Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
    Weet iemand waar je reeds stickers kan laten maken in de "nieuwe" lay-out?
    Als ik mij niet vergis mag dat niet meer, enkel nog officiële platen
    "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

Trouwens DIV gesloten? Niet hoor, ben deze week in Brussel geweest en die waren open (maandag, dinsdag en woensdag als ik me het goed herinner).

Mijn eigen dossiertje dinsdagvoormiddag gaan aanbieden bij de DIV in Harelbeke (Douane moest aanwezig zijn ivm import) en woensdagvoormiddag de platen in huis.

Dus hier geen klachten
      Hier krijg ik dus het vliegend sch**t van! Een ingevoerde wagen die wel platen kan krijgen in 2 dagen en de andere (ik) is al 24 dagen aant wachten. Maar wat bedoel je met 'douane moest aanwezig zijn'? Ben langs de douane geweest en die hebben mij het roos formulier gegeven en een stempel gezet op het vorig kentekenbewijs 'intercommunaal verworven'. Heb die zaken allemaal opgestuurd maar nog geen nieuws!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
        gisteren een vierkante plaat gezien op een of andere kia sedan, raad eens welke nationaliteit de bestuurder had
        een dubbele?
        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stocker Bekijk Berichten
          Hier krijg ik dus het vliegend sch**t van! Een ingevoerde wagen die wel platen kan krijgen in 2 dagen en de andere (ik) is al 24 dagen aant wachten. Maar wat bedoel je met 'douane moest aanwezig zijn'? Ben langs de douane geweest en die hebben mij het roos formulier gegeven en een stempel gezet op het vorig kentekenbewijs 'intercommunaal verworven'. Heb die zaken allemaal opgestuurd maar nog geen nieuws!
          Je hebt dus je vignet 705 van de douane bekomen, dan laat je de auto keuren. Vervolgens kijk je op de site van de DIV waar en wanneer de douane aanwezig is op de DIV.
          Dan ga je met je hele pakje papieren naar de DIV (dus origineel inschrijvingsbewijs + Europees gelijkvormigheidsattest + roos formulier (vignet 705), daar maken ze onmiddellijk ter plaatse een papier met daarop je nummerplaat, vervolgens verhuist het naar het bureautje ernaast waar de douane voor de laatste keer in de computer wat dingen checked en dan heb je de volgende dag je nummerplaat.

Je moet er dus wel even voor rondrijden, maar dat het sneller is dan alles zo maar opsturen is zeker een feit

Comment

Je hebt dus je vignet 705 van de douane bekomen, dan laat je de auto keuren. Vervolgens kijk je op de site van de DIV waar en wanneer de douane aanwezig is op de DIV.
            Dan ga je met je hele pakje papieren naar de DIV (dus origineel inschrijvingsbewijs + Europees gelijkvormigheidsattest + roos formulier (vignet 705), daar maken ze onmiddellijk ter plaatse een papier met daarop je nummerplaat, vervolgens verhuist het naar het bureautje ernaast waar de douane voor de laatste keer in de computer wat dingen checked en dan heb je de volgende dag je nummerplaat.

Je moet er dus wel even voor rondrijden, maar dat het sneller is dan alles zo maar opsturen is zeker een feit
            Vignet 705 is toch het roos formulier toch? Na de douane is de auto gekeurd ja. Dat de douane moet aanwezig zijn op de DIV heb ik nog nooit gehoord, en welke site is dat dan? Ik woon helemaal in de oosthoek van België, naar Brussel rijden is toch een goeie 100 kilometer en of het wat af doet weet ik ook niet. Zulke zaken kunnen ze toch gecompliceerd maken in België sjonge sjonge...

Comment

• Op de jaarwisseling een freelander voor mij gehad met een wiel op zijn koffer. Er was weinig plaats voor zijn nr-plaat moet ik zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                een dubbele?
                hoogstwaarschijnlijk. 't was een neger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stocker Bekijk Berichten
                  Vignet 705 is toch het roos formulier toch? Na de douane is de auto gekeurd ja. Dat de douane moet aanwezig zijn op de DIV heb ik nog nooit gehoord, en welke site is dat dan? Ik woon helemaal in de oosthoek van België, naar Brussel rijden is toch een goeie 100 kilometer en of het wat af doet weet ik ook niet. Zulke zaken kunnen ze toch gecompliceerd maken in België sjonge sjonge...
                  Is toch zo, had ik ook met mijn 309, ben 2 keer moeten terug gaan naar de DIV omdat de eerste keer er geen doaunier aanwezig was. Die moet de papieren nog es nakijken en afstempelen.

Comment

• 914 heeft me overhaalt om vanmorgen heel vroeg naar de DIV te gaan om alles recht te zetten. Ik was als eerste aan de deur, mss 25 mensen achter mij. Probleem is dus dat het vorig kentekenbewijs en gelijkvormigheidsattest ergens tussen hun post zit sinds 22december, en de postafdeling zit op een andere verdieping en dat kon niet ter plekke worden gezocht. Vanaf het moment dat ze het vinden krijg ik de platen zei de vrouw aan de infobalie. Bij thuiskomst de statuspagina gecheckt, staat daar dat enkel het kentekenbewijs nog ontbreekt, dus het gelijkvormigheidsattest was ok. Dus ik ging er vanuit dat ze die post al gezien hadden, gebeld naar DIV zeggen ze me dat ze bijna het roos formulier vandaag een 2de keer hadden teruggestuurd omdat het kentekenbewijs er nog niet was maar door dat telefoontje hebben ze dat kunnen annuleren en houden ze de aanvraag aan de kant tot ze de post hebben verwerkt. En het gelijkvormigheidsattest bleek nimeer nodig te zijn??? Dus die vrouw aan de balie had het bijna teruggestuurd terwijl ze net andersom zei, echt wat een soep daar een Brussel. En daar betalen wij belastingen voor, schandalig! Dus met heel veel geluk eind deze week platen na een 4-tal weken wachten. Het had sneller gekunt had ik geweten dat deze documenten ook nodig waren, ik dacht dat ik deze enkel nodig had aan de douane. Eindelijk op hoop van zegen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                      Op de jaarwisseling een freelander voor mij gehad met een wiel op zijn koffer. Er was weinig plaats voor zijn nr-plaat moet ik zeggen
                      Ik zag ook een freelander maar, moet een vierkante bestellen he. die past perfect. Die die ik gezien heb was ook een normale grote nummerplaat. maar dat gaat niet.

Comment

• vandaag terug naar de div gebeld om te vragen hoelang het nog duurt voor mijn nummerplaat zal aankomen, vandaag waren ze bezig met de aanvragen van 14 december m.a.w. tenminste weer een week erbij SCHANDALIG, ik ken mensen die na 1 dag hun nummerplaat al hadden

Comment

• Ik word er ook elke dag slecht gezind van Sasha, die wagen staat hier al bijna een maand stil door die pipo's in Brussel, nu begin ik mij al voor te bereiden dat het nog een week langer kan duren en dan zijn we maar liefst 30 dagen verder! België op z'n best...

Comment

• Waarom gebeuren er in godsnaam eigenlijk zo veel (her)inschrijvingen?
                            Misschien hadden ze de platen toch wat duurder moeten maken dan waren de wachttijden misschien minder lang.

Fikse belasting op inschrijving en dat compenseren in de BIV dan zou het voor bepaalden onmogelijk gemaakt worden om continu van plaat te wisselen en zo de DIV te overbelasten en de nummerplaten voor de liefhebbers op te gebruiken
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Daarnet terug ne slimmen gezien die zn officiële plaat vooraan had hangen...

En toeval of niet, terug een andere nationaliteit!

Comment

• Dus als ik het goed begrijp, moet je om snel de platen te hebben de verzekeraar alles laten doen via WebDIV?

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Waarom gebeuren er in godsnaam eigenlijk zo veel (her)inschrijvingen?
                                Misschien hadden ze de platen toch wat duurder moeten maken dan waren de wachttijden misschien minder lang.

Fikse belasting op inschrijving en dat compenseren in de BIV dan zou het voor bepaalden onmogelijk gemaakt worden om continu van plaat te wisselen en zo de DIV te overbelasten en de nummerplaten voor de liefhebbers op te gebruiken
                                Nog duurder maken? Iets wat gratis zou moeten zijn? Raar. Ze zouden veel beter nieuwe inschrijvingen voornemen en (onbegrijpelijke) herinschrijvingen eens doen als ze tijd hebben.

Comment

• Je kan ook aan het loket gaan, maar gewoon het opsturen per Post is erg te vermijden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sasha Bekijk Berichten
                                    vandaag terug naar de div gebeld om te vragen hoelang het nog duurt voor mijn nummerplaat zal aankomen, vandaag waren ze bezig met de aanvragen van 14 december m.a.w. tenminste weer een week erbij SCHANDALIG, ik ken mensen die na 1 dag hun nummerplaat al hadden
                                    mooi zo! Mag ik eindelijk m'n platen verwachten
                                    bedankt voor de info!
                                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• mijn nr plaat overzetten naar de nieuwe wagen? ...

Comment

• Deze morgen om 9uur de roze formulier per email naar mijn verzekeraar gestuurd.

10 min daarachter kreeg ik mijn kentekens gegeven en bevestiging van dossier in express bij de DIV

Nu juist een sms gekregen dat de plaat voor 18uur zal geleverd worden door taxipost

in minder dan 9 uur is alles geregeld !!
                                        super systeem en super dienst !!!!

2014 Porsche Boxster 981
                                        2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Jawadde, hier ook om 9u papieren per e mail en doorgestuurd naar verzekeraar.... maar nog geen nieuws.....

Comment

Working...
                                          X