Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wel, eigenlijk zijn alle platen met een smal of breed karakter in lelijk, vb :

1, I, W etc ...

Heeft vooral te maken met spatiering : een W kan nooit maar zo breed zijn als een A of ziet er 'verkracht' uit ; zo kan een I ook nooit zo breed eruitzien als een E ; de evenredigheid is dan ver zoek :S

Snappie ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
      wel, eigenlijk zijn alle platen met een smal of breed karakter in lelijk, vb :

1, I, W etc ...

Heeft vooral te maken met spatiering : een W kan nooit maar zo breed zijn als een A of ziet er 'verkracht' uit ; zo kan een I ook nooit zo breed eruitzien als een E ; de evenredigheid is dan ver zoek :S

Snappie ?
      Inderdaad. En mijn 1-CIW is in elk opzicht fout.

Comment

• Ik heb hier eens een vraagje,

In het verleden met onze oude plaat mocht je die houden wanneer je een andere wagen kocht.

Nu met de nieuwe 1-ABC-123 nummerplaten is het nogal normaal dat iedere oude plaat vervangen word anders komt er nooit wat van maar mijn vraag is als volgt

Indien je reeds een nieuwe nr-plaat hebt mag je deze dan houden bij vervanging voertuig of is het telkens een nieuwe plaat bij ander voertuig zodat de staat telkens €30,00 kan opstrijken????
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
          Ik heb hier eens een vraagje,

In het verleden met onze oude plaat mocht je die houden wanneer je een andere wagen kocht.

Nu met de nieuwe 1-ABC-123 nummerplaten is het nogal normaal dat iedere oude plaat vervangen word anders komt er nooit wat van maar mijn vraag is als volgt

Indien je reeds een nieuwe nr-plaat hebt mag je deze dan houden bij vervanging voertuig of is het telkens een nieuwe plaat bij ander voertuig zodat de staat telkens €30,00 kan opstrijken????
          nee, eens je een nieuwe nummerplaat hebt, kan je die opnieuw houden voor je volgende auto's, zoals dat vroeger het geval was
          sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Hoelang kan je een Europese nummerplaat bijhouden als je even zonder auto zit? Dus wat is de maximum termijn?

Stel je verkoopt je auto en de nieuwe auto kan pas 1 à 2 maanden later inschrijven.
            Mag je dan de Europese plaat bijhouden (thuis, bij de makelaar) tot je de nieuwe wagen hebt?
            Of moet je dan een nieuwe nummerplaat aanvragen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
              Hoelang kan je een Europese nummerplaat bijhouden als je even zonder auto zit? Dus wat is de maximum termijn?

Stel je verkoopt je auto en de nieuwe auto kan pas 1 à 2 maanden later inschrijven.
              Mag je dan de Europese plaat bijhouden (thuis, bij de makelaar) tot je de nieuwe wagen hebt?
              Vroeger (en ik dacht niet dat aangepast was met de invoering van het kenteken naar Europees model) mocht je de kentekenplaat maximum 4 maanden houden...
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
                Hoelang kan je een Europese nummerplaat bijhouden als je even zonder auto zit? Dus wat is de maximum termijn?

Met de oude platen was er een termijn van drie maanden. Ik ga er vanuit dat dat nu nog steeds geldt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                  Met de oude platen was er een termijn van drie maanden. Ik ga er vanuit dat dat nu nog steeds geldt.
                  Volgens artikel 35 van het MB van 20/7/2001 stelt men toch een termijn van 4 maanden
                  Art. 35. Wanneer de tenaamgestelde van de inschrijving een einde maakt aan het gebruik van het voertuig, stuurt hij binnen vijftien dagen de kentekenplaat terug aan de (directie Wegverkeer) die tot de schrapping van het inschrijvingsnummer uit het repertorium overgaat. <KB 2003-03-18/42, art. 1, 003; Inwerkingtreding : 18-04-2003>
                  Enkel in het geval waarbij de tenaamgestelde overeenkomstig de bepalingen van artikel 22, tweede lid, de mogelijkheid heeft bij afstand of buitenverkeerstelling van zijn voertuig zijn kentekenplaat opnieuw te gebruiken voor de inschrijving van een ander voertuig, mag de tenaamgestelde de bestaande kentekenplaat nog vier maanden behouden in afwachting van een nieuwe inschrijving.
                  Indien na het verstrijken van de gestelde termijn, geen terugzending of teruggave van de kentekenplaat aan voornoemde directie heeft plaatsgehad, kan de leidend ambtenaar of diens gemachtigde tot een ambtshalve schrapping van het inschrijvingsnummer van deze kentekenplaat overgaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door playboy Bekijk Berichten
                    Uw verzekeraar zal die betaald hebben. De rekening voor de tweede plaat gaat naar degene die ze vraagt via internet. De mijne wou niet eens een tweede aanvragen voor mij omdat hij ze anders moest betalen, de lelijke pinne.
                    verzekeraar heeft die niet betaald, en iedereen die ik ken die het zo gedaan heeft, heeft nog geen rekening ontvangen,

Comment

• iemand een idee waar ik een verkort exemplaar van een EU-kenteken kan laten maken?zoals onderstaandefoto..

het is voor mijn AR 147, een 1/2meter zal ik er niet aanhangen(is trouwens niet voorzien)
                      Last edited by ; 18/02/2012, 22:58.

Comment

• Vandaag voor eerst een sticker gezien voor EU-nr-plaat

dacht dat dat niet meer mocht? waarom laten ze deze dan toe in de verkoop? waarom die verkopers niet aanpakken?

was 1-CEW-xxx op een groene porsche 911

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jochen_GT Bekijk Berichten
                          iemand een idee waar ik een verkort exemplaar van een EU-kenteken kan laten maken?zoals onderstaandefoto.....
                          het is voor mijn AR 147, een 1/2meter zal ik er niet aanhangen(is trouwens niet voorzien)
                          Deze platen zijn niet wettelijk (ze mogen niet op een wagen geplaatst worden als dze zich op de openbare weg wil begeven... Lees op de site van DIV maar eens de eisen die gesteld worden aan de reproductieplaten

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          Vandaag voor eerst een sticker gezien voor EU-nr-plaat

dacht dat dat niet meer mocht? waarom laten ze deze dan toe in de verkoop? waarom die verkopers niet aanpakken?....
                          De verkoop van zo'n sticker zal wel niet verboden zijn (je zou er zo een kunnen gebruiken om op een inrijpoort te plakken bijvoorbeeld) het op het voertuig gebruiken is/zal wel niet toegestaan zijn, dan is het wel de bestuurder van het voertuig die de overtreding maakt niet de verkoper van de sticker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            Deze platen zijn niet wettelijk (ze mogen niet op een wagen geplaatst worden als dze zich op de openbare weg wil begeven... Lees op de site van DIV maar eens de eisen die gesteld worden aan de reproductieplaten
                            Wel vreemd eigenlijk, want zelfs de flikken rijden met van die platen rond.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Wel vreemd eigenlijk, want zelfs de flikken rijden met van die platen rond.
                              Het staat U altijd vrij natuurlijk om het te proberen , ik wou enkel wijzen op de mogelijke gevaren bij een controle...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                Het staat U altijd vrij natuurlijk om het te proberen , ik wou enkel wijzen op de mogelijke gevaren bij een controle...
                                Ik heb nog een oude nummerplaat met 6 tekens (maar vooraan wel eentje van het europese type trouwens)

Was alleen maar een opmerking over het feit dat ik al meermaals heb vastgesteld dat op de voertuigen van de politie zo een platen hangen.

Als ze dus zelf in overtreding zijn hebben ze toch het recht niet om andere mensen voor dezelfde overtreding te beboeten???
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ik heb nog een oude nummerplaat met 6 tekens (maar vooraan wel eentje van het europese type trouwens)

Was alleen maar een opmerking over het feit dat ik al meermaals heb vastgesteld dat op de voertuigen van de politie zo een platen hangen.

Als ze dus zelf in overtreding zijn hebben ze toch het recht niet om andere mensen voor dezelfde overtreding te beboeten???
                                  Het is niet omdat een ander in overtreding is dat U eenzelfde overtreding mag maken en zo is het ook met de politie... het staat U natuurlijk vrij om als bezorgde burger deze overtreding te melden aan het parket die dan zou moeten optreden tegen hun eigen politiemensen

Comment

• Ik heb ook zo ene rondrijden en nog geen problemen mee gehad (auto komt ook wel niet vaak buiten )

Is zelf gemaakt met blanco nummerplaatje en letterstickers... mooi resultaat vind ik zelf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Ik heb ook zo ene rondrijden en nog geen problemen mee gehad (auto komt ook wel niet vaak buiten )

Is zelf gemaakt met blanco nummerplaatje en letterstickers... mooi resultaat vind ik zelf
                                      dat ziet er ook goed uit

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      zal ik doen heb al verscheidene AR 147 als 156 gezien met een normaal lange versie...met een schroef in de nietvoorziene plaats van de bumper en da wil ik niet
                                      misschien met de autokeuring een normale versie voorzien
                                      Last edited by ; 20/02/2012, 07:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jochen_GT Bekijk Berichten
                                        zal ik doen heb al verscheidene AR 147 als 156 gezien met een normaal lange versie...met een schroef in de nietvoorziene plaats van de bumper en da wil ik niet
                                        misschien met de autokeuring een normale versie voorzien
                                        Of zoals bij de Mito van forumlid jacob?

Als ik een Alfa zou hebben, ik zou het ook zo oplossen, een nieuwe europese plaat kan niet lelijker dan op de snoet van een Alfa... . Ik zou ook wel een normaal formaat in de koffer liggen hebben, voor de keuring of bij controle als ze moeilijk beginnen doen. Maar de pakkans is volgens mij nog altijd klein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          Of zoals bij de Mito van forumlid jacob?

Als ik een Alfa zou hebben, ik zou het ook zo oplossen, een nieuwe europese plaat kan niet lelijker dan op de snoet van een Alfa... . Ik zou ook wel een normaal formaat in de koffer liggen hebben, voor de keuring of bij controle als ze moeilijk beginnen doen. Maar de pakkans is volgens mij nog altijd klein.

juist ja!! bedankt! ff Jacob pb'en

Comment

Working...
                                          X