Arco, ik denk het ook
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk BerichtenOpelfreak, ik zat ook te denken dat het die Panhard is. Hij is natuurlijk niet meer in dezelfde vorm als in het boek
Je moet in het boek de Peugeot 203 break eens opzoeken, ik vraag me af of dat het ook in Chatillon is....
Idd! Over de Peugeot zat ik ook te twijfelen!
Staat ook nog een erg mooie foto in van een Chatillon 'kloon' in Holland, maar die sloperij is al weg sinds begin jaren '80
Comment
-
Even niet-Chatillon....
Gisteren hebben we deze Taunus TC2 (met TC3-grille) gevonden
En ook een Ritmo 1:
Comment
-
nog een paar oldie's
foto's zijn gedateerd 1994
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk BerichtenEven niet-Chatillon....
Gisteren hebben we deze Taunus TC2 (met TC3-grille) gevonden
En ook een Ritmo 1:
Staat die Taunus in de buurt van Diest?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk BerichtenLeuke ritmo, percies een Abarthje?
Staat die Taunus in de buurt van Diest?
Wil je de exacte locatie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk denk zo'n 105 TC.
Wil je de exacte locatie?
wel, een paar geleden heb ik in de buurt van Diest ook zo'n Taunus gezien (en foto van genomen), het lijk mij dezelfde, alleen is hij nu wat groener
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk BerichtenOpelfreak, ik zat ook te denken dat het die Panhard is. Hij is natuurlijk niet meer in dezelfde vorm als in het boek
Je moet in het boek de Peugeot 203 break eens opzoeken, ik vraag me af of dat het ook in Chatillon is....
Groeten Arco
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk BerichtenIdd! Over de Peugeot zat ik ook te twijfelen!
Staat ook nog een erg mooie foto in van een Chatillon 'kloon' in Holland, maar die sloperij is al weg sinds begin jaren '80
Groeten Arco
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtennog een paar oldie's
foto's zijn gedateerd 1994
Comment
-
ik denk dat jullie deze fordjes ook nooit gezien hebben
ze stonden op het kleine veld
van volkswagens heb ik geen foto's omdat ik usa liefhebber ben
Comment
-
vind net nog twee foto's op het net
van bij de garage in het dorpBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenIn het bos in Chatillon is me trouwens wat opgevallen, en ik heb er nog geen antwoord voor gevonden. Des gevraagd wist de eigenaar ook niet waarvoor het was.
Op een aantal van de wagens waren namelijk dikke stalen balken gelast aan de voorkant (zie foto). Mijn vermoeden is dat eventuele niet rijdende wagens met deze wagens het bos in zijn geduwd. Enkele andere wagens hadden namelijk op de kofferbakken schades zitten die potentieel van dit duwen gekomen zouden kunnen zijn, al waren dat er maar relatief weinig. Ik meen dat ik een auto of 5 met deze "duwbalken" heb gezien. En het aantal wagens met schade is me niet bekend, maar ik gok op een stuk of 8 a 10.
Heeft iemand het antwoord op deze vraag?
Groeten Arco
quote:
Nu nog even over de auto's welke voorzien waren van een stalen balk aan de voorzijde,deze werden veelal gebruikt als smokkelauto.
Lang geleden waren de smokkelroutes in Belgie zeer berucht,zij brachten de smokkelwaar zoals sigaretten en boter naar onder andere nederland.Er werd veel gebruik gemaakt van bospaden plus dat er alleen s'nachts werd gereden (vandaar de balken)Vertel dit maar namens mij aan de mannen op het forum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenik denk dat jullie deze fordjes ook nooit gezien hebben
ze stonden op het kleine veld
van volkswagens heb ik geen foto's omdat ik usa liefhebber ben
@ Buick: Ik heb trouwens het adres van hans op je pm gezet.
Groeten Arco
Comment
-
@ Buick :schitterende fotos weer . Eindelijk weten we nu dat de bestelwagen op het kleine veld een Austin A40 was . De autos aan de oostkant van het dorp in posting #1531 zijn 1 : Pontiac Chieftain 1957 2 : Ford Fairlane 1958 3 : Chevrolet Styleline 1951/52 4 : De soto Diplomat 1959 (export model) en 5 : Oldsmobile 88 1954 . De 3 Fords 55/56 op het boerderijveld waren al weg voor mijn eerste bezoek, er lag enkel nog een chassis van 1 van die wagens voorin stond nog wel die gele en een zwarte ernaast op z'n kop Heb je trouwens nog fotos van de 46 tot 48 Fords die in het bos stonden voor ze vernield werden ? Ik heb er resten van 9 van die dingen ontdekt en de laatste twee gezien voor ook die compeet vernield werden om de achterassen te roven . Alvast bedankt Jack
Comment
Comment