Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
    Aan welke lettercombo zitten we nu?

1-AJ*-*** en volgend 1-AK*-***

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stocker Bekijk Berichten
      Via WEBDIV (de verzekeraar) normaal gezien wel ja, 1 dag, hooguit 2 dagen.
      Mijn wagen komt vanuit Duitsland. Dus douane moet de papieren nog afstempelen enzo. Aanvraag zou morgenvroeg gebeuren in het kantoor. Hopelijk heb ik vrijdag dan de platen zodat ik zaterdag om de wagen kan.
      2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
      2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Als ik morgen een plaat ga aanvragen krijg ik dan direct een nummer toegewezen of wanneer ze de plaat gaan opsturen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
          Thx Bpost...............

Gisteren 25 janu 11.30 plaat aangevraagd, deze morgen 26 janu 10.30 afgeleverd.

Dat is 20 euro waard niet?
          idd, maar maakt goed voor alle anderen die weken/maanden moeten wachten.

Tja, mocht je reclameren dat de service niet je dat is, dan geven ze gewoonweg als repliek dat er teveel aanvragen zijn (alsof ze dat niet hadden kunnen voorspellen).

De Schouppe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VW-Driver Bekijk Berichten
            Mijn wagen komt vanuit Duitsland. Dus douane moet de papieren nog afstempelen enzo. Aanvraag zou morgenvroeg gebeuren in het kantoor. Hopelijk heb ik vrijdag dan de platen zodat ik zaterdag om de wagen kan.
            naar het loket gaan terwijl de douane aanwezig is ; aan het loket je aanvraag tot inschrijving afgeven, je origineel Duits papier wordt dan direct doorgegeven aan de douane die dat nog eens nakijkt, en je plaat wordt direct klaargelegd om opgetsuur dte worden.

NIET via de post doen, want anders heb je gegarandeerd een aantal weken vertraging aan je broek !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
              naar het loket gaan terwijl de douane aanwezig is ; aan het loket je aanvraag tot inschrijving afgeven, je origineel Duits papier wordt dan direct doorgegeven aan de douane die dat nog eens nakijkt, en je plaat wordt direct klaargelegd om opgetsuur dte worden.

NIET via de post doen, want anders heb je gegarandeerd een aantal weken vertraging aan je broek !
              Ok, zal ik dan ook doen. Dus er is een kans dat ik vrijdagmorgen de plaat in de bus heb?
              2016 Audi A3 G-tron

Comment

Ok, zal ik dan ook doen. Dus er is een kans dat ik vrijdagmorgen de plaat in de bus heb?
                die kans bestaat, maar zekerheid kan niemand je geven

Comment

Als het voor jou zo snel zou gaan mag je van geluk spreken! Als je alle documenten hebt en alles in orde dan kan het wel eens zijn hoor, ik heb hier nog mensen met ingevoerde wagens gezien die snel platen kregen. Ik wacht al sinds 9 december '10 op nummerplaten voor een ingevoerde wagen door o.a. verloren post, verkeerde documenten, sluitingsweek van DIV tss kerst en nieuw, zaken die ik niet op voorhand wist waarmee ik een heleboel tijd had kunnen uitsparen, lange wachttijden (vooral postbehandeling van de DIV), documenten die de verkoper was vergeten mee te geven die ik nodig heb voor de inschrijving, dat heeft ook een week op de post gezeten. Maar sinds vandaag is alles terecht bij de DIV en kan ik eindelijk platen verwachten, heel mss vrijdag nog maar wellicht volgende week en dan zijn we net geen 2 maanden verder..

Zaken die ik niet op voorhand wist en die zeer belangrijk zijn voor een snelle afhandeling van een ingevoerde wagen:

Post sturen naar DIV is zeer sterk af te raden (langere wachttijd)
                  Meteen met al je papieren naar een loket gaan (brussel of provenciaal)
                  Papieren: Roos formulier (vignet 705 met een groene kader op) met stempel van de douane, verzekeraar en de keuring, uw pas, het gelijkvormigheidsattest en enorm belangrijk het VORIG ORIGINEEL KENTEKENBEWIJS van het land van herkomst (ik had een papier gekregen van de verkoper dat er sterk op leek maar dat was het uiteindelijk niet, daar kwam ik 2 weken geleden pas achter maar het juiste is nu sinds vandaag terecht bij DIV)

Als ik mijn platen heb is het tijd voor champagne
                  Last edited by ; 26/01/2011, 17:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stocker Bekijk Berichten
                    Als het voor jou zo snel zou gaan mag je van geluk spreken! Ik wacht al sinds 9 december '10 op nummerplaten voor een ingevoerde wagen door o.a. verloren post, verkeerde documenten, lange wachttijden (vooral postbehandeling van de DIV), documenten die de verkoper was vergeten mee te geven die ik nodig heb voor de inschrijving, dat heeft ook een week op de post gezeten. Maar sinds vandaag is eindelijk alles terecht bij de DIV en kan ik eindelijk platen verwachten, heel mss vrijdag nog maar wellicht volgende week en dan zijn we net geen 2 maanden verder..
                    Ik mag het me niet inbeelden, nog 2 maanden wachten op de platen
                    2016 Audi A3 G-tron

Comment

Als ik morgen een plaat ga aanvragen krijg ik dan direct een nummer toegewezen of wanneer ze de plaat gaan opsturen?
                      Als ge ze via webDIV aanvraagt krijgt ge direct uw nummer.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      cc

Comment

• mijn wagen komt uit UK, homologatie-keuring is al gebeurd, nu wachten op gelijkvormigheidsattest en dan nummeprlaten aanvragen ; kan wel nog even duren, dossier ligt nu op bureau van de technische dienst van BIV (vernomen via mail)

Comment

Ik mag het me niet inbeelden, nog 2 maanden wachten op de platen
                          Ja het was echt een hel, ik heb me doodgeërgerd aan deze situatie, alsof de DIV gewoon niet wou meewerken ofzo. Dan koop je een nieuwe wagen en mag je er de eerste 2 maanden niet mee rijden. Gelukkig kon ik nog een wagen lenen van mijn ouders om op mijn werk te geraken. Maar ja ik had dan ook geen echte ervaring met invoeren van auto's. Nu ik deze zaken weet zal dit mij geen 2de keer meer overkomen!

Comment

Als ik morgen een plaat ga aanvragen krijg ik dan direct een nummer toegewezen of wanneer ze de plaat gaan opsturen?
                            Je krijgt een dossiernummer die je kan ingeven op de volgende site van de DIV om de status te bekijken: http://webdiv.mobilit.belgium.be/div...tusRequest.jsp
                            Via een site van de post kan je zien of ze al verzonden zijn, ook met je dossiernummer: http://www.bpost.be/nummerplaat

cheers

Comment

• Zijn de nummerplaten voor motoren eigenlijk ook veranderd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST-Optic Bekijk Berichten
                                Zijn de nummerplaten voor motoren eigenlijk ook veranderd?

Ja, ook wit-robijnrood nu.

Comment

Best even kijken of de douane-beamte aanwezig is in het provinciaal loket
                                  waar je naar toe gaat. Want zij zijn niet alle dagen aanwezig

hieronder de site van de antennes

http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexR...2Fadranten.htm.

Comment

Aan welke lettercombo zitten we nu?
                                    Ik heb gisteren mijn verzekering in orde gebracht en mijn nummeplaat aangevraagd om 20h.

Mijn Nummerplaat is 1-Axx-xxx

en dit staat nu op de site Bpost

Datum + Uur Status
                                    26-01-2011 13:51 Verstuurd
                                    25-01-2011 20:05 In productie
                                    Morgen heb ze hoop en denk ik !
                                    Last edited by WV.; 15/09/2015, 20:43.
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• electronisch gaat het idd nog vrij snel, uiteindelijk waren mijn platen op +/- 3d terecht

Comment

• Wat moet ik met m'n oude platen doen dan?

Comment

• bijhouden en binnen 200 jaar als collector's item verkopen

Comment

Working...
                                          X