Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat betalen jullie aan verzekering en bij welke maatschappij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Yep, getuned, 286 pk en aangegeven.
    Netjes. Hoger na aangifte? Edit: niet goed gelezen, niet hoger dus - wow

Mezelf (in Zweden): 30 jaar - "BM0" - 150kW - ong. 350€ (BA).

PS: het deel tussen klein en groot omnium krijgt men gratis voor 3 jaar bij aankoop van iedere nieuwe wagen in Zweden, genaamd "autoschadegarantie"...
    Last edited by Onehp; 06/08/2009, 21:02.
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Klopt niet volledig.

De trappen -1 en -2 zijn er gekomen om inderdaad de mogelijkheid te behouden om na een ongeval in fout niks méér te moeten betalen aan verzekering.
      Zoals je wellicht weet zijn de trappen 2, 1 en 0 allemaal 54% van de basispremie (trap 14, da's 100%, indien geen beroepskilometers start je in trap 11 zijnde 85% van de basispremie). Als je een ongeval in fout hebt, stijg je 5 trappen (+ jaarlijks 1 trap zakken d'office), als je dus al jaren op 0 staat en je stijgt naar 5, dan ga je over de trappen 1 en 2 (54% bp), 3 (57% bp) en 4 (60% bp) naar 5 (63% bp). Dus je polis wordt sowieso duurder.
      Een aantal maatschappijen hebben sinds de deregulering (B/M is niet meer verplicht) een vorm van commerciële stunt bedacht waarbij je dus onder 0 kan zakken zodat je tot op -2 kan gaan, nog altijd 54% bp, maar als je dan een ongeval in fout hebt blijf je op 54% van de bp (trap 3), dus je premie blijft gelijk.

Je blijft dus niet op B/M 0 staan zoals je zegt...
      Ik lees bij mij BM 00, dus nog wat anders... Met de al iets meer zeggende verwijzing "=45 %".
      Last edited by Soul; 10/08/2009, 00:08.

Comment

Voor de Signum,

74kw (???)

Burgerlijke aansprakelijkheid (BM00) + Volledige omnium (eigen schade, glasbraak, diefstal, brand, aanrijding met dieren, natuurrampen) + Uitgebreide rechtsbijstand: 1.200 EUR

Comment

MCSC

120 Kw - BM 5 - € 1.650

BA + Volledige omnium.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
            uw voertuig is niet meer conform met het gva dus de verzekering kan zich ten allen tijd toch terugtrekken? bv ongeval met dodelijk afloop?
            Net daarom dat je dat door de maatschappij in de polis laat opnemen. Het staat in de polis opgenomen, en je betaalt daar extra voor.

Plus, het niet conform zijn aan het gelijkvormigheidsattest is geen reden zonder meer voor een maatschappij om zich terug te trekken. Als er causaliteit is tussen de afwijking en het ongeval, nl. de oorzaak of een substantiële verzwaring van de schade, dan is dat logisch. Als er geen enkel verband is, gaat dat (gelukkig) zo makkelijk niet. Maar 't kan nog altijd, ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
              Ik lees bij mij BM 00, dus nog wat anders... Met de al iets meer zegende verwijzing "=45 %".
              Yep, dat kan. Het B/M-systeem is nu vrij, dus elke maatschappij mag naar eigen goeddunken zo'n systeem op poten zetten, percentages van de bp eraan toekennen, afwijken bij toetreding toestaan, enz.

Comment

96kw-50 jaar-vrouw-AXA-BM 0: €472

Er zitten precies grote verschillen tussen de makelaars, zelfs als je verzekeraar hetzelfde is

Comment

66kw - BM6 - 543,04 BA + Extra bestuurder - Axa

Comment

179kw - bm7 - full omnium + rechtsbijstand (geen franchise) 2000 eur per jaar. (vivium)

Comment

man, 21j - 57kw - BM 5 - bij DVV
                      Full omnium: 1430 euro
                      BA: 351 euro

Contract staat op naam van m'n pa, met als regelmatige bestuurders ikzelf, m'n pa en m'n ma.
                      M'n pa heeft normaal BM 0, maar omdat er een jongere verzekerd moest worden (ik dus) kon hij niet minder dan 5 geven.
                      2018 BMW X1 18d

Comment

100KW , BA+omnium 1980 euro, winterthur, bestuurder 23 jaar

Comment

probeer daar allemaal eens jullie omnium uit te filteren en feel free om een draad te openen full omnium

Comment

100kw, BA + omnium (franchise 250 euro)+rechtsbijstand : 1800 euro.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Toen ik 22 was en met een L reed, betaalde ik +2200 € per jaar full omnium voor een Peugeot 207 1.4HDI 69pk/50kw. Voor een 1.6HDI 90pk/66kw zou dat +3000 € zijn per jaar.

Gelukkig is het nu veel minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
                                Toen ik 22 was en met een L reed, betaalde ik +2200 € per jaar full omnium voor een Peugeot 207 1.4HDI 69pk/50kw. Voor een 1.6HDI 90pk/66kw zou dat +3000 € zijn per jaar.

Gelukkig is het nu veel minder.
                                Amai, dat heb ik er dus echt niet voor over...

Ik kwam op €1050 voor BA + rechtsbijstand en vond dat al (te) veel

(toen 19 jr & 105 pk)

Comment

edit dubbl
                                  Last edited by ; 17/08/2009, 21:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                    Amai, dat heb ik er dus echt niet voor over...

Ik kwam op €1050 voor BA + rechtsbijstand en vond dat al (te) veel

(toen 19 jr & 105 pk)
                                    Ik had de keuze:
                                    - alles zelf betalen (auto, verzekering, belasting, brandstof, ...)
                                    - nieuwe auto krijgen van mijn ouders en de andere zaken zelf betalen, waaronder een full omnium verzekering.

Momenteel ben ik nog steeds goedkoper af met de 2de keuze.

Comment

edit voor die mannen het lezen :')
                                      Last edited by ; 28/08/2009, 16:26.

Comment

Working...
                                      X