Oorspronkelijk geplaatst door buick
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk Berichtendat is 'em! Frank H.M. Van der Heul is de auteur. Ik heb ook nog de versie Amerikaanse Automobielen 1929-1949 waar er volgens mij nog een tweetal instaan. Daarnaast heb ik nog het boek Oldtimers 1949-1970 van dezelfde auteur, ik denk dat de Panhard en de Peugeot 203 break in dat boek ook uit Chatillon komen, maar dat is moeilijker te achterhalen.
Comment
-
ik heb die boeken van frank v/d heul ook
er staan een aantal foto's in van de sloperij ik heb zelfs geprobeerd vergelijkings foto's te maken.
bijgaand nog een aantal foto's van de verzameling
de eerst is een verzameling bougie's met een flesje orval
dat hebben we er vaak gedronken na een dag struinen
verder een motorkap van een 47 48 buick een stel deuren van een caddillac
en een patbord van een ford 1957
hoe gek moet je wezen om dit allemaal mee naar huis te slepen om er vervolgens niets mee te doen alleen van genieten
Comment
-
Nou Jan, ik ben net zo. Ik heb na de ruiming ook een paar dingen uit de grond getrokken. O.A. een rotte wieldop, een kapje van een knipperlicht en een achterlichtlijstje. Dus ik zou meteen het zelfde gedaan hebben als ik had geweten dat het toen kon. De zoon kon het namelijk niet los laten helaas. Dat kwam omdat het de nagedachtenis van zijn vader was. Tot het moment dat het geruimd moest worden.
Het zijn prachtige dingen die je verzameld hebt. Die deuren die je hebt staan zijn gewoon al een kunstwerk op zich! Ik snap het helemaal dat je die gescoord hebt.
Ik heb zelf een mini voorkant in de woonkamer, een kever voorkant op de slaapkamer, en het zeer rotte front van een spijlbus zoals er op chatillon ook gestaanheeft aan de muur. (nee niet die daar is weg gehaald. mijne heeft reklame er op staan.)
Groeten Arco
Comment
-
ik heb alleen de telefoon uit zijn kantoor in de woonkamer staan
deze heb ik met hem geruild voor een modernere
er zit een slinger aan de zijkant daarmee kon hij zijn vrouw oproepen of het eten klaar wasBijgevoegde Bestanden
Comment
-
de topic was toch autowrak gezien??
ik heb er ook een paar
1954 buick super , 1954 buick roadmaster , 1968 ford 12M turnier en een aantal brommers waarvan er hier een van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenNou Jan, ik ben net zo. Ik heb na de ruiming ook een paar dingen uit de grond getrokken. O.A. een rotte wieldop, een kapje van een knipperlicht en een achterlichtlijstje. Dus ik zou meteen het zelfde gedaan hebben als ik had geweten dat het toen kon. De zoon kon het namelijk niet los laten helaas. Dat kwam omdat het de nagedachtenis van zijn vader was. Tot het moment dat het geruimd moest worden.
Het zijn prachtige dingen die je verzameld hebt. Die deuren die je hebt staan zijn gewoon al een kunstwerk op zich! Ik snap het helemaal dat je die gescoord hebt.
Ik heb zelf een mini voorkant in de woonkamer, een kever voorkant op de slaapkamer, en het zeer rotte front van een spijlbus zoals er op chatillon ook gestaanheeft aan de muur. (nee niet die daar is weg gehaald. mijne heeft reklame er op staan.)
Groeten Arco
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk BerichtenJullie hebben gelijk! het is wel degelijk een Trabant! Ik heb het nog even in mijn 'archief' opgezocht (op het werk vond ik dergelijke info niet in het archief) en ziehier het verschil in zijdelingse baguette (Die van de Trabant loopt dus nog een stukje naar beneden en wordt op de folder zelfs stylistisch voorgesteld in het zwart-witte tekeningetje links)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
(mijn excuses voor de ietwat kleine scans)
ik heb hier het type plaatje van die auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenMaak er eens foto's van?
Comment
-
Jan neem van mij aan je bent niet gek in tegendeel zelfs wat jij hebt is geweldig . Die portieren zijn idd duidelijk van een Caddy , maar ik heb er daar nooit een gezien , is ie soms helemaal gesloopt ? Ik denk ook dat de meeste USA wagens in de buurt zijn gekocht aangezien er stickertjes van lokale garages op sommige amerikanen zaten en er stonden ook 4 De Soto Diplomats (49,2X53 en 59) dat zijn export modellen die je in Amerika niet eens kon kopen . Groeten Jack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk BerichtenLord ik neem aan dat je de donkergoene Audi bedoelt , er lag namelijk ook een lichtgrijze iets dichter bij de boerderij ook langs de weg naast die rode rekord. deze was wel moeilijker herkenbaar omdat de voor en achterzijde flink gehavend waren
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenStom! Dat had ik veel eerder moeten doen. Hoop er morgen even tijd voor te vinden. Groeten Arco
Tja, dat was een beetje een "blonde" actie van me. Maar goed, hier de foto's en een korte omschrijving.
Dit is de mini die ik als huiskamer meubel gebruik. Onder de klep ligggen allerlei dingen opgeslagen. En de gril is nu ook open te klappen. Hier is een opslag voor voorraad die je niet te vaak gebruikt. De auto heb ik gekregen van een autoclub die hem hadden verzaagd en als videomeubel hadden gebruikt op een show. Na de show dreigde de restanten naar het oud ijzer te gaan. De wagen was niet meer te redden helaas. Ik heb deze nu dus van hen overgenomen en klaar gemaakt.
Dit is de kever op mijn slaapkamer. Deze heb ik van een berg oudijzer gered. Het was een schade auto met veel roest. Geheel kaal. Ik heb daarna de wagen gemaakt zoals hij nu is, en hem aangekleed ala Chatillon. Deze wagen staat al 14 jaar bij mij thuis. Hij is vergezeld door onderstaand spijlbus front. Dit front komt van een vw spijlbus die in een moerasachtig gebied in de buurt van Luik stond. Deze bus restanten waren extreem rot. De bus heeft ondersteunt door een houten frame op een vw beurs op ille robbinsson gestaan bij Luik. Na afloop werd de bus verschroot en heb ik het front kunnen overkopen.
Comment
Comment