Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ow ja, voor ik het vergeet: In de "autobild klassiek" van deze maand staat een artikel over een sloperij in Africa, die ook wel eens wordt aangeduid als 's werelds mooiste sloperij'. Het gaat om uitgave 5 van mei.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
      Ow ja, voor ik het vergeet: In de "autobild klassiek" van deze maand staat een artikel over een sloperij in Africa, die ook wel eens wordt aangeduid als 's werelds mooiste sloperij'. Het gaat om uitgave 5 van mei.
      die uitgave ga ik eens zoeken, bedankt voor de tip

de ''auktionskatalog Kaufdorf'' gewoon inderdaad even een email sturen naar Oldtimergalerie Toffen...wellicht hebben wze nog enkele exemplaren die ze noiet verkocht kregen....

succes!

Comment

• Thanks! Gaan we doen.

Comment

• Wie van jullie heeft trouwens ooit het vooroorlogs wagenpark bij Carlo van Lingen in Houthalen,Helchteren ooit mogen aanschouwen?
          Ik ben zelf diverse malen bij Carlo op het terrein geweest. (met toestemming uiteraard)
          Tijdens een van onze gesprekken zei Carlo namelijk dat die oude garde een aantal jaar er voor was geruimd. Ze zouden aan de achterkant van het toenmalige perceel in de bossen hebben gelegen. Toen ik er was in 1999 tot 2002 waren de generaties jaren 60 tot jaren 80 alleen nog aanwezig.
          Ook de start van de ruiming heb ik nog mee gemaakt. De wagens werden op een hoop geduwd, en daarna de motoren er uit getakeld. Op de vw bussen na is alles de container in gegaan. De bussen zijn als pakket verkocht aan een vw handelaar/exporteur.

De redenering van Carlo voor het persen heeft hij me ook verteld. Uit privacy redenen kan ik die hier niet posten. Maar laten we het zo zeggen: Ik moet hem 100% gelijk geven, ik had het in zijn geval wellicht ook zo gedaan. Al is en blijft het zonde van al de verloren delen natuurlijk.
          Last edited by ; 03/04/2011, 14:55. Reden: weg gevallen zin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
            Heb ik! Hij lag ooit naast de witte ami combi.

@Arco: op mijn pics is deze ook al gesloopt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
              Ja ik kon dat ziekmakende filmpje op Youtube ook al .
              De 2 wagens die jij bedoeld zijn beide Plymouths
              Het pijnlijkste is dat zulke plekken vaak zeer afgelegen zijn en ze pas bekend worden als het te laat is en de ruiming geschied is
              Van deze plek is ook bekend dat er mensen waren die goed geld overhadden voor onderdelen of complete autos .
              Alleen hebben helaas de lompe redneck hillbilly cowboy schrootboeren die de plek ruimden totaal geen moeite gedaan iets te verkopen
              Helaas het is zo dat er op deze wereld heel wat achtelijk volk rondloopt ,En als ze dan ook nog een schroothandel hebben is de ramp niet te overzien
              Bij onze bezoeken aan de usa hebben Hennie en ik al eerder gezien dat het aantal sloperijen in rap tempo aan het verdwijnen is.

Hans

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten
                @Arco: op mijn pics is deze ook al gesloopt

Nou iig bedankt voor de moeite van het zoeken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                  hier nog een update van het museum
                  ik heb er nu ook kaartjes met naam en date bij gedaan
                  hope you like it

ZIET ER HEEL GAAF UIT JAN

Hans
                  Last edited by Atenza; 04/04/2011, 22:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sloperij freak Bekijk Berichten
                    Bij onze bezoeken aan de usa hebben Hennie en ik al eerder gezien dat het aantal sloperijen in rap tempo aan het verdwijnen is.

Hans

Dood en dood zonde allemaal.
                    Maar ik heb ook een probleem. Ik ben af en toe modelauto wrakken aan het maken, en het zijn er langzaam aan wat veel voor op mijn modelsloperij, moet ik die wagens die daar liggen nu ook in de pers stoppen en er golfjes en ka's voor in de plaats gaan zetten op het diorama? Ik hoop het toch van niet! Want dan is het niet langer een diorama, maar een diodrama!!!

Comment

• Nog een reeksje ?

Opel ??

Opel rekord 2 deurs

Renault fregate

Opel Rekord 1957

Renault fregate

2 X Opel Rekord 1957
                      Last edited by Atenza; 04/04/2011, 22:05.

Comment

• De bovenste foto was een rekord, volgens onze "joda" de enige uit die reeks die er lag.

Comment

• Zozo Jan dat ziet er mooi uit ,ik denk dat een bezoekje aan het museum weer eens aan de orde is .
                          En ja het voorspatbord van de 57er Opel op foto 4 van Lord of the Scoot staat ook in het museum .

En voor Lord of the Scoot nog wat aanvullende info.
                          Foto 1 - Is een Opel Rekord uit 1956 . Tussen de puinhoop die ooit de voorkant was heb ik nog de grill gevonden . Alleen in 1956 zat er een grill in met rechthoekige vakjes .
                          Tevens weet ik dankzij oude fotos dat deze Rekord heel lang op z'n kant heeft gelegen.
                          Foto 2 - Is een Opel Rekord P2 Coupe , Da's heel wat zeldzamer als een 2 deurs sedan .
                          En op foto 6 is rechts ook nog de uitgebrande Ford Thunderbird uit 1961/1962 te zien .
                          Inmiddels ben ik er ook achter dat het een coupe was en geen Cabriolet
                          Nice photos , Keep them comming .

Comment

• bedankt voor de complimenten ik zal er hier en daar wel een jaartal naast zitten
                            maar daar hebben we een realsteel voor
                            ik wil een foto van een 48 olds hebben ik heb een bumper guard van zo'n auto in het bos gevonden

en van welk jaar is deze opel

Comment

• Comment

• Topper GT-R
                                www.opelklassiek.be

Comment

• van sommige auto's heb ik geen chatillon foto en heb ik er een passende foto van het net bij gedaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                    Die kom je ook niet echt dagelijks meer tegen, en zeker niet als aanhanger.

Comment

van sommige auto's heb ik geen chatillon foto en heb ik er een passende foto van het net bij gedaan

Ja soms heb je weinig andere keuze. Een handje "potpoury" is niet echt inspirerend. Dan toch liever ergens een foto lenen.

Comment

bedankt voor de complimenten ik zal er hier en daar wel een jaartal naast zitten
                                        maar daar hebben we een realsteel voor
                                        ik wil een foto van een 48 olds hebben ik heb een bumper guard van zo'n auto in het bos gevonden

en van welk jaar is deze opel
                                        53-55 toch??? of laat mijn geheugen me al WEER in de steek?
                                        Last edited by ; 03/04/2011, 22:32.

Comment

• En op foto 6 is rechts ook nog de uitgebrande Ford Thunderbird uit 1961/1962 te zien .
                                          Inmiddels ben ik er ook achter dat het een coupe was en geen Cabriolet
                                          Nice photos , Keep them comming .

@Realsteel: Hoe ben je DAAR nu weer achter gekomen???? (tin files?)

Comment

Working...
                                          X