Oorspronkelijk geplaatst door Alexos
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexos Bekijk BerichtenGewoon een herinschrijving doen op dezelfde titularis onder een ander plaatnummer. Je oude nummerplaat achteraf gewoon terugsturen.
Je zal hiervoor bij je verzekeringsmakelaar moeten langsgaan voor een vignet en het document "aanvraag tot inschrijving van een voertuig".
De BIV zal je niet opnieuw hoeven te betalen indien het voertuig al eerder op uw naam is ingeschreven geweest. (Is dus in orde aangezien het hier een herinschrijving betreft.)
2de eigenaar zal je zoiezo zijn, dit kan je niet vermijden. Op het inschrijvingsbewijs staat de datum van eerste inschrijving en de datum van laatste wijziging dus..
Wat ik zou doen is een kopie nemen van alle documenten (inschrijvingsbewijs) zodat je aan de toekomstige koper kan aangeven/bewijzen dat jij de eerste eigenaar bent.
Thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenIs dat eigenlijk verplicht, het terugsturen van de oude plaat?
heb daar es een boete voor gekregen omdat ik die omhoog gevezen had in mijn garage en niet teruggestuurd2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenheb daar es een boete voor gekregen omdat ik die omhoog gevezen had in mijn garage en niet teruggestuurd
Aangifte verlies
*kuch*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten*kuch*
Aangifte verlies
*kuch*
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtendomme ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenAankoopfactuur staat op mijn naam dus dat is bewijs genoeg natuurlijk. Alvast bedankt voor deze volledige uitleg. Nog 1 vraagje trouwens nu ik eraan denk. Is het nog mogelijk om zelf naar DIV te gaan zoals vroeger? Of gaat alles nu via de post? Of kan je nog steeds langs gaan, maar sturen ze de plaat op ipv mee te geven.
Thx
Het voordeel van toch bij de DIV langs te gaan is dat het iets vlotter zal gaan, indien je de aanvraag tot inschrijving opstuurt zal het iets langer duren eer je de nieuwe plaat zal ontvangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk BerichtenEerst de oude nummerplaat terugsturen en dan pas een herinschrijving doen
Verrekening van de jaarlijkse taks of?
Bij die volgorde zit de klant toch een tijd zonder nummerplaat? Daarom dat we een herinschrijving doen en van zodra de klant de nieuwe nummerplaat heeft ontvangen wordt de oude geschrapt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexos Bekijk BerichtenEn de reden hiervan is?
Bij die volgorde zit de klant toch een tijd zonder nummerplaat? Daarom dat we een herinschrijving doen en van zodra de klant de nieuwe nummerplaat heeft ontvangen wordt de oude geschrapt.
Je gaat naar de verzekering en vraagt een aanvraag tot inschrijving met een klever op.
Je gaat naar de DIV loketten, je zegt dat je een duplicaat van je plaat wil, en geeft die documenten. Als ze vragen waarom, zeg je dat ze je achteraan aangereden hebben, en dat de verzekering je die documenten gegeven heeft. Je krijgt een nieuw plaatnummer toegewezen, wanneer je plaat toekomt met de post, zit er een sticker bij, die je op je oude plaat plakt en in een postbus steekt.
Zo val je niet zonder platen, eigenlijk mag je niet meer met je oude plaat rijden maarja, word gewoon niet geflitst zoals ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk BerichtenIk heb het zo gedaan:
Je gaat naar de verzekering en vraagt een aanvraag tot inschrijving met een klever op.
Je gaat naar de DIV loketten, je zegt dat je een duplicaat van je plaat wil, en geeft die documenten. Als ze vragen waarom, zeg je dat ze je achteraan aangereden hebben, en dat de verzekering je die documenten gegeven heeft. Je krijgt een nieuw plaatnummer toegewezen, wanneer je plaat toekomt met de post, zit er een sticker bij, die je op je oude plaat plakt en in een postbus steekt.
Zo val je niet zonder platen, eigenlijk mag je niet meer met je oude plaat rijden maarja, word gewoon niet geflitst zoals ik
Die sticker wat erbij zit is enkel om op uw plaat te kleven en bij de post af te geven en ze zo kosteloos te kunnen opsturen naar de DIV voor schrapping. Wij sturen ze hier gewoon rechtstreeks terug naar de DIV en dan wordt ze ook geschrapt.
Comment
-
Het makkelijkste is dat je gewoon je makelaar een roos formulier laat opstellen met als reden "aanvraag duplicaat beschadigde plaat". Je gaat hoe dan ook een nieuwe plaat Europees model krijgen, in geval je een gepersonaliseerde plaat had krijg je dezelfde met een 9 voor. Immers alle combinaties waarvoor ooit een retributie is betaald zijn gereserveerd onder de nieuwe 9-index...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexos Bekijk BerichtenEn de reden hiervan is?
omdat je er zin in hebt. Maar bv iemand die 4 maand naar het buitenland vertrekt,
auto waar maanden aan gewerkt wordt , iemand met bvb 3 maand rijverbod
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk BerichtenJa maar wat is de bedoeling van een herinschrijving , niet dat je van nrplaat verwisselt
omdat je er zin in hebt. Maar bv iemand die 4 maand naar het buitenland vertrekt,
auto waar maanden aan gewerkt wordt , iemand met bvb 3 maand rijverbod
Met "herinschrijving" bedoel ik ook dat het voertuig al eens op de titularis is ingeschreven geweest.
Maar maakt verder niet uit, het uiteindelijke doel blijft hetzelfde..Last edited by Alexos; 07/12/2010, 01:03.
Comment
-
Ik hoop dat ze midden januari aan 1-AMG-xxx zijn voor op mijn W124 200DBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Is er eigenlijk een reden bekend waarom ze voor een indexcijfer gekozen hebben ipv voor een indexletter? Waarbij de indexletter aangeeft of de nummerplaten al dan niet "speciaal" zijn?
Bijvoorbeeld:
M-ABC-123 voor motoren
O-ABC-123 voor oldtimers
T-ABC-123 voor taxi's
U-ABC-123 voor aanhangwagens
X-PER-500 voor gepersonaliseerde platen
Z-ABC-123 voor autohandelaars
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bakske Bekijk BerichtenIs er eigenlijk een reden bekend waarom ze voor een indexcijfer gekozen hebben ipv voor een indexletter? Waarbij de indexletter aangeeft of de nummerplaten al dan niet "speciaal" zijn?
Maar de voorbeelden die jij geeft zijn ook niet ideaal, dan gaan de combinaties weer snel op zijn.
Beter was:
A-AAA-001 tot Y-ZZZ-999: gewone platen
O-AAA-001 tot O-ZZZ-999: Oldtimers met vrijstelling van technische keuring
Z-AAA-001 tot Z-ZZZ-999: garageplaten
T-AAA-001 tot T-ZZZ-999: Taxi's
M-AAA-001 tot M-ZZZ-999: Motoren
Q-AAA-001 tot Q-ZZZ-999: aanhangwagens
Voor perso platen zou er geen apart voorvoegsel mogen zijn, maar gewoon kiezen tussen de 'gewone platen' zoals vroeger het geval was (dus vb: B-ART-079).
En dan nog een paar 'speciale gevallekes' zoals de transitplaten en EU platen etc.Last edited by Ian; 07/12/2010, 23:33.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenDit is België.Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).
De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html
Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden
Comment
-
Ik ga een nieuwe wagen kopen volgende week en heb een persoonlijke plaat...
kga dus donderdag de papieren van mijn aanvraag afgeven aan mijn advocaat zodat hij eens kan zien wat er juist op staat...
ik heb betaald voor 065 - BUG wat in het 'contract' staat en niet voor 9 - 065 - BUG...
naargelang wat hij zegt, ga ik dus eerst mijn geld terugeisen en anders een andere combinatie aanvragen...
en idd, voor perso platen hadden ze gewoon moeten laten kiezen uit 7 tekens...dan zouden er veel meer mensen 1 gaan kopen, want is nu nog zo gek om 1000 euro te geven voor een combinatie die je deels niet zelf mag kiezen???
in GB kan je zelfs platen kopen met 1 of 2 tekens..zolang je maar genoeg betaalt
Comment
Comment