Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als eerste, Ard van harte welkom bij ons roestologen.
    De omslag ziet er mooi uit (en bekend ) ,en ik heb er alle vertrouwen in dat het met de inhoud ook dik in orde is , net als je/jullie eerdere boeken .

Comment

• Nou michel , ik vind die fotos dik in orde hoor.
      De Peugeot op de laatste foto is een 202 .
      Bij de 402 kon het kofferdeksel open ,en de 402 was ook veel groter en had ook een zijruit meer.
      Er stond wel een 402B iets verderop , maar die was er zo slecht aan toe dat ze bijna niet eens meer herkenbaar was als auto.
      Dat USA chassis op z'n kant weet ik ook niet .
      Maar we kunnen natuurlijk vragen of Jan / Buick de foto op een amerikaanse site zet .
      Daar is vast wel iemand die weet waar ie van is.

@ Robtil : Jij had toch nog ergens fotos van de ruiming van het bos ? Als je binnenkort eens tijd en zin hebt zou je die dan een keer voor ons willen plaatsen ?
      Die willen we nog steeds graag zien (hoe triest die beelden ook zijn ! )
      Alvast bedankt.

Dat stukje in het blad Transmobiel is trouwens ook interessant , ik ben 'm in de middagpauze direct wezen kopen.

Comment

• zo te zien is dat chassis van een 47-48 ford omdat het in stukken geslepen is om de achteras er onderuit te krijgen

Comment

• Chatillon

Chatillon, waar is den tijd... ik ben de week voor ze het kerkhof in het bos hebben opgeruimd alle Buick en Ford V8 motoren gaan halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick 52 Bekijk Berichten
            Chatillon, waar is den tijd... ik ben de week voor ze het kerkhof in het bos hebben opgeruimd alle Buick en Ford V8 motoren gaan halen.
            Dan zijn die gelukkig ook gered.

Comment

• welkom op het forum buick52
              gaaf dat je de motorblokken gered hebt
              ik had graag een flathead ford motor in de collectie gehad maar het is er niet meer van gekomen

jan

Comment

• @ Jan / Buick.
                Dat chassis dat op z'n kant staat is van een sloopklus van contant zelf (of van een van zijn knechten).
                Toen dat chassis op zijn kant is gegaan is die Opel P1 Caravan door Contant in het ontstane gat geparkeerd.
                Op dezelfde manier zijn er voor de 53er Buick Cabriolet ook een stel wagens gesloopt en de chassis overeind gezet . Daarna zijn de gaten opgevuld met de Renaults Fregate en de Juvaquatre.
                In een boek van v/d Heul staat een foto van de Peugeot 203 Familiale , daar staat ook al een onderstel tegenaan. De witte fiat 1500 is daar later pal naast geparkeerd.
                Het chassis op de foto van Michel is in ieder geval niet van een Ford 46/48 want die hadden er een zwaar X kruis in zitten.

Comment

• sorry jack
                  ik gokte maar wat

Comment

• Buick 52 welkom
                    Goeie zaak dat je die motoren nog op het laatste nippertje hebt kunnen kopen.
                    Mocht er nog een flathead V8 tussen zitten waar je echt niets meer mee kan beginnen dan weet ik haast zeker dat Jan (Buick) die nog graag wil hebben voor het museum.
                    Ik weet dat hij er best wel een beetje van baalt dat hij geen Motorblok in zijn verzameling heeft ( Heb ik gelijk of niet Jan ?)

Comment

• ik heb aleen een stukje flathead
                      en een paar veroeste koppen

Comment

• Het artikel in transmobiel is idd erg goed, ben benieuwd naar het vervolg. Maar ik zag nog wat, het sloperij museum gaat verhuizen (niet dat van jan) Zou er dan toch een toekomst zijn voor de prachtige collectie?
                        Groeten Arco

Comment

• Een laatste van die Opel caravan

En opnieuw een Traction

Comment

• weer mooie foto's michel
                            bedankt

Comment

• Michel mooie fotos .
                              Alleen is de wagen op de 2e en 3e foto geen Citroën maar een vauxhall J14 ( 1938 t/m 194
                              Als je goed kijkt zie je dat er een spijl in de achterruit zit , terwijl een Trac een ruitje uit een stuk heeft.
                              Als je dit wrak van achter ziet zul je zien dat ze er heel anders uitziet als een Trac.
                              ARCO wil je voor ons even een foto van de achterkant opzoeken en plaatsen ?

Comment

• Zo ook even voor Jan aan de slag geweest.
                                Een tijdje terug wilde je wat over wieldoppen weten .

Posting 4258 :
                                Dop met A . is van een Austin uit de Periode 1939 t/m 1948 . Deze doppen werden gebruikt op de types 8 - 10 - 12 en 16.
                                Achterin de kuil lag een restant van een 16 dus misschien was ie daar wel van.

Dop met M : is van een Morris Minor , Oxford of een Six

Dop met F : Is van een Ford Custom uit 1951 , en waarschijnlijk van een 6 cylinder want zover ik weet hadden de 8 pitters een V8 logo op de wieldoppen.

2e Foto , dop met gevleugeld stuur : is ook van een Austin en zat o.a. op de A40 Devon , de A40 Somerset en de A70 Hampshire ( alledrie deze modellen stonden ook op Châtillon ).

Posting 4259 : Neckar is van een NSU-Fiat ( ik heb het exacte model nog niet gevonden ).
                                Fiat dop zat op de 500 B &C en op de 1100E ( er stond een 1100 E op dat dijkje in de kuil )
                                Die met het W logo is van een vooroorlogse Willys

Comment

• duizend maal dank jack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                                    Michel mooie fotos .
                                    Alleen is de wagen op de 2e en 3e foto geen Citroën maar een vauxhall J14 ( 1938 t/m 194
                                    Als je goed kijkt zie je dat er een spijl in de achterruit zit , terwijl een Trac een ruitje uit een stuk heeft.
                                    Als je dit wrak van achter ziet zul je zien dat ze er heel anders uitziet als een Trac.
                                    Ik wist dat er iets mis was met die Citroen...die voorste spatborden waren niet glad genoeg maar toch kon ik er geen andere auto van maken...
                                    Bedankt voor de rechtzetting !
                                    Grappig dat dezelfde foto op het Franse forum gepost is met dezelfde commentaar en er komt geen reactie...afwachten.

@Buick; bedankt voor de aanmoedigingen
                                    Last edited by ; 23/09/2011, 00:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                                      Michel mooie fotos .
                                      Met alle plezier:

Comment

• Peugeot 202

Comment

• Die laatste 2 foto's zijn de Standard Vanguard phase 2 estate. Naar mijn mening 1 van de monumenten van Chatillon.

Comment

Working...
                                          X