Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door luksvature Bekijk Berichten
    Volgens mij is het een vw camionette (T1)
    Klopt, vw T1
    Ik gok op '65 maar het is en blijft toch maar ne gok hé
    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
    1990 Volvo 344
    1991 Mercedes W124 230CE
    2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
    1980 Volkswagen Derby CLS
    1990 Mercedes W124 230CE
    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk Berichten
      Komt van het frans, garde de boue, letterlijk 'slijkbeschermer' . Denk maar aan de autos uit de jaren '10 - '20, daar diende dat toen letterlijk voor! ;-)
      Dat het dialect dikwijls van het Franse woord voor het voorwerp komt is duidelijk. Dat we het correcte Franse wordt beiden verkeerd hebben 'geschreven' is ook een feit. Dat het in het Frans gaat om een garde-boue is nu duidelijk.

Ik reageerde op het feit dat iemand dacht dat een gardeboe (dialect dus) een voorvleugel is, wat niet zo is.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Voorbumper = barrechoc in het dialect? afgeleid van barre de choque ofzoiet? Das altijd wel geestig zo die verbasterde dialectwoorden voor auto-onderdelen.

Comment

• join de culasse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
            Voorbumper = barrechoc in het dialect? afgeleid van barre de choque ofzoiet? Das altijd wel geestig zo die verbasterde dialectwoorden voor auto-onderdelen.
            le pare-choc
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Voorbumper = barrechoc in het dialect? afgeleid van barre de choque ofzoiet? Das altijd wel geestig zo die verbasterde dialectwoorden voor auto-onderdelen.
              Wij hebben ook zo een woord voor de uitlaat maar ik weet nie hoe ik dat moet spellen

zoiets als dit: échagment of zo iets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                Wij hebben ook zo een woord voor de uitlaat maar ik weet nie hoe ik dat moet spellen

zoiets als dit: échagment of zo iets
                Chappement noemen wij da

Comment

• wat is een versnellingsbak en een koppeling?

9 keren op 10 wordt er gezegd dat de boite of de ambriage eraan is
                  www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                    @ Nikske en Evert :
                    Naam: Denolf Recycling nv. Adres: Lodewijk Coiseaukaai 15. Plaats: 8000 Brugge. Telefoon: 050/33.28.18. Fax: 050/44.59.92.
                    Alle onderdelen zijn te koop tegen schappelijke prijzen,soms kan je onderhandelen.
                    Let wel : veiligheidsschoenen en fluo-vestje verplicht,anders mag je niet binnen !!
                    Das daar toch zo goed als naast de zeescouts "De Boekaniers" hé?
                    Misschien ook eens gaan kijken voor wat leuks voor de T4

Heb daar vele jaren in de paasvakantie een week op zeilcursus gezeten. Dus die wrakken heb ik enkel nog maar langs de kant van het water gezien
                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                      Das daar toch zo goed als naast de zeescouts "De Boekaniers" hé?
                      Misschien ook eens gaan kijken voor wat leuks voor de T4

Heb daar vele jaren in de paasvakantie een week op zeilcursus gezeten. Dus die wrakken heb ik enkel nog maar langs de kant van het water gezien
                      Heb geen T4 gezien gisteren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                        wat is een versnellingsbak en een koppeling?

9 keren op 10 wordt er gezegd dat de boite of de ambriage eraan is

Velg: jant
                        remmen: freins
                        kleppen: pistons

en zo 'vervlaamsen' we nog vanalles anders zekers ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                          Dat het dialect dikwijls van het Franse woord voor het voorwerp komt is duidelijk. Dat we het correcte Franse wordt beiden verkeerd hebben 'geschreven' is ook een feit. Dat het in het Frans gaat om een garde-boue is nu duidelijk.

Ik reageerde op het feit dat iemand dacht dat een gardeboe (dialect dus) een voorvleugel is, wat niet zo is.

das just, want die slijkbeschermers zaten zowel vanvoor als vanachter! ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                            Heb geen T4 gezien gisteren!
                            Daar moet ge geluk voor hebben...Er komen er binnen,maar worden bijna onmiddelijk ontmanteld door "mensen die niet van Belgische origine" zijn.
                            Gewoon op het juiste moment op de juiste dag daar zijn...of veel tijd hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk Berichten
                              Velg: jant
                              remmen: freins
                              kleppen: pistons

en zo 'vervlaamsen' we nog vanalles anders zekers ;-)
                              Pistons, zijn dat niet eerder de zuigers? Ik denk dat kleppen suppapes zijn in het Frans.
                              Nog eentje om het af te leren: de capot :-)

Comment

Pistons, zijn dat niet eerder de zuigers? Ik denk dat kleppen suppapes zijn in het Frans.
                                Nog eentje om het af te leren: de capot :-)
                                suppapes zijn de ventieltjes van de banden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                  suppapes zijn de ventieltjes van de banden...
                                  ja maar pistons zijn idd de zuigers.
                                  keerringen = bourage

Comment

• Ik had beter mijn opmerking over de gardebou achterwege gelaten...,
                                    hierdoor zijn we hier in een taalcursus Frans terechtgekomen.

Comment

• Comment

• Denolf Recycling, enkele vlugge fotos, was gehaast

Last edited by ; 19/02/2010, 00:48.

Comment

• Kan voor velen misschien raar klinken, maar ik zie allemaal "nief" otto's

Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten

Comment

Working...
                                          X