Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door clippersjpb Bekijk Berichten
    good evening everyone,
    I just noticed that our new registration system is identical to that of the state of california .... coolll

http://www.plateshack.com/y2k/California/cay2k.html
    US-platen zijn zo zalig he, dat lettertype alleen al. En geen streepjes tussen cijfers en letters.

Oorspronkelijk geplaatst door playboy Bekijk Berichten
    Een logo is wel vlugger herkenbaarder en zegt veel meer dan tekst. Maar vind het nu wel veel beter hoor. Wat ik maar niks vind is de nummerplaat zo zonder iets op de wagen achteraan zonder plaathouder.(Is maar kaal zo hoor)
    De garage naam of zo of firma onderaan de plaathouder is ideaal.
    Meh, doe mij maar een plaathouder zonder reclame op. Maar zonder plaathouder is het inderdaad niet echt mooi (al rijd ik nu ook zonder plaathouder rond op m'n Jetta maar is eerder van niet kunnen (enkel gaatjes geboord die perfect passen voor nummerplaat maar niet voor plaathouder), en het steekt niet af.

Ik wil ook een 9-2894-S combinatie of zo. Staat veel mooier als het gecentreerd is ipv scheefgetrokken 1-KUT-069.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
      US-platen zijn zo zalig he, dat lettertype alleen al. En geen streepjes tussen cijfers en letters.
      En die tekeningetjes per staat...

Maakt het allemaal net wat minder saai.
      Ik zou het zalig vinden om, naast de kenletter van het land, bijvoorbeeld het atomium op uw plaat te hebben staan. Of er voor te mogen kiezen.
      Last edited by ; 21/12/2010, 00:36.

Comment

• Nu je over het Atomium begint, dat zou leuk zijn dat ze dàt op de munten zetten (samen met andere monumenten zoals het Belfort van Brugge etc) zoals in de andere Euro landen, ipv Albert zijne kop.

(lekker offtopic trouwens )

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Als het past, mag het ook eens getoond worden i.t.t. die gekken die zo'n vierkante plaat hangen i.p.v. een gewone:

(alleen moeten ze dan wel nog een bijpassende nummerplaathouder nemen)

Comment

• Ik vind het zeer jammer bij die vierkante platen dat die B links vanonder staat in plaats van boven, had veel mooier geweest maar ja dan kloppen de tekenvolgorde niet meer zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
              Ik vind het zeer jammer bij die vierkante platen dat die B links vanonder staat in plaats van boven, had veel mooier geweest maar ja dan kloppen de tekenvolgorde niet meer zeker.
              De B vind ik zo goed, maar de 1 had boven de B moeten staan.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Nu je over het Atomium begint, dat zou leuk zijn dat ze dàt op de munten zetten (samen met andere monumenten zoals het Belfort van Brugge etc) zoals in de andere Euro landen, ipv Albert zijne kop.

(lekker offtopic trouwens )
                Heeft volgens mij eens op een munt voor een speciale gelegenheid gestaan.
                Weet alleen niet meer welke dat dat was.
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Heeft volgens mij eens op een munt voor een speciale gelegenheid gestaan.
                  Weet alleen niet meer welke dat dat was.
                  die ziet ge toch wel vaker passeren? staat op een 2-euro munt

Comment

• Net ook een vierkante 1-AYB-... plaat zien rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
                      Als het past, mag het ook eens getoond worden i.t.t. die gekken die zo'n vierkante plaat hangen i.p.v. een gewone:

Bij een Def zou ik het gewoon in de koffer vijzen indien mogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                        gaat niet anders denkik...mijne bumper is niet vlak op de plaats waar de plaat zit maar loopt in een punt...en ik ga geen extra gaten maken in mijnen bumper
                        zal da is moeten bezien als ik zo'n grote plaat heb...
                        nummerplaathouder gebruiken èh!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
                          Als het past, mag het ook eens getoond worden i.t.t. die gekken die zo'n vierkante plaat hangen i.p.v. een gewone:

Heb je ook een foto van de hele achterkant, ipv detail van de plaat alleen? Het rode ziet er trouwens erg rood uit zoals de oude platen.

Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
                          Nog nooit gezien. Ik spaar (passief) munten.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• zou wel nog vet zijn... ook gecentreerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stocker Bekijk Berichten
                              Hier een overzicht van een ingevoerde wagen en de data:

29 Nov: douane, roos formulier gekregen 'aanvraag tot inschrijving'.
                              8 Dec: ontvangst wagen van verkoper.
                              9 Dec: verzekering afgesloten maar omdat de wagen geimporteerd is kon de verzekeraar niet automatisch via webdiv de inschrijvingsaanvraag doen omdat buitenlandse nummerplaten (vorige plaat eigenaar) niet in het systeem kunnen ingegeven worden omdat deze een ander letter-cijfer formaat hebben dus moest de aanvraag manueel per post gebeuren.
                              10 Dec: ontvangst aanvraag tot inschrijving per post bij DIV Brussel.

Tot op vandaag op de DIV status website de melding 'in behandeling'. Omdat de aanvraag via post gebeurt duurt het zoiezo langer maar ik hoop dat ze er zijn voor het weekend want ik moet zaterdag naar het buitenland! Fingers crossed!
                              UPDATE:

Vandaag melding gekregen op de DIV statuswebsite dat de 2 volgende documenten ontbreken: het origineel buitenlands kentekenbewijs en het gelijkvormigheidsattest. Ik heb nog nooit een wagen ingevoerd dus ik wist dit niet dat deze nodig waren voor de inschrijving, ik dacht dat ik deze 2 documenten enkel aan boord moest hebben. Heb dan ook meteen deze 2 documenten op de post gedaan en zou normaal morgen daar moeten aankomen. Met geluk heb ik dan eindelijk tegen het weekend de platen. Man wat een ellende!
                              Last edited by ; 21/12/2010, 17:31.

Comment

Heb je ook een foto van de hele achterkant, ipv detail van de plaat alleen? Het rode ziet er trouwens erg rood uit zoals de oude platen.
                                Dat lukte niet, hij stond tot tegen een beek geparkeerd, en ik had er dus bijgevolg geen natte voeten voor over.

Comment

• Vandaag reproductie voor vooraan in de bus gekregen, besteld bij otm shop. Quasi identiek dus...
                                  Morgen worden deze bevestigd op een Golf 6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phoenix2560 Bekijk Berichten
                                    Vandaag reproductie voor vooraan in de bus gekregen, besteld bij otm shop. Quasi identiek dus...
                                    Morgen worden deze bevestigd op een Golf 6.

zeer deftig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
                                      Zou goed kunnen, ik let niet altijd op de munten die ik gebruik als ik betaal.
                                      Maar ik had het over een oudere munt, dacht die van 50 BEF.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                        De oude platen moeten dus duidelijk snel uit het verkeer ! Mijn vader is gisteren met zijn auto naar de keuring geweest. De nummerplaat ziet er nog mooi en proper uit, heeft alleen 2 gaten in het midden (van vroeger). De enigste opmerking dat de Sharan heeft gekregen was over de nummeplaat! GATEN GEBOORD OP VERKEERDE PLAATS. Vroeger nooit over geklaagd ! De nummerplaat mag er nog opblijven maar op de keuring raden ze mijn vader aan om een nieuwe aan te vragen. BELACHELIJK !
                                        Dan ga ik ook prijs hebben. Maar die gaten staan er al zeker 15 jaar in, nooit iets van gezegd...

Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
                                        check.
                                        die vorte gaten die altijd worden bijgeboord! en de voorplaten is ook maar een kakafonie aan verschillende formaten/lettertypes/kleuren... goed dat er nu al strengere regels zijn i.v.m. de voorplaat, maar de controles moeten toch nog strenger, want ik zie nu ook toch veel europese voorplaten die niet volgens de regels zijn...
                                        Dan moeten ze voor dezelfde prijs maar een voorste plaat bij leveren, dan kunnen "ze" daar ook niet meer over zeveren...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                        Dat is een omgebouwde 997 Mk1 (te zien aan de uitlaten, stuur en middenconsole) met aero-pakket.
                                        Amai, wat sommigen hier op een foto kunnen zien!

Comment

• Gisteren al een pipo zien rijden met zijn officiële plaat vooraan en een reproductie achteraan. Goe bezig dacht ik zo.

Comment

Working...
                                          X