Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk Berichten
    Ik heb nog ergens in boek van Amerikaanse modellen foto's van rond 1980, wel zwart-wit...
    klopt. dat boek heb ik ook. amerikaanse automobielen 1950-1970 heet het geloof ik. die schrijver moet haast wel meer foto's hebben lijkt me. en das rond 1979 of 1980 voorjaar. groeten arco

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten
      Ik schreef 1800 omdat deze mij eerst in gedachte kwam

Nog een Fiat .....1100 ?

idd, is volgens mij ook een 'Millecento'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
        klopt. dat boek heb ik ook. amerikaanse automobielen 1950-1970 heet het geloof ik. die schrijver moet haast wel meer foto's hebben lijkt me. en das rond 1979 of 1980 voorjaar. groeten arco

dat is 'em! Frank H.M. Van der Heul is de auteur. Ik heb ook nog de versie Amerikaanse Automobielen 1929-1949 waar er volgens mij nog een tweetal instaan. Daarnaast heb ik nog het boek Oldtimers 1949-1970 van dezelfde auteur, ik denk dat de Panhard en de Peugeot 203 break in dat boek ook uit Chatillon komen, maar dat is moeilijker te achterhalen.

Comment

• chatillion leeft nog

hoi allemaal
          mijn naam is jan en ik woon in vlissingen nederland
          ik kom al jaren bij de sloperij van fernand contant en heb daar goede herrineringen aan
          we bleven er altijd een heel weekend
          ik heb in de loop der jaren een heel museum aanelegd met spullen die ik bij hem gekocht
          had
          ik vind het ook zeer jammer dat het voorbij is
          ik heb bijgevoegd een antal foto's van de verzameling.
          ik heb zelfs een complete kofferbak van een 55 mercury meegenomen om er een barbeque
          in de tuin van te maken
          er zit ook een foto van een foto van fernand contant tussen
          ik heb honderden foto's van de sloperij maar deze zijn niet digitaal ik zal een wat verzinnen om deze ook op het net te zetten
          ik hoop dat jullie het leuk vinden
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by ; 03/11/2010, 14:34.

Comment

• WOW....

aangezien het nu toch verdwenen is, ben ik toch blij te zien dat een aantal spulletjes nog 'verderleven'!

Comment

• Prachtig, man !! Dat kost idd jaaaren om zoiets aan te leggen...
              Je mag ons altijd eens uitnodigen voor een bbq, ik denk dat er velen zullen zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                nog meer foto's
                geweldig dat er idd nog spullen zijn. al zou ik de kofferbak het liefst zelf hebben. om hem vervolgens binnen te zetten in de woonkamer. stiekem ben ik dus stink jaloers!!!!Als je hem ooit wilt verkopen, laat het dan svp weten.
                groeten Arco

Comment

• ow, als je die foto's digitaal zou kunnen krijgen zou geweldig zijn! Ik ben gek van foto's van daar!!!!

Comment

• ik volg af en toe eens dit toppic, maar als jullie ergens bmw e30's weten staan waar er nog stukken kunnen uitgehaald worden, zou je me dit kunnen laten weten.. Jullie zouden me ermee een zeer groot plezier mee doen!!!

Comment

• Woooooooow wat een verzameling! Mogen we eens niet op 'bedevaart' komen Laatste tastbare herrineringen aan Chatillon...

Jij kan ons ongetwijfled ook meer vertellen over de geschiedenis van Chatillon?
                      www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
                        ik volg af en toe eens dit toppic, maar als jullie ergens bmw e30's weten staan waar er nog stukken kunnen uitgehaald worden, zou je me dit kunnen laten weten.. Jullie zouden me ermee een zeer groot plezier mee doen!!!

Op grote sloperijen ga je die nog vaak tegenkomen
                        www.opelklassiek.be

Comment

• Wow , Jan wat een pracht collectie , die zou ik wel eens in't echt willen zien en je fotos ook . vanaf hoe oud zijn jou fotos eigenlijk ? Groeten Jack

Comment

• beste Jan. wellicht kan jij de prangende volgende vragen oplossen, de zoon van Fernan wist het namelijk niet "meer" zeker;
                            1 waren er ooit 6 lokaties, of zijn hetb de bekende 4?
                            2 gaat het hier grotendeels om gedumpte legervoertuigen
                            3 zijn het Canadese legervoertuigen, of toch Amerikaanse
                            Voor sommige lijken dit onzinnige vragen, maar voor ons als Chatillon verslaafden, zijn dit toch vragen die zeer intrigerend zijn!

Als jij die weekeinden daar was, was je daar dan met een (mogelijk rood) campertje? Daar herinnerde de zoon zich namelijk wel iets van.
                            Groeten arco
                            Last edited by ; 04/11/2010, 02:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                              Wow , Jan wat een pracht collectie , die zou ik wel eens in't echt willen zien en je fotos ook . vanaf hoe oud zijn jou fotos eigenlijk ? Groeten Jack
                              Als je ooit mag gaan, en je een gast mee mag nemen, dan kom ik je halen! Dan kunnen we samen rijden!!!!

Comment

• als ik jullie reacties zie ben ik toch blij dat ik nog heel veel van deze sloperij heb
                                wij kennen ook niet meer dan 4 locatie's en de oude eigenaar heeft wel gezegt dat er nog meer waren
                                dit was allemaal vooroorlogs en al lang geleden weg gehaald
                                er hebben nooit legervoertuigen gestaan
                                de auto's die er stonden waren van americanen die er vlakbij op een legerbasis zaten
                                deze basis is eind jaren zestig opgedoekt en mr contant heeft toen alle auto's opgekocht
                                hij heeft ook reparaties gedaan aan deze auto's omdat er in zijn garage bergen rezerve onderdelen lagen
                                omdat de auto's voor de plaatselijke bevolking te duur waren om in te rijde heeft hij ze allemaal in het bos gezet
                                af en toe werden er wel onderdelen verkocht
                                er stonden ook usa auto's die in antwerpen zijn gemaakt dit weet ik omdat ik een heleboel tellers heb met kilometers ipv mijlen
                                toen wij er waren sliepen we altijd in een hotel dus geen rood campertje
                                na de dood van fernand is de locatie bekend geworden bij voornamelijk duitsers die hebben ook zijn magazijnen leeggeroofd
                                hier nog een foto van mijn bbq deze is NIET te koop
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

Hier heb je hem in 2008 uit ongeveer de zelfde hoek als die van 1983

dit was een buick 1952 of 53

Comment

Ja dat klopt. ligt vrijwel naast de kerk. Ook hier is met de franseslag opgeruimd. Zelfs na 15 jaar leegstand vind je er her en der nog wel een restje! Groeten Arco

fernand heeft deze loods jaren geleden geboud om zijn garage uit te breiden
                                    toen bleek dat zijn zoon liever dierenarts werd is hij er mee gestopt
                                    hier hebben niet zoveel auto's gelegen er werdt alleen gesloopt door jaque dat is die kleine dikke man uit het dorp

Comment

Klopt helemaal. Ik/we zijn geintereseerd in alles wat we kunnen ontdekken va daar. En lokatie vier (in dorp naast de kerk bij verbvallen schuur) hebben we helemaal niets van. Dus die foto's zouden zeer welkom zijn wat mij betreft.

Chatillon heeft voor mij een zeer bijzondere plek in mijn hart verkregen. En toen realsteel/Jack me belde dat de unimog in het bos was gezien, toen sloeg 2 slagen over. 2 weken er voor was ik er nog geweest , en hadden we een gesprek met de eigenaar. Die vertelde met de tranen in de ogen rond uit over het verlies van de 2 andere plaatsen en hoe erg hij dat vond. Het was een van de laatste tastbare herinneringen aan zijn vader. Hij vertelde toen dat hij ver gevorderd was met de gemeente, en dat het bos wss behouden zou blijven. Hij speelde met de gedachten wat er mee moest gebeuren. Maar toen wij gekscherend zeiden: "hek er om heen, en liefhebbers die willen fotograferen tegen kleine vergoeding naar binnen laten", toen vertelde hij , dat hij daar serieus over aan het nadenken was. Helaas kwam de gemeente met slecht nieuws, en zij hebben een snelruiming afgedwongen. Met een boete van 250 PER auto als hij niet zou voldoen aan de gestelde termijn. Dit liet dus geen ruimte meer over voor veiling en of deel demontage. Want beide zijn overwogen door de eigenaar.
                                      Amai ik wist niet dat de eigenaar gedwongen werd door de gemeente. Toch wel een heel erg spijtige zaak hoor, zeker omdat er zoveel bewondering is/was voor de site. 't Was toch een stuk geschiedenis he...

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Buick is een 53er special (scheerraampje in 't achterportier) . Daarvoor stonden 2 Supers ook uit 53 ,herkenbaar aan het vaste scheerraampje in de C stijl

Comment

Working...
                                        X