Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat betalen jullie aan verzekering en bij welke maatschappij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Heb hier niet direct de opsplitsing bij de hand, ik zoek het even op.

Edit: 317,67€
    Last edited by Ugeken; 31/07/2009, 11:50.

Comment

mercedes S320 cdi
      150 kw, bonusmalus -2
      BA + rechtbijstand: 420 euro (KBC)
      leeftijd: 33
      Last edited by ; 31/07/2009, 11:56.

Comment

Voor mijn M3:
        210kw / 4 / 34 jaar: 530€ per jaar bij Axa
        Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
        dit is echt wel weinig!!!

Vind je?

210kW / 0 / 30 jaar : € 306.41 bij AXA

Comment

Forester 2.0D verzekerd via ING-auto, polis voor één jaar met premiebescherming.

-burgerlijke aansprakelijkheid: 109,24 €
          -rechtsbijstand : 23,56 €
          -omnium (0€ franchise): 465,52 €
          -premiebescherming na schade: 70.66 €
          -Taksen en bijdragen: 169,92 €
          -------------------------------------------------------
          Totaal premie : 838,90 €

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Vind je?

210kW / 0 / 30 jaar : € 306.41 bij AXA
            Heeft jouw 330d 210kw?!
            AutoMinded.be

Comment

Heeft jouw 330d 210kw?!
              Yep, getuned, 286 pk en aangegeven.

Comment

170kW / BM 0 / 54jaar / man = ~500€/jaar
                92kW / BM 0 / 54 jaar / man = ~300€/jaar

alletwee bij AXA

Comment

Even een vraagje dat hier misschien thuishoort: als je je vast rijbewijs hebt, maar geen eigen auto, zakt je BM dan ook? Concreet: stel dat ik NU een auto koop en die wil laten verzekeren en ze vragen bv. €900 (dikke 2j mijn rijbewijs). Kan het dan zijn dat ze bv maar €700 meer vragen als ik het 4j heb?

Of heeft het aantal jaren dat je je rijbewijs hebt geen enkele invloed op de premie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                    Even een vraagje dat hier misschien thuishoort: als je je vast rijbewijs hebt, maar geen eigen auto, zakt je BM dan ook? Concreet: stel dat ik NU een auto koop en die wil laten verzekeren en ze vragen bv. €900 (dikke 2j mijn rijbewijs). Kan het dan zijn dat ze bv maar €700 meer vragen als ik het 4j heb?

Of heeft het aantal jaren dat je je rijbewijs hebt geen enkele invloed op de premie?
                    Jawel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      Jawel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                        Yep, getuned, 286 pk en aangegeven.
                        Ah zo, en is je premie daardoor gestegen?

Ik denk dat de M3 meer kost doordat ie te boek staat als "wagen met sportieve eigenschappen", terwijl een 330d voor de verzekering gewoon een krachtige BMW is. Dat kwam ook elke keer naar voor als ik ergens een offerte liet maken: ah maar da's een sportwagen, dan val je in een hogere categorie.
                        Last edited by janvkn; 31/07/2009, 12:54.
                        AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                          170kW / BM 0 / 54jaar / man = ~500€/jaar
                          92kW / BM 0 / 54 jaar / man = ~300€/jaar

alletwee bij AXA
                          Volgens mij moet jij eens met je verzekeraar gaan praten
                          AutoMinded.be

Comment

Even een vraagje dat hier misschien thuishoort: als je je vast rijbewijs hebt, maar geen eigen auto, zakt je BM dan ook?
                            niet echt neen, als je kan aantonen dat je met een wagen gereden hebt de laatste 5 jaar, ongevallenvrij, kan je wel vermindering krijgen, maar als je voor eerste keer op u naam verzekerd, en niet kan aantonen dat je 5 jaar ongevallenvrij gereden hebt, dan mag je zelfs als 11 jaar uw rijbewijs hebben, maakt geen verschil.

Comment

Wat invloed heeft is op welk verzekeringscontract je als voornaam bestuurder staat vermeld. Zo kan je van leasewagens ook een BM overzicht krijgen na afloop, en dat gebruiken om je BM te bewijzen bij een volgende verzekeraar.

252kw, BM 8, 29 jaar, BA 660€, bij Nateus.

Comment

Porsche 280 kW, -2, bij Allianz slechts € 337 voor de BA, taksen inclusief.

RS4 309 kW, -2, bij Ethias € 404 maar volgend jaar ook bij Allianz aan - hou u vast - € 303 met zelfs een verzekering bestuurder (€ 35 bij Ethias) inbegrepen (reden : privé en 2e wagen). Wie doet beter ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                                  niet echt neen, als je kan aantonen dat je met een wagen gereden hebt de laatste 5 jaar, ongevallenvrij, kan je wel vermindering krijgen, maar als je voor eerste keer op u naam verzekerd, en niet kan aantonen dat je 5 jaar ongevallenvrij gereden hebt, dan mag je zelfs als 11 jaar uw rijbewijs hebben, maakt geen verschil.
                                  Inderdaad, aantoonbare rijervaring telt. Ik heb er zelf last mee gehad toen ik de M3 kocht, ik had de vorige 5 jaar enkel leasewagens gehad en kon dus al mijn leasemaatschappijen gaan aanschrijven voor een schadeattest
                                  AutoMinded.be

Comment

+/- 900 € jaar Bij KBC Verzekeringen voor BA - Rechtstbijstand & kleine Omnium + extra verzekering voor alle inzittenden voor BMW 325i
                                    Last edited by Alfa-Beemer; 31/07/2009, 13:15.
                                    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ah zo, en is je premie daardoor gestegen?

Ik denk dat de M3 meer kost doordat ie te boek staat als "wagen met sportieve eigenschappen", terwijl een 330d voor de verzekering gewoon een krachtige BMW is. Dat kwam ook elke keer naar voor als ik ergens een offerte liet maken: ah maar da's een sportwagen, dan val je in een hogere categorie.
                                      Nope.
                                      Vroeger zat ik met m'n autoverzekeringen bij KBC, van oudsher. Sinds vorig jaar heb ik m'n autoverzekeringen samengebracht bij m'n verzekeraar waar al m'n bedrijfsverzekeringen zitten. Helft van de prijs! De prijszetting voor verzekeringen lijkt me heel erg arbitrair. Toen ik vroeg hoeveel m'n moto zou kosten, antwoorden ze me meteen een bedrag. Zonder te weten wat of hoe. kW? Who cares. Mijn huidige full-omnium verzekering kost de helft van wat KBC en Ethias me voorstelden.

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

RS4 309 kW, -2, bij Ethias € 404 maar volgend jaar ook bij Allianz aan - hou u vast - € 303 met zelfs een verzekering bestuurder (€ 35 bij Ethias) inbegrepen (reden : privé en 2e wagen). Wie doet beter ?
                                      Nice!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

Scherpe prijzen .

Voor de CSL betaal ik €300 .
                                        Maar voor de RS4 moet ik eens nazien maar dat is wel meer als €400 denk ik .

Comment

Ik heb de opsplitsing hier niet bij de hand, die zal ik vanavond eens opzoeken
                                          maar voorlopig dan:

184KW/BM 2 / 27 => 875€ voor BA + kleine omnium bij AXA (de enigen die nog een kleine omnium wilden geven voor een wagen van toen 9j oud)

Comment

Working...
                                          X