Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
hehehe, dus als onze firma verhuist in januari gaat iedereen met firmawagen ook een andere nrplaat krijgen
En nu zijn we overgeschakeld van bvba naar nv, en de wagens van onze vennoten ook. Dus hoppa! ook drie nieuwe nummerplaten?
BIV-feest
Dus het is niet voldoende meer om bij adreswijziging dit bij de gemeente te laten vermelden op je roze formulier ?
En wat als je BVBA bvb verandert van maatschappelijke zetel ? Alsof je dan DIV zou moeten inlichten, slaat nergens op IMO.
Als 't klopt is het een totale oplichterij. Volgens mij krijg je enkel een nieuwe plaat bij inschrijving op andere naam/firma.
Ha, dus jij gaat gedurende 30 jaar met dezelfde wagen rijden en (als die theorie klopt) nooit verhuizen ?
Adreswijziging kan je nog gewoon mee naar de gemeente gaan en zij gaan dit aanpassen
op het inschrijvingsbewijs.
Het probleem stelt zich alleen als er géén plaats meer is op het inschrijvingsformulier
( omdat je bv al enkele keren bent verhuist )
Dan moet je een schrijven richten naar de DIV. Maar ben niet zeker of je een nieuwe nrplaat
en dito inschrijvingsbewijs zal ontvangen.
Het is niet de gewone post die de nummerplaten zal leveren, maar SPEOS, een dochteronderneming van bpost.
Indien de aanvraag voor 14u gebeurt, zou de dag erna de aflevering moeten zijn. (in principe binnen 24u dus)
Er bestaat ook een expresslevering tegen betaling (80 EUR), als je voor 11u bestelt heb je ze voor 17u, bestel je voor 13u, dan heb je ze voor 21u. Maar hier spreken dezelfde bronnen zich al een paar versies later tegen, dusja
En als je niet thuis bent, kun je ze ook op je werkadres laten leveren.
Bij elke aanpassing of verbetering van het oud kentekenbewijs krijg je dus een nieuwe EU plaat. Ik vrees dus dat adreswijzigingen daar weldegelijk bij zullen zitten...
Wij ontvingen vandaag de nodige documenten voor de aanvraag van een nieuwe nummerplaat voor de Mercedes 230 E.
Op basis daarvan hebben wij een 'Aanvraag tot Inschrijving' vervolledigd. Deze zal samen met de andere documenten aangetekend naar DIV worden verstuurd (online is niet mogelijk gezien het een herinschrijving betreft op uw naam). Wij kunnen u dan ook niet meteen het plaatnummer doorgeven, u zult deze ontvangen zodra deze door DIV is verwerkt.
Het is niet de gewone post die de nummerplaten zal leveren, maar SPEOS, een dochteronderneming van bpost.
Indien de aanvraag voor 14u gebeurt, zou de dag erna de aflevering moeten zijn. (in principe binnen 24u dus)
Er bestaat ook een expresslevering tegen betaling (80 EUR), als je voor 11u bestelt heb je ze voor 17u, bestel je voor 13u, dan heb je ze voor 21u. Maar hier spreken dezelfde bronnen zich al een paar versies later tegen, dusja
Bij elke aanpassing of verbetering van het oud kentekenbewijs krijg je dus een nieuwe EU plaat. Ik vrees dus dat adreswijzigingen daar weldegelijk bij zullen zitten...
Nu heb ik alle details voor mijn herinschrijving. Oorspronkelijk dacht ik dat mijn verzekeraar (Fortis) dat zou kunnen doen, maar die hebben gezegd dat het sneller zou gaan als ik zelf naar de DIV ging, omdat ze pas om 9 uur openen, terwijl de DIV-antenne om 8u30 opent. Morgen ben ga ik dus kamperen voor de DIV-antenne van Belgrade (Namen) om de eerste te zijn die daar een Europese plaat aanvraagt (mijn roze formulier is al ingevult en de verzekeringsticket is erop geplakt). Ik ben echt benieuwd!
Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).
Nu heb ik alle details voor mijn herinschrijving. Oorspronkelijk dacht ik dat mijn verzekeraar (Fortis) dat zou kunnen doen, maar die hebben gezegd dat het sneller zou gaan als ik zelf naar de DIV ging, omdat ze pas om 9 uur openen, terwijl de DIV-antenne om 8u30 opent. Morgen ben ga ik dus kamperen voor de DIV-antenne van Belgrade (Namen) om de eerste te zijn die daar een Europese plaat aanvraagt (mijn roze formulier is al ingevult en de verzekeringsticket is erop geplakt). Ik ben echt benieuwd!
!!! Je krijgt vanaf nu je nummerplaat NIET meer mee als je naar een kantoor van de DIV
gaat. Er zullen vele mensen met lege handen terugkeren. Je plaat zal altijd door Bpost
worden afgeleverd.
Bij een adresverandering moet je al jaren gewoon naar de gemeente gaan die de nodige aanpassingen doet op het inschrijvingsbewijs en nu gaat dit niet anders zijn.
Ik hoop wel dat ze op het nieuwe inschrijvingsbewijs ook ruimte hebben om een nieuw
adres te noteren.
gejank ??? ik verwacht véél erger , die mannen gaan volgens mij de eerste week
worden uitgescholden voor het vuil van de straat. Zou er niet graag werken.
Bij een adresverandering moet je al jaren gewoon naar de gemeente gaan die de nodige aanpassingen doet op het inschrijvingsbewijs en nu gaat dit niet anders zijn.
Tenzij dat niet meer rechtsgeldig is natuurlijk en dat ze bij de gemeente ook de opdracht hebben gekregen om die dingen op te sturen...
!!! Je krijgt vanaf nu je nummerplaat NIET meer mee als je naar een kantoor van de DIV
gaat. Er zullen vele mensen met lege handen terugkeren. Je plaat zal altijd door Bpost
worden afgeleverd.
Ja, dat weet ik hoor Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Ik wou zeggen dat ik een aanvraag ging doen, zeker niet dat ik een plaat hoopte te krijgen. Maar ik hoop dat ze me het kenteken zullen bekend maken.
Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).
Op de verzekering wisten ze nog niet wanneer de plaat zou aankomen . Gewone nummerplaten zouden vanaf Donderdag in de bus steken. De O-platen hadden ze geen idee van . Met heel de verandering van de DIV krijgen de gewone platen voorrang op de O-platen.
Je moet de 20 euro betalen aan de postbode die de plaat thuis aflevert .
Het wachten is begonnen ... ik hoop zeker op vrijdag, maar het kan ook pas begin december zijn .
Da's duidelijk, als ik dus ooit een andere 911 koop kan ik mijn plaat behouden zonder opnieuw 1000 euro te moeten ophoesten. Weliswaar staat er dan een domme 9 voor
Comment