Vurig hoop ik ooit nog eens een bos als chatillon tegen te komen in België, mss met niet zoveel wagens, maar her en der zullen er nog wel zulke plaatsjes zijn...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk BerichtenBlijkbaar ben ik ook in het bezit van een boek van Frank H.M Van der Heul Ik heb het boek al zo'n 20 jaar in bezit, het dateert van 1988 heb ik gelezen en ik heb het ooit van mijn ouders gekregen. Helaas is het niet meer in al te beste staat.
Volgens mij is dit de Panhard Dyna die we ook in 2008 in Chatillon zagen:
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenIk heb net een antwoord gekregen op de bumperbalk vraag van Hans Veij. Dit is wat hij me zei in het betreffende mailtje:
quote:
Nu nog even over de auto's welke voorzien waren van een stalen balk aan de voorzijde,deze werden veelal gebruikt als smokkelauto.
Lang geleden waren de smokkelroutes in Belgie zeer berucht,zij brachten de smokkelwaar zoals sigaretten en boter naar onder andere nederland.Er werd veel gebruik gemaakt van bospaden plus dat er alleen s'nachts werd gereden (vandaar de balken)Vertel dit maar namens mij aan de mannen op het forum.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Ha die onderste foto van lord dat was een lastig ding om te identificeren . Ik had er al eerder fotos van gemaakt en kwam er maar niet uit , dus bij een later bezoek wat dooie takjes en bladeren bij de bumper en de achterklepgreep weggeveegd en daar stond het gewoon op "NASH" . Dit is zo'n tweedeurs uit 1949 of 50 met van die dichte wielkasten in de voorspatborden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenhier een paar foto's van foto's dit zijn tot nu toe de oudste mij bekend mooi he
ik heb 5 boeken van van der heul en heb in 3 boeken foto's gevonden van de sloperij in deze boeken staan ze
Comment
-
@ Opelfreak : In Belgie of Holland heb ik tot nu toe geen ander grote vondsten gedaan ,hier vind je er hooguit een stuk of drie autos bij elkaar . In Engeland heb ik wel grotere wrakvelden gevonden die wel een beetje op Chatillon lijken varierend van zo'n 40 tot 100 autos . Op you tube staat een filmpje (niet van mij) van zo'n plek onder de naam BOURN WOOD .Deze plek is helaas in september ook geruimd omdat ze daar huizen gaan bouwen . Volgend jaar wil ik tijdens de vakantie naar Zweden daar weet ik inmiddels ook al een heel stel mooie locaties . Bekijk dat filmpje maar eens dat is best de moeite waard
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenvolgens de oud eigenaar werden deze auto's ook gebruikt als duwbakken
voor auto's waarvan bij de garage de motor was verwijderd of defect
rijden
je zou dan eerder aan verborgen compartiementen denken
hier de duwbuick in 94Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenDie drie oude foto's zijn wel heeeeeel erg mooi. Maar in welk boek ben je die tegen gekomen? Want in de van der heul uitgaven zie ik alleen 1 van de foto's staan die er op jouw 2e foto staan. De Witte wagen staat er in, maar de traction en de amerikaan naast de herald kan ik niet vinden, ook dat overzicht op de eerste foto die je postte niet dus. Heb ik nou te vluchtig gekeken of zo?
die komen uit een uitgave van het automobiel
ik heb ook alleen een kopie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenIk blijf toch hopen dat er ooit iemand van de heren die het hele oude spul en jonger het spul bij elkaar heeft eens aan een boek of zo gaat denken. Deze geweldige autokerkhoven van Chatillon mogen toch niet in de vergetelheid raken. Groeten arco
maar dit is veel werk
een paar voorbeelden
Comment
-
niemand een foto genomen vd zwarte (vooraan) uitgebrande A8 zonder platen te Heist o/d Berg , zag 'em gisteren staan langs de kant (in de buurt v Somedi / fabiola) met z'n bestuurdersdeur open maar niemand te zien .TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenik ben in het verleden al eens bezig geweest met dit idee
maar dit is veel werk
een paar voorbeelden
Groeten Arco
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenik heb net rondgekeken op de site van tin hunter maar die yard in belgie is niet chatillon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenhet lijkt mij sterk dat een smokkel auto met een opvallende stalen balk in zijn gril gaat rond
rijden
je zou dan eerder aan verborgen compartiementen denken
hier de duwbuick in 94
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk BerichtenEt Voila!
Een compleet originele British Leyland Mini 1000 van 1971 !
Wagentje staat ook van ca. 1990 stil, en was afgekeurd op de dorpels, de deuren zijn ook rot.
Nu komt het: Het wagentje zou weg moeten!
Dus, wie interesse heeft, pm mij, want hij moet daar weg, de eigenaar wilt opruimen En die mens wilt niet de hoofdvogel afschieten, als hij een goed bod krijgt is hij weg
Comment
Comment