Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik heb hier nog een paar tellers waar ik wat van wil weten
wie het weet mag het zeggen
1 is frans gedateerd 1961 maar welke auto
2 is ford maar geen jaartal
3en4 is opel zonder jaartal
Crisis lang gezocht en nogsteeds niet hondert procent de goede. Want dit is een model jaar of 2 a 3 te jong namelijk, en die heeft NET weer een andere kilometerteller.
het gaat om de foto's 3 en 4. Dat is aan zekerheid grenzend een Opel P4 uit begin jeren 30!
(i.i.g. pré 1934)
De 2e zou een forduit de periode van het type D kunnen zijn, en dus al WEER een oudje, want deze is van 1939 en komt uit duitsland. (ik ben me er van bewust dat bij deze de wijzer aan de boven kant staat)
Het type teller dat op de eerste foto staat kom ik niet exact tegen, maar dat soort tellers is gebruikt in onder andere simca en renault ben ik achter, en daar komt hij weer! ROND DE JAREN 1934-1939!
Je hebt hoogst waarschijnlijk een stel echte oudjes daar!
Jaaaa , inderdaad al honderden malen aan de linker kant van het scherm in het klein haha. Maar toch mooi om hem nu op groot formaat te zien . Blijft een mooie wagen die Kapitän 55/57 ,en dan te bedenken dat er 3 van dit type stonden
En ik denk dat de kont van deze wagen en ook de olympia kombi halverwege het terrein wel eens de 2 meest gefotografeerde wagens konden zijn van het Chatillon bos.
Jaaaa , inderdaad al honderden malen aan de linker kant van het scherm in het klein haha. Maar toch mooi om hem nu op groot formaat te zien . Blijft een mooie wagen die Kapitän 55/57 ,en dan te bedenken dat er 3 van dit type stonden
He! Hij heeft jubileum, was de 222e keer dat hij op het scherm stond net!
Nu heb ik zelf ook nog een vraag : In het bos lag er ook een Ford Thunderbird uit 1961 of 62 waarvan de achterste helft door brand was verwoest . Wie kan mij vertellen was dat een Coupé of een Cabriolet ?
Enne als 't gaat over de meest gefotografeerde wagens zet ik deze twee in : rood/roze Opeltje Olympia 1953/54 en de grijze Traction aan de kop van het bos .
Ja Lord klopt de wagen op de 3e foto is idd een Ford ,een Taunus 12M uit de P4 serie
En de 4e foto is ook een Opel Kapitän maar dan uit de serie 1953 tot 55 ,de witte links daarvan is er ook een maar dan weer een 55/57 model . en rechts tussen de bomen zie je nog net de rode panhard PL17 .
Nu heb ik zelf ook nog een vraag : In het bos lag er ook een Ford Thunderbird uit 1961 of 62 waarvan de achterste helft door brand was verwoest . Wie kan mij vertellen was dat een Coupé of een Cabriolet ?
Enne als 't gaat over de meest gefotografeerde wagens zet ik deze twee in : rood/roze Opeltje Olympia 1953/54 en de grijze Traction aan de kop van het bos .
Och we maken er geen strijd om, we noemen het gewoon het top kwartet.
Ik kan je geen 100% uitslag geven over de "dondervogel" Maar het zag er naar uit dat er iets van een soort dak rest achtig iets in lag onder achterklep of wat het ook mocht wezen. (Blauwe plaat die daar ligt. Want die ketel was ooit ook eens blauw.) Ik vraag me trouwens af of hij verbrand is. Dat wit leek er wel gewoon opgespoten of zo. en als het brandschade geweest was denk ik dat het verbrande deel van het spatbord er erger aan toe zou zijn nu.
Comment