Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
      HAAAAAAAA..
      Heerlijk die oude fotos
      Jan / Buick .ik zal de wagens van post 3542 even de juiste naam geven.
      1 - Oldsmobile Super 88 1951
      2 - Chevrolet Styleline 1949
      3 - Buick Special 1953 (deze kennen de meeste wel !!!)
      Bij mij thuis liggen diverse onderdelen van deze 53 Special, dit was in 1992 1 van de betere auto's en nog redelijk compleet

Comment

• ja de staat waar ze toen nog in verkeerden, daar kan ik alleen maar van dromen.

Comment

• OEI OEI .
          Hoe erg kan een mens Châtillonvirus hebben , ik heb waarschijnlijk de ergste soort .
          En Jan en Arco hebben ook een ernstige vorm van dit virus.
          Ik betrapte mezelf er zonet namelijk op dat ik ook de detailfotos van Arco herken op postings 3544 en3545
          3544 1 - Blik Mobiloil (waarschijnlijk achterin de blauwe Ford Customline 1954 )
          2 - Interieur van de 54er Customline met die blikken in de kofferbak
          3 - Achterlichtjes van de witte Buick Super uit 1953.
          3545 : 1 - Interieur van de Renault Fregate die in het midden stond vlakbij de omgevallen boom.
          2 - Voorzijde Desoto Diplomat 1953.
          3 - Motorblok ( V8 ) in de witte Buick Super 1953.
          Nog niet overtuigd van de ernst ?, de avatar van gangstertje is de achterband van de blauwe Citroën Ami .
          Gelukkig valt er goed mee te leven .

Comment

• ja ik moet zeggen dat het chatillon virus toch wel een van de leukste ziektes is die je kunt krijgen .

En voor de foto beoordeling heeft de professor uiteraard weer een 10 met gouden griffel.
            Last edited by ; 30/06/2011, 23:50.

Comment

• Nog een oudje dan. Dit is o.a. de ford custom die midden in het bos lag, en de laatste jaren had hij een vrachtwagenvelg onder de achterbumper had staan. Vreemd genoeg had hij in de laatste jaren GEEN deuk in het dak zoals hij hier wel heeft, het werk van Fernand misschien?

en natuurlijk de zelfde auto in de periode 2008-2010

Comment

• Ene voor ome jan alias "Buick", alias beheerder musee du Chatillon, alias eigenaar van Chatillon aan de schelde (ben ik er nog ene vergeten????

De witte buick waarvan al een en ander langs kwam hier voor.

De neus in detail van de 1953 blauw-witte

en als ik me niet heeeeeel erg vergis, dan is dit 1 van de velgen van de witte.

Comment

• En dit blijft voor mij een van de grootste raadsels. We hebben er met 4 man naar staan kijken. Dit front was voorzien van splinternieuwe bouten! Het is erg slecht te zien op de foto, maar jos is nog aan het kijken voor betere foto's. de bout van de steun die naar boven loopt en het draadeinde van de bout die aan de rechterkant door het metaal steekt zijn hier de voorbeelden. Die blonken nog als een spiegl als de zon er op stond. En in deze neus zaten er verder op meerdere.

Comment

• Jammer dat deze jongens niet in Chatillon aan de schelde terecht zijn gekomen. Maar gelukkig heeft Jan nog meer dan genoeg weten te redden.

Comment

• Best leuke foto's "gepubliceerd" de laatste dagen !

@ Arco; zijn die bouten niet van inox ?

Comment

• de bekende Ford

En de onbekende amerikaan achter de boom

Comment

• [quote=lord-of-de-scoo t2;4648331]Best leuke foto's "gepubliceerd" de laatste dagen !

@ Arco; zijn die bouten niet van inox ?[/quote

]Lijkt me vrijwel zeker van niet, en het draad van de bouten was bijvoorbeeld nog helemaal schoon, dus ze moeten eigenlijk nieuw zijn. En als ik me niet vergis slaat inox toch dof uit na een aantal jaar?

Comment

• Leuke foto collage! Het is net een treched lomo met een kort passagierscompartiment.
                            [/quote]
                            Last edited by ; 01/07/2011, 23:11.

Comment

• @ Arco : Dat rode wiel met whitewall band zat onder de lichtgroene Mercury uit 1952 die bij die twee A Kadetts stond .
                              Lord , de onbekende Amerikaanse auto is een DeSoto Custom uit 1949

Comment

• Ik zit me hier: "heelergontzettendverschrikkelijkvreselijk" te schamen.. Ik hoop dat ik hiermee mijn kansen aan de Chatilloneske academie niet heb verpest meneer de Doctorandus. En dat ik na de schoolvakantie toch terug mag komen om te proberen mijn diploma te halen..........

Maar nu effen zonder dollen, wat een vrerschrikkelijk "blond" moment! Ik heb gewoon even de zaken helemaal door elkaar gegooit wat betreft die velg. En eigenlijk had ik het ook gewoon moeten weten, ik heb de foto's daarvan immers in mijn album semi op volgorde staan. En het klopte chronologisch niet. Maar hoe het nou uiteindelijk zo de mist in liep weet ik niet. Toch te hard aan dat stukje roestige chevrolet spatbord gesnoven misschien? (het stukje dat ik van jou heb gekregen als aandenken)
                                Groeten Arco

Comment

• foto van dat stukje spatbord graag

en hier nog een van tin
                                  mooie wagen maar verkeerde motorkap

Comment

• 1954 olds

dodge

Comment

• lloyd

ford

Comment

• peugeot 202

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                                          foto van dat stukje spatbord graag

en hier nog een van tin
                                          mooie wagen maar verkeerde motorkap

Dat zal ongetwijfeld werk van Fernand geweest zijn, om de motor te beschermen. Maar ik zie hier ook weer wat "vreemds". Zie je dat de kever met de kont vrijwel tegen de opel aan staat, in de latere jaren stond hij meer naar het midden van het bos lag en een stukje naar voren. Tevens zie ik op de achtergrond het achterklepje van de ford station uit het midden van het bos staan,die Ford stond naast de witte 1953 Buick. Dit is trouwens het klepje wat ik een tijdje geleden gepost heb,toen vond ik het vrijwel geheel bedolven onder mos etc naast de rij kapitans. (als ik het goed zie tenminste)

Het stukje Chatillon roest is echt maar een klein stukje hoor, het is dat Ik van Jack weet waar het vanaf gekomen is, want het is op zich zelf niet nader herkenbaar. Maar het gaat om de gedachte dat hij het mee heeft gegeven. Dat vind ik het leuke er aan. En gekscherend zeggen we wel eens dat ik er aan moet snuffelen als ik weer Chatillonweh krijg.

Maar ik zal er straks een foto van maken. En ik maak ook even een foto van de andere dingetjes die ik nog heb kunnen bemachtigentijdens mijn laatste bezoek toen al 2 plekken geruimd waren. Het is misschien een idee dat alle Chatillonnezen dat eens doen? Lijkt me leuk, dan zie je nog wat er bewaard isgebleven.

Comment

Working...
                                          X