Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
wat betalen jullie aan verzekering en bij welke maatschappij
Even een vraagje dat hier misschien thuishoort: als je je vast rijbewijs hebt, maar geen eigen auto, zakt je BM dan ook? Concreet: stel dat ik NU een auto koop en die wil laten verzekeren en ze vragen bv. €900 (dikke 2j mijn rijbewijs). Kan het dan zijn dat ze bv maar €700 meer vragen als ik het 4j heb?
Of heeft het aantal jaren dat je je rijbewijs hebt geen enkele invloed op de premie?
Even een vraagje dat hier misschien thuishoort: als je je vast rijbewijs hebt, maar geen eigen auto, zakt je BM dan ook? Concreet: stel dat ik NU een auto koop en die wil laten verzekeren en ze vragen bv. €900 (dikke 2j mijn rijbewijs). Kan het dan zijn dat ze bv maar €700 meer vragen als ik het 4j heb?
Of heeft het aantal jaren dat je je rijbewijs hebt geen enkele invloed op de premie?
Ik denk dat de M3 meer kost doordat ie te boek staat als "wagen met sportieve eigenschappen", terwijl een 330d voor de verzekering gewoon een krachtige BMW is. Dat kwam ook elke keer naar voor als ik ergens een offerte liet maken: ah maar da's een sportwagen, dan val je in een hogere categorie.
Even een vraagje dat hier misschien thuishoort: als je je vast rijbewijs hebt, maar geen eigen auto, zakt je BM dan ook?
niet echt neen, als je kan aantonen dat je met een wagen gereden hebt de laatste 5 jaar, ongevallenvrij, kan je wel vermindering krijgen, maar als je voor eerste keer op u naam verzekerd, en niet kan aantonen dat je 5 jaar ongevallenvrij gereden hebt, dan mag je zelfs als 11 jaar uw rijbewijs hebben, maakt geen verschil.
Wat invloed heeft is op welk verzekeringscontract je als voornaam bestuurder staat vermeld. Zo kan je van leasewagens ook een BM overzicht krijgen na afloop, en dat gebruiken om je BM te bewijzen bij een volgende verzekeraar.
Porsche 280 kW, -2, bij Allianz slechts € 337 voor de BA, taksen inclusief.
RS4 309 kW, -2, bij Ethias € 404 maar volgend jaar ook bij Allianz aan - hou u vast - € 303 met zelfs een verzekering bestuurder (€ 35 bij Ethias) inbegrepen (reden : privé en 2e wagen). Wie doet beter ?
niet echt neen, als je kan aantonen dat je met een wagen gereden hebt de laatste 5 jaar, ongevallenvrij, kan je wel vermindering krijgen, maar als je voor eerste keer op u naam verzekerd, en niet kan aantonen dat je 5 jaar ongevallenvrij gereden hebt, dan mag je zelfs als 11 jaar uw rijbewijs hebben, maakt geen verschil.
Inderdaad, aantoonbare rijervaring telt. Ik heb er zelf last mee gehad toen ik de M3 kocht, ik had de vorige 5 jaar enkel leasewagens gehad en kon dus al mijn leasemaatschappijen gaan aanschrijven voor een schadeattest
Ik denk dat de M3 meer kost doordat ie te boek staat als "wagen met sportieve eigenschappen", terwijl een 330d voor de verzekering gewoon een krachtige BMW is. Dat kwam ook elke keer naar voor als ik ergens een offerte liet maken: ah maar da's een sportwagen, dan val je in een hogere categorie.
Nope.
Vroeger zat ik met m'n autoverzekeringen bij KBC, van oudsher. Sinds vorig jaar heb ik m'n autoverzekeringen samengebracht bij m'n verzekeraar waar al m'n bedrijfsverzekeringen zitten. Helft van de prijs! De prijszetting voor verzekeringen lijkt me heel erg arbitrair. Toen ik vroeg hoeveel m'n moto zou kosten, antwoorden ze me meteen een bedrag. Zonder te weten wat of hoe. kW? Who cares. Mijn huidige full-omnium verzekering kost de helft van wat KBC en Ethias me voorstelden.
RS4 309 kW, -2, bij Ethias € 404 maar volgend jaar ook bij Allianz aan - hou u vast - € 303 met zelfs een verzekering bestuurder (€ 35 bij Ethias) inbegrepen (reden : privé en 2e wagen). Wie doet beter ?
Scherpe prijzen .
Voor de CSL betaal ik €300 .
Maar voor de RS4 moet ik eens nazien maar dat is wel meer als €400 denk ik .
Comment