Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Attest van diefstal is mogelijk. Duurt ongeveer een week voor alles rond is, maar dan moet je wel bij de politie en dergelijke gaan. Maak gewoon dat je ruim op voorhand je inschrijvingsformulier hebt. Voor het weten welke combinaties worden uitgereikt bestaat er een trucje:

De site ligt blijkbaar plat op dit moment, maar normaal gezien kan je hier via "Status van een aanvraag" een combinatie ingeven (pakweg 1-AFE-408 ) en dan zie je wanneer die verstuurd is. Mits wat zoeken kan je de reeksen ongeveer volgen (dus eens 1-AFG-001 ) proberen, en desnoods 'hoger' of 'lager' gaan met de combinaties. Succes!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
      Ow ow, als je al een nieuwe plaat hebt kan het niet!
      Je kan altijd gewoon opnieuw inschrijven op een nieuw kenteken.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten

De site ligt blijkbaar plat op dit moment, maar normaal gezien kan je hier via "Status van een aanvraag" een combinatie ingeven (pakweg 1-AFE-408 ) en dan zie je wanneer die verstuurd is. Mits wat zoeken kan je de reeksen ongeveer volgen (dus eens 1-AFG-001 ) proberen, en desnoods 'hoger' of 'lager' gaan met de combinaties. Succes!

http://webdiv.mobilit.belgium.be/
        Eigenlijk is de site niet bereikbaar tussen 23u en 6u 's morgens, en ook niet op zondag. Dit is idd de website die ik raadpleeg om mijn tabellen op te stellen: http://belgianlicenceplates.blogspot...y-issuing.html Morgen geeft men de AHJ-, AHK-, AHL-, AHM- en AHN-reeksen.

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Je kan altijd gewoon opnieuw inschrijven op een nieuw kenteken.
        Ja, precies. Een reden geven om van combinatie te veranderen hoeft helemaal niet: stel dat je combinatie je niet bevalt en je wilt een andere… Ga dus op de dag dat de AMG-platen uitgereikt worden naar de DIV (zeker geen post ).
        Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
        Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• En je favoriete reeks kan niet langer in één of andere antenne zijn verzeild geraakt. Als je er een paar uur voor uittrekt kan je de plaat hebben die je wilt voor slechts €20

Comment

• Vandaag voor het eerst een Euro plaat op een brommer gezien.

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Vandaag voor het eerst een Euro plaat op een brommer gezien.
              Wel bizar dat die niet meer zwart op geel zijn, maar goed dat ze uiteindelijk kleiner zijn geworden:

Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                En je favoriete reeks kan niet langer in één of andere antenne zijn verzeild geraakt. Als je er een paar uur voor uittrekt kan je de plaat hebben die je wilt voor slechts €20
                Aha? Hoe?

Comment

Voor het weten welke combinaties worden uitgereikt bestaat er een trucje:

http://webdiv.mobilit.belgium.be/
                  Door de hierbovenstaande techniek te gebruiken. De volledige gewenste combinatie zal je heel moeilijk kunnen krijgen, het gaat om een lettercombinatie die je graag zou hebben. In de toekomst zou dat voor bepaalde personen AMG kunnen zijn. Wanneer die de reeksen volgen en hun (wanneer AME of AMG wordt uitgereikt) vergezeld van het inschrijvingsformulier naar hun makelaar begeven, hebben ze dikke kans dat ze een AMG-plaat te pakken hebben.

Comment

• Is makkelijk doenbaar, ik heb aan de hand van die site m'n ACE gekregen.

Comment

• Ik ben ook aan het wachten op de ANA platen voor op de Saab, de site van slabate zal me daar super veel mee helpen.
                      2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
                      1998 Saab 9-3 TiD (sold)
                      1993 Saab 900i aero (sold)

Comment

• Een auto invoeren in dit land is niet altijd kinderspel! Ik probeer mijn ingevoerde wagen uit Roemenië hier in te schrijven sinds 9 december '10. Vandaag kreeg ik pas te horen dat het vorig origineel kentekenbewijs niet goed genoeg is omdat de datum van eerste gebruikname er niet op vermeld staat. Wel een datum van juni 2010 terwijl de auto van mei 2009 is, heeft de verkoper de wagen heringeschreven vraag ik me dan af. Ik probeer de verkoper te bereiken maar nog geen nieuws. Morgen ga ik naar het Roemeens consulaat in Brussel, zien of ze mij dat kunnen bezorgen met de juiste datum erop vermeld. Amai amai...

Nog iemand hier met ervaring op dit vlak?

Comment

• Hoelang duurt het voor je nrplaat aankomt?

Stel de verzekeringsagent doet dinsdagmorgen online de aanvraag tot inschrijving, wanneer komt de plaat meestal toe?
                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Normaal gezien zou je de plaat de volgende dag krijgen (als je thuis bent wanneer de facteur langskomt), maar een dag extra zou niet verbazend zijn (gezien de efficiëntie van bpost…). Maar merk op dat de DIV dicht was op dinsdag ('receptie'), wat betekent dat ze (nog) wat vertraging hebben opgelopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
                              Normaal gezien zou je de plaat de volgende dag krijgen (als je thuis bent wanneer de facteur langskomt), maar een dag extra zou niet verbazend zijn (gezien de efficiëntie van bpost…). Maar merk op dat de DIV dicht was op dinsdag ('receptie'), wat betekent dat ze (nog) wat vertraging hebben opgelopen.
                              elke dinsdag of uitzondering deze week?

Comment

• Misschien is deze vraag al gesteld, maar zijn er nog formaten beschikbaar?

Daarmee bedoel ik : bv. 9-AA.111 of 9-A-1111

want ik heb al wagens met dergelijke plaat zien rondrijden en ik vroeg me af of je deze zo nog kon aanvragen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk Berichten
                                  Misschien is deze vraag al gesteld, maar zijn er nog formaten beschikbaar?

Daarmee bedoel ik : bv. 9-AA.111 of 9-A-1111

want ik heb al wagens met dergelijke plaat zien rondrijden en ik vroeg me af of je deze zo nog kon aanvragen?
                                  Aanvragen niet meer. Enkel nog combinatie 9-AAA-111 of 9-111-AAA. Geen 5 tekens meer (na de 9).

Als je een 5-teken plaat heb kan je die wel overnemen (1000 euro indien het geen perso is).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                    elke dinsdag of uitzondering deze week?
                                    Ja, dat is een uitzondering: receptie voor het nieuwe jaar (de ambenaren gaan naar Brussel voor een borrel en dan krijgen ze vrijaf).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
                                      Ja, dat is een uitzondering: receptie voor het nieuwe jaar (de ambenaren gaan naar Brussel voor een borrel en dan krijgen ze vrijaf).
                                      Ja da's juist, merci

Comment

Door de hierbovenstaande techniek te gebruiken. De volledige gewenste combinatie zal je heel moeilijk kunnen krijgen, het gaat om een lettercombinatie die je graag zou hebben. In de toekomst zou dat voor bepaalde personen AMG kunnen zijn. Wanneer die de reeksen volgen en hun (wanneer AME of AMG wordt uitgereikt) vergezeld van het inschrijvingsformulier naar hun makelaar begeven, hebben ze dikke kans dat ze een AMG-plaat te pakken hebben.
                                        Als je naar het loket in Brussel gaat is de kans toch nog veel groter?

Vroeger toen je nog onmiddellijk de fysieke plaat meekreeg dan kon je nog een mooie cijfercombinatie krijgen ook als je het goed aanpakte. Vraag mij niet hoe maar ik ken toch iemand die precies nummer 911 kreeg voor op zijn porsche (en het is zeker geen persoplaat).

Comment

• rij sinds een paar dagen nu op de T4 met een verse nummerplaatcombinatie.

1-AGL-351 (cijfers ben ik niet zeker)
                                          Ik moet ze nog eens zien te onthouden :p
                                          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Working...
                                          X