 nieuwe gaten ga boren in m'n auto... Fuck you Schouppe, fuck you.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment