Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
    Heb je een fotootje van zo'n sleutelgat?
    Aub:

De bijnaam 'sleutelgat' slaat op de erg kleine achterdeuren Dit model is nooit een succes geweest en is nu erg gegeerd en duur
    www.opelklassiek.be

Comment

• @ Opelfreak. Bij mijn weten stonden er toch 2? Ene in het bos en ene in de kuil.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk Berichten
        Toen ik er de eerste keer kwam, stond het hier ook nog vol auto's. Onder meer een VW T2 eerste versie. Aangezien zowat het hele dorp toen op onze vingers stond te kijken (leek net een film, al die deurtjes gingen open en er kwamen allemaal mensjes in staan ;-)
        durfden we dus geen foto's meer nemen!
        We zijn toen snel naar het bos boven gevlucht, daar zaten we tenminste gerust
        Gaaf! Ik heb maar ene foto, en die is niet eens van mij zelf. Ik heb hem gekregen. En ik meende al dat er 2 busjes stonden, en ene kon een vw zijn. Maar de foto is te slecht. Kun je misschien wat foto's oploaden? In het bijzonder van die t2? Groeten Arco

Comment

zeer juist, bij een aantal 70-ies cars die in de 'put' lagen kon je nog hier en daar iets afvijzen en recupereren. Ze hadden het beter zoals bij dat autokerkhof in Zwitserland gedaan, alles te koop gezet via veiling met een startbedrag van 1 euro ofzo. Dan werd er misschien nog eea gered...
          Van die sloperij is nu een 2 tal boeken te koop. Ene heb ik al thuis. Is een heel mooi boek.
          Het heet : "dauer parker"
          het is onderandere te bestellen bij bol . com voor 23 euro en een paar centen. Staat vol kleuren foto's van de wagens in het donker, en dan de wagens uitgelicht met kunst licht. Ook staan er van veel wagens beschrijvingen bij van wie ze afkomstig waren.

De andere is het boek dat je na de veiling kon kopen. Het heet "Park" En ik heb het nog niet kunnen bekomen. Ben er druk mee bezig. Helaas functioneert de site op het moment niet goed van hen, en is het boek niet te bestellen via de site.

Hopenlijk komt er ooit ook nog een boek van chatillon, ik zou het iig meteen kopen!!!!!!!

Comment

• chatillon

Hallo ik zal me even voorstellen ,ik ben Jack uit Holland en Chatillon was voor mij een paradijs om fotos te maken . Ik ben er tussen april 2009 en maart 2010 7 maal geweest (dat is totaal zo'n 4500 kilometer rijden!!!) . Doodzonde dat het nu weg is ,maar gelukkig heb ik nog wel een berg fotos, nadeel is alleen dat ik nog met een ouwe camera met rolletjes werk en altijd de hulp van een collega nodig heb om fotos op internet te krijgen. Arco is een voormalig dorpsgenoot van me en we hebben regelmatig contact. Ook is het me gelukt om alle (op twee in de put na) autos van Chatillon te identificeren ,Dus als jullie er op de foto hebben waarvan je niet weet wat het is vraag het dan gerust ! In 2008 zijn er ook al een aantal autos weggehaald op het boerderijveldje van deze wagens zoeken Arco en ik nog fotos Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
              Hallo ik zal me even voorstellen ,ik ben Jack uit Holland en Chatillon was voor mij een paradijs om fotos te maken . Ik ben er tussen april 2009 en maart 2010 7 maal geweest (dat is totaal zo'n 4500 kilometer rijden!!!) . Doodzonde dat het nu weg is ,maar gelukkig heb ik nog wel een berg fotos, nadeel is alleen dat ik nog met een ouwe camera met rolletjes werk en altijd de hulp van een collega nodig heb om fotos op internet te krijgen. Arco is een voormalig dorpsgenoot van me en we hebben regelmatig contact. Ook is het me gelukt om alle (op twee in de put na) autos van Chatillon te identificeren ,Dus als jullie er op de foto hebben waarvan je niet weet wat het is vraag het dan gerust ! In 2008 zijn er ook al een aantal autos weggehaald op het boerderijveldje van deze wagens zoeken Arco en ik nog fotos Alvast bedankt.
              Klopt helemaal. Ik/we zijn geintereseerd in alles wat we kunnen ontdekken va daar. En lokatie vier (in dorp naast de kerk bij verbvallen schuur) hebben we helemaal niets van. Dus die foto's zouden zeer welkom zijn wat mij betreft.

Chatillon heeft voor mij een zeer bijzondere plek in mijn hart verkregen. En toen realsteel/Jack me belde dat de unimog in het bos was gezien, toen sloeg 2 slagen over. 2 weken er voor was ik er nog geweest , en hadden we een gesprek met de eigenaar. Die vertelde met de tranen in de ogen rond uit over het verlies van de 2 andere plaatsen en hoe erg hij dat vond. Het was een van de laatste tastbare herinneringen aan zijn vader. Hij vertelde toen dat hij ver gevorderd was met de gemeente, en dat het bos wss behouden zou blijven. Hij speelde met de gedachten wat er mee moest gebeuren. Maar toen wij gekscherend zeiden: "hek er om heen, en liefhebbers die willen fotograferen tegen kleine vergoeding naar binnen laten", toen vertelde hij , dat hij daar serieus over aan het nadenken was. Helaas kwam de gemeente met slecht nieuws, en zij hebben een snelruiming afgedwongen. Met een boete van 250 PER auto als hij niet zou voldoen aan de gestelde termijn. Dit liet dus geen ruimte meer over voor veiling en of deel demontage. Want beide zijn overwogen door de eigenaar.

Comment

• Oudere fotos Chatillon

Ik heb nog een setje fotos gevonden op een nederlandse site van ongeveer 8 tot 10 jaar oud , daar zit ook 1 foto bij die in de loods van locatie 4 is gemaakt toen deze nog vol met autos en onderdelen stond. Daar stond ook een zwart achterportier van de 2e sleutelgat Kapitan . De rest van deze wagen stond op het boerderijveld inclusief het andere achterportier maar van deze wagen was heel weinig overgebleven Ga maar eens kijken op www.opel-p1.nl the website about opel rekord model p1 . klik dan home int. aan en vervolgens junkyards bekijk daar de fotos maar eens ,veel plezier
                Last edited by ; 01/03/2011, 21:11.

Comment

• Op autoweek forum heb ik ook gelezen over een fotograaf die in 1980 een grote reeks foto's gemaakt heeft in Chatillon... Daar zouden we ook meer info over moeten vinden!

Vind het wel ergens leuk, dat het selecte groepje chatillon freaks nu bekend wordt en dat we foto's en ervaringen kunnen delen
                  www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                    Op autoweek forum heb ik ook gelezen over een fotograaf die in 1980 een grote reeks foto's gemaakt heeft in Chatillon... Daar zouden we ook meer info over moeten vinden!

Vind het wel ergens leuk, dat het selecte groepje chatillon freaks nu bekend wordt en dat we foto's en ervaringen kunnen delen
                    Het "selecte" groepje begint wel steeds groter te worden, vind je niet?
                    Maar vind het wel tof dat we het niet naar de buitenwereld gebracht hebben

Comment

• Comment

• Comment

Er stond zoveel zeldzaam....

Voor de Opelfreaks onder ons bvb een erg zeldzame 'sleutelgat' Kapitän....

waarom moest het nou zo lopen
                          Foto?

Comment

Aub:

De bijnaam 'sleutelgat' slaat op de erg kleine achterdeuren Dit model is nooit een succes geweest en is nu erg gegeerd en duur
                            *Noteert deze Kapitan op z'n wishlist*

Comment

Op autoweek forum heb ik ook gelezen over een fotograaf die in 1980 een grote reeks foto's gemaakt heeft in Chatillon... Daar zouden we ook meer info over moeten vinden!

Ik heb nog ergens in boek van Amerikaanse modellen foto's van rond 1980, wel zwart-wit...

Comment

Aub:

Tiens, volgens de duitsers is het een sleutelgatkapitein opdat de achterlichten net sleutelgaten zijn. (dan wel van oudere sloten hé)

Comment

Tiens, volgens de duitsers is het een sleutelgatkapitein opdat de achterlichten net sleutelgaten zijn. (dan wel van oudere sloten hé)
                                  *Kapitän!!!!!!!

Comment

• Gangstertje ,het selecte groepje mag dan wat groter zijn , maar 't zijn wel de echte Chatillon fans die elkaar hier treffen en da's toch mooi . Mooie pose zoals je er bij zit op #1354 , de auto waar je op zit is trouwens een Ford Custom 6cyl. uit 1950 . Prachtig hoe bij die de achterbumper in die boom vergroeid was en de hele motor bedekt was met mos. Lord of the scoot : Die Fiat achterin de kuil (#1413) is volgens mij een 1300 en geen 1800

Comment

Ow vreemd, ik heb altijd vernomen dat het om die piepkleine achterdeurtjes ging, maar dit zou zeker kunnen kloppen, want die lichten lijken idd sterk op sleutelgaten....
                                      www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                                        Het "selecte" groepje begint wel steeds groter te worden, vind je niet?
                                        Maar vind het wel tof dat we het niet naar de buitenwereld gebracht hebben
                                        Ja, ik ben momenteel in het zuiden van Frankrijk en ik sprak gisteren met Barule 84 over het "verbod" van foto's te posten van Chatillon en hij kon amper geloven dat iedereen hier er tot
                                        na de opruiming er over zweeg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                                          Gangstertje ,het selecte groepje mag dan wat groter zijn , maar 't zijn wel de echte Chatillon fans die elkaar hier treffen en da's toch mooi . Mooie pose zoals je er bij zit op #1354 , de auto waar je op zit is trouwens een Ford Custom 6cyl. uit 1950 . Prachtig hoe bij die de achterbumper in die boom vergroeid was en de hele motor bedekt was met mos. Lord of the scoot : Die Fiat achterin de kuil (#1413) is volgens mij een 1300 en geen 1800
                                          Ik schreef 1800 omdat deze mij eerst in gedachte kwam

Nog een Fiat .....1100 ?

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X