Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
    inderdaad. ik vrees dat er binnen nu en een jaar geen enkel 'kort' nummerplaatje (dus nog korter dan het vorige model) te zien meer zal zijn in het straatbeeld.
    onze originele 5 cijferplaat is nog niet zo oud (ik schat een jaar of 6-7)
    Geen extra gaten, geen verwering, geen uitgesleten gaten.
    Ze gaan hun best moeten doen op de keuring.
    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Mijn grootvader is 3 maand geleden een verse plaat gaan halen, die kan nog wel even mee..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
        Mijn grootvader is 3 maand geleden een verse plaat gaan halen, die kan nog wel even mee..
        mijn pa ook, zijn plaat dateert al van eind jaren '70, dit jaar ook een verse gaan halen.. + nieuwe auto

dus daar zal de komende 10 jaar niks aan veranderen

Comment

• Kun je nu nog steeds nummerplaten met de toenmalige 5 karakters (nu met 9 voor dus) krijgen zoals DR007, maar dan wel een nieuwe aanvraag ? Of moet je de oude van 5 karakters al in bezit hebben ?

Comment

• Mijn vader heeft nu ook een nieuwe op de nieuwe bestelwagen. Valt nog vrij goed mee daarop, maar op gewone auto's vind ik het nog steeds een achteruitgang. Die 9-DR-007 en die plaat op die Benz zijn dan wel weer ok. De 1-xxx-xxx platen daarentegen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Mijn vader heeft nu ook een nieuwe op de nieuwe bestelwagen. Valt nog vrij goed mee daarop, maar op gewone auto's vind ik het nog steeds een achteruitgang. Die 9-DR-007 en die plaat op die Benz zijn dan wel weer ok. De 1-xxx-xxx platen daarentegen...
              Sinds wanneer is een benz met een blauw wit logo, waarop B M W staat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                tgaat over dieje grijze met die oudere nrplaat e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Mijn vader heeft nu ook een nieuwe op de nieuwe bestelwagen. Valt nog vrij goed mee daarop, maar op gewone auto's vind ik het nog steeds een achteruitgang. Die 9-DR-007 en die plaat op die Benz zijn dan wel weer ok. De 1-xxx-xxx platen daarentegen...
                  Heb je er geen foto van

Comment

• Heb al 1-AEN-... zijn rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                      Jij vond dat mooi ofzo?

Gelukkig dat ze dat niet meer kunnen. Nu inderdaad zoals in andere landen in kleine lettertjes onder de plaat.
                      Neen, mooi vond ik dat niet. Maar ik reed rond met een wagen waarbij naast de nummerplaat een logo'tje hing waarvan niet jan-en-alleman wist wat het betekende.

Als men nu, om herkenbaar te zijn, alles gaat uitschrijven onder de nummerplaat, is dat ook niet mooi.

Wat op deze foto een VW logo is, is bij mijn buur een onopvallend logo'tje van realdolmen. Als er nu in letter REALDOLMEN onder de plaat komt te hangen valt dat veel harder op dan zo'n logo vind ik.
                      Last edited by ; 19/12/2010, 22:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                        Kun je nu nog steeds nummerplaten met de toenmalige 5 karakters (nu met 9 voor dus) krijgen zoals DR007, maar dan wel een nieuwe aanvraag ? Of moet je de oude van 5 karakters al in bezit hebben ?
                        Ja je moet die oude van 5 karakters al in je bezit hebben, je kan geen nieuwe aanvraag meer doen met 5 tekens. Bij gepersonaliseerde nummerplaten kan je nu enkel kiezen tussen 9-XXX-001 of 9-001-XXX.

Comment

• license plate belgium - license plate california

good evening everyone,
                          I just noticed that our new registration system is identical to that of the state of california .... coolll

Last edited by ; 19/12/2010, 23:43.

Comment

• Woensdag nummerplaataanvraag via WebDIV gedaan, nog steeds niet binnen...

Status van aanvraag : "afgesloten en verzonden op 17/12/2010"

Heb ik ze dan zeker vandaag?

Nummerplaat : AEU-...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten
                              Neen, mooi vond ik dat niet. Maar ik reed rond met een wagen waarbij naast de nummerplaat een logo'tje hing waarvan niet jan-en-alleman wist wat het betekende.

Als men nu, om herkenbaar te zijn, alles gaat uitschrijven onder de nummerplaat, is dat ook niet mooi.

Wat op deze foto een VW logo is, is bij mijn buur een onopvallend logo'tje van realdolmen. Als er nu in letter REALDOLMEN onder de plaat komt te hangen valt dat veel harder op dan zo'n logo vind ik.
                              Een logo is wel vlugger herkenbaarder en zegt veel meer dan tekst. Maar vind het nu wel veel beter hoor. Wat ik maar niks vind is de nummerplaat zo zonder iets op de wagen achteraan zonder plaathouder.(Is maar kaal zo hoor)
                              De garage naam of zo of firma onderaan de plaathouder is ideaal.
                              Last edited by ; 20/12/2010, 10:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                                Woensdag nummerplaataanvraag via WebDIV gedaan, nog steeds niet binnen...

Status van aanvraag : "afgesloten en verzonden op 17/12/2010"

Heb ik ze dan zeker vandaag?

Nummerplaat : AEU-...
                                Net telefoontje gedaan naar de klantendienst van Bpost, " Mijnheer, met dit weer worden de nummerplaten niet geleverd hoor... wacht een beetje af"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                                  Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                  tgaat over dieje grijze met die oudere nrplaat e
                                  Dit...

Oorspronkelijk geplaatst door playboy Bekijk Berichten
                                  Heb je er geen foto van
                                  Nee, zal eens moeten zien voor een als hij thuiskomt er mee, ofwel vanavond, ofwel in het weekend.

Oorspronkelijk geplaatst door clippersjpb Bekijk Berichten
                                  good evening everyone,
                                  I just noticed that our new registration system is identical to that of the state of california .... coolll

http://www.plateshack.com/y2k/California/cay2k.html
                                  Europlaten zijn zoveel mooier op een auto, dan die US-kleurboeken.

Comment

• 7 werkdagen (10 dagen totaal) verder en nog geen platen. Is op 10 december aangekomen bij DIV en nog steeds in behandeling. Op het moment geen grote ramp want mijn nieuwe auto heeft geen winterbanden, ik rij tijdelijk met de wagen van thuis die wel winterbanden heeft. Maar toch, dit kan niet zo lang duren, Schouppe is gewoon achterlijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                                      Net telefoontje gedaan naar de klantendienst van Bpost, " Mijnheer, met dit weer worden de nummerplaten niet geleverd hoor... wacht een beetje af"
                                      't is een schandaal wat de post aan't doen is.
                                      Hier zijn ze de afgelopen 2 weken exact een keer met de auto geweest en ze hadden enkel de boekskes van de Aldi en de Lidl bij, voor de rest geen post.

Waar al de andere post zit die zo zouden moeten bregen vraag ik mij echt af, dat moet toch ook serieus oplopen wat ze allemaal nog niet gebracht hebben
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        't is een schandaal wat de post aan't doen is.
                                        Hier zijn ze de afgelopen 2 weken exact een keer met de auto geweest en ze hadden enkel de boekskes van de Aldi en de Lidl bij, voor de rest geen post.

Waar al de andere post zit die zo zouden moeten bregen vraag ik mij echt af, dat moet toch ook serieus oplopen wat ze allemaal nog niet gebracht hebben
                                        Gelijk heb je hier al 4dagen geen postbode gezien. niks. Ik moet ook werken hoor bij dit weer (en ja buiten in de sneeuw) ofwel in de grond -1meter ofwel op 12meter hoogte.

Comment

• Heb vandaag een nieuwe vierkante nummerplaat gezien ... wat is daar de bedoeling van?
                                          1-AYB-500 op een Jeep .

Comment

Working...
                                          X