Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Arco en Jan/Buick hebben inmiddels ook een klein deel van mijn niet Chatillon vondsten op foto gezien . wat ik inmiddels in enkele jaren tijd heb gevonden krijgen de meeste mensen een duizeling van . Maar ik houd dus ook netjes de locaties stil , vaak ook op verzoek van de eigenaar .
Pasgeleden heb ik wel soort bemiddeld tussen een boer die een superrotte transitbus uit 1966 in z'n weiland had staan en hem kwijtwilde en iemand die onderdelen zocht ,Zo zit de achteras nu onder een gerestaureerde camper .
Ik ben trouwens ook reuze benieuwd welke vragen die oude fotos gaan oplossen ,of krijgen we er weer net zoveel nieuwe mysteries bij ?
Op deze geheelfoto (juli 2009) zie je ook resten van een kever, vooraan links.
Het chassis met de pedalen en een stukje zijkant...
De rest van die wagen was er ook nog! Het was ooit een vouwdakkever. De motor en bak lagen iets verder naae achter. De zijwanden, dak, spatborden en al de andere resten hebben nogal gezworven. De laatste keer stond het ding weer vrijwel in elkaar. En het jaar er voor lagen het dak en de rest naast de bestuurdersdeur van de Kapitan 1958-59 die voor deze kever stond. Op 1 van de reeds gepubliceerde Ton Hunter foto's stond deze kever nog in elkaar.
Deze Renault Express heb ik 2 weken geleden ontdekt tijdens een avondritje op een doodlopend boeren weggetje midden in de velden. Hij steekt bomvol met rommel.
he jack weet je nog dat ik vertelde over een groen geworden autotje bij de overbuurman
vandaag stond hij opeens op straat en werd afgevoerd naar de sloop (jammer)
Zo ben ik toch nog even .
Weer leuk materiaal erbij gekomen zie ik , Als eerste van Jan de Chevrolet Bel Air 1953 aan de kop van het veld - De Plymouth Belvedere Sport Coupe uit 1955 en als laatste de Renault Fregate bij de omgevallen boom middenin
En van Caligula een Opel Rekord B - Engelse en duitse Fords gebroederlijk naast elkaar , een Taunus P4 en een Cortina MK1 - 3e Foto de witte Citroen Ami 6 Break met Morris Minor op de achtergrond - Dan de andere B Rekord sedan en als laatste een Rekord P2 .
Ah! De Carlux bus van Kaufdorf staat er ook bij. die wordt nog wel eens onterecht uitgescholden voor Beutler. Het schijnt dat het ding inmiddels in restauratie is. Ben benieuwd of er ook verslagen van zijn, maar dat weet ik niet.
Hier een filmpje als hij klaar staat op het afhaal terrein, en ene hoe het dingetje er ooit bij reed in zijn "working day's"
VW Bus Sonderkarosserie von Auwärter auf basis VW T1 bus. Panorama version of a VW T1 bus modified by Auwaerter Germany. Car was located in the car graveyard...
Footage of a rar VW Auwärter Carlux based on a T1 bus. A similar car was sitting in the famous car graveyard in Kauforf Switzerland. The wreck of this car wa...
Hallo, ik zit sinds kort op dit forum maar geniet al wel een tijdje van de Chatillon foto's. Geweldig! Ook was het mijn bedoeling vorig jaar dit 'pretpark' eens te gaan bezoeken maar daar was ik dus te laat voor. Helaas. Wel ben ik al een aantal keer in Zweden geweest en heb ik in Gurbetal, Zwitserland de oldtimer sloperij bezocht. Ook bijzonder mooie plekken. Maar ja Gurbetal is inmiddels ook geruimd en in Zweden is een groot deel weggehaald. Maar daar staan nu nog zeker een kleine duizend klassiekers weg te rotten.
De VW Bus in Gurbetal is inderdaad een Carlux Auwarter Bus en geen Beutler. Alleen vindt ik het persoonlijk geen mooie bus. Maar wel goed dat hij wordt gerestaureerd. Zelf ben ik een VW fan en heb twee oude Kevers (1957 en 1960)
Wat Chatillon betreft stonden er volgens mij zo'n 4 a 5 eind jaren 50 en begin jaren 60 kevers zo aan de foto's te zien. De VW Bus is een Barndoor uit 1951. Een bijzonder zeldzaam model. Helaas totaal in elkaar gezakt......
Heeft iemand nog een foto van de Ford Taunus 17M 'badkuip' in de middelste rij van het grote bos? En kan iemand mij het internet adres geven van de Franse Tinhunter? Ik zou de oude foto's graag willen zien op deze site. Groeten, Harry
Last edited by ; 15/02/2011, 16:28.
Reden: Geen plaatsnaam noemen van een sloperij
Wat Chatillon betreft stonden er volgens mij zo'n 4 a 5 eind jaren 50 en begin jaren 60 kevers zo aan de foto's te zien. De VW Bus is een Barndoor uit 1951. Een bijzonder zeldzaam model. Helaas totaal in elkaar gezakt......
Heeft iemand nog een foto van de Ford Taunus 17M 'badkuip' in de middelste rij van het grote bos? En kan iemand mij het internet adres geven van de Franse Tinhunter? Ik zou de oude foto's graag willen zien op deze site. Groeten, Harry[/quote]
Ten eerste: welkom op het forum van roestologen.
Die carlux is geen mooie bus, maar wel mega zeldzaam. Vandaar dat ik er erg in geintereseerd ben. Qua kevers lagen er idd nog 5 direct herkenbare in Chatillon, maar de andere drie waren een stuk moeilijker te vinden. Sterker nog, bij de oude werkplaats in het centrum heeft er ook nog 1 gelegen, dat was een gele 1200 model na 1967. Dus totaal staan we nu op 9 aantoonbare kevers(al dan niet op foto te zien) .
Voor Tinhunter heb je de Franse site niet persee nodig, want die foto's uit frankrijk zetten we meestal meteen over naar hier. Dus als je even terug bladerd, dan kom je ze als het goed is vrijwel allemaal tegen En misschien leuk om te weten, hij is Duits en niet Frans. Dit is de link naar de laatste pagina van het "Chasseur" topic van dat forum.
Voor de badkuip moet je eens op mijn site kijken, de neus heb ik iig gefotografeerd, maar volgens mij ook de hele wagen (link onder aan bericht)
Groeten Arco
Comment