Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
    Vandaag was "realsteel" bij mij thuis, we hebben weer heerlijk zitten kletsen over autowrakken en in het bijzonder natuurlijk over Chatillon. Ik wist al jaren dat er een Henry J Kaiser moest liggen, nu blijkt dat ik er zelfs een detail foto van had gemaakt zonder het zelf te weten! Wat heeft die man een kennis in huis! Echt niet te filmen. Hij weet werkelijk bijna alle wagens zo bij naam te noemen.
    @Realsteel: THANKS!!!!!!!

ik wist dat er een HenryJ had gelegen en niet dat hij er nog lag
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• @ Arco : Het genoegen was wederzijds , bedankt voor de gastvrijheid en een blik in jou collectie. Volgend weekend Rosmalen (klassiekerbeurs) ? @ Buick : jouw collectie blijft me verbazen GEWELDIG !!!!! . Wat moet de heer contant vroeger een berg meer autos gesloopt hebben die we nooit gezien hebben zoals vooroorlogs waar jij nog delen van hebt en in jouw achterlichtenrek zie ik ook Ford Corsair en Austin Westminster . Nu ik er over nadenk valt me op dat alle duwbakken op de middenbanen stonden zoals die Buick een stukje terug (Volgens mij een 54er Century , wat denk jij ? ) . En op de achtergrond die 53er Special cabrio bijna nog helemaal compleet !!

Comment

• @ jobro : Ook welkom Marco . WOW dat is die Chevrolet 47/48 die naast de zwarte Studebaker stond , wat is die afgetakeld in korte tijd , neus weg en dak in de auto gezakt . Ha en natuurlijk de bekende Taunus P5 20M . Heb jij of Jan misschien een foto van dat metallic groene BMWtje 700 die daar rechts naast stond voor 'ie gemold is . Het dakje van dat wagentje lag daarna al die tijd op het dak van die blauwe 20M . P.S. volgens mij is de ernstige vorm van Chatillonneritus die ik heb moeilijk te genezen en moet ik er mee leren leven (JOEPIE )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
          @ jobro : Ook welkom Marco . WOW dat is die Chevrolet 47/48 die naast de zwarte Studebaker stond , wat is die afgetakeld in korte tijd , neus weg en dak in de auto gezakt . Ha en natuurlijk de bekende Taunus P5 20M . Heb jij of Jan misschien een foto van dat metallic groene BMWtje 700 die daar rechts naast stond voor 'ie gemold is . Het dakje van dat wagentje lag daarna al die tijd op het dak van die blauwe 20M . P.S. volgens mij is de ernstige vorm van Chatillonneritus die ik heb moeilijk te genezen en moet ik er mee leren leven (JOEPIE )
          Ook ik ben lid van de Chatillon lotgenoten vereniging, en heb het virus zwaar te pakken. De arts vroeg me bij het geven van de griep spuit, of ik ook nog of tegen het Chatillon virus ingeënt wilde worden. Ik heb er vriendelijk voor bedankt!

@ realsteel: Volgende week ben ik idd in het Autotron, alleen moet ik even kijken op welke dag. Hangt van een Chatillon lotgenoot af. Ik laat je zsm even wat weten.
          Last edited by ; 14/11/2010, 13:32.

Comment

• @ realsteel: Dat die duwbakken in het midden stonden was me idd ook opgevallen, maar wat me nog meer opvalt is dat er nogal geschoven is met wagens. In 1979 ongeveer stonden alle wagens kaars recht tussen de bomen, en de wagens in het midden in een semi V vorm kaarsrecht achter elkaar en een rij in het midden van die V. Nu was het kort geleden gewoon een komplete bende. Alles schots en scheef door elkaar. Neem bijvoorbeeld de witte kever met redelijk flinke schade aan de dakranden en de shell sticker op het dashboard. (naast die blauwe kever) Stond eerst recht, vervolgens plusminus 33 graden naar de bestuurders kant gedraaid, daarna heeft hij een eindje naar rechts gedraaid gestaan en naar rechts opgeschoven, om uit eindelijk weer kaars recht te eindigen. Ook vele onderdelen hebben hele zwerftochten gemaakt, soms lijkt het er zelfs op dat ze meer kilometers maakten op die sloperij, dan dat ze feitelijk op de weg geweest zijn. Ook hier een voorbeeld. De jaren 30 spaakvelg signaleerde ik in 2008 in het vrijwel lege deel van het bos, links naast de Olympia. 2009 lag hij bij de zwarte peugeot 202 die volledig aan de andere kant van het andere bosdeel op de hoek lag (kant van de doorgaande weg), 2010 was hij spoorloos, en wat schetst mijn verbazig. Op de foto's van realsteel lag het ding ineens in het midden van het bos op de openplek vlak bij de Austin met dat groene grafittikruis op de radiator. Ook de bumpers van die kevers kwam je op de geksteplaatsen tegen. En dat is maar een voorbeeldje.

Comment

• BMW

Komt tie ooor!
              Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
              @ jobro : Ook welkom Marco . WOW dat is die Chevrolet 47/48 die naast de zwarte Studebaker stond , wat is die afgetakeld in korte tijd , neus weg en dak in de auto gezakt . Ha en natuurlijk de bekende Taunus P5 20M . Heb jij of Jan misschien een foto van dat metallic groene BMWtje 700 die daar rechts naast stond voor 'ie gemold is . Het dakje van dat wagentje lag daarna al die tijd op het dak van die blauwe 20M . P.S. volgens mij is de ernstige vorm van Chatillonneritus die ik heb moeilijk te genezen en moet ik er mee leren leven (JOEPIE )
              Bijgevoegde Bestanden
              Last edited by ; 14/11/2010, 14:05.

Comment

• hier een fototje van het net
                speciaal voor de spijlbus liefhebbers
                gedateerd 1969 te amsterdam
                fotograaf: frank van der heul
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• @jobro en Buick: Wederom geweldige foto's. Adem benemend om te zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                    Is dat ook allemaal de press ingegaan???
                    Ja. Vrijwel alles is opgepakt met een heftruck. Wielen en motoren gedemonteerd, en plat. De vw bussen zijn naar zijn zeggen als 1 aanbesteding verkocht aan een handelaar.

Comment

• @realsteel: Het beruchte Standard Vanguard sedan stuur wat ik bedoelde. Er zitten idd nog resten aan van wat ooit een auto was, maar die waren niet meer geschikt voor een "kodak moment". Heb er dus idd nog wat foto's van.

Last edited by ; 14/11/2010, 18:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                        ik wist dat er een HenryJ had gelegen en niet dat hij er nog lag

Hmm, dan denk ik dat die klep ooit hier aan bevestigd was!

@realsteel: Hier staat het dak er zoals gezegd nog recht op, duidelijk omhoog gebogen. Vermoedlijk door iemand die iets in het interieur heeft gezocht, of iemand die zich te laat realiseerde dat het toch geen softtop was ha ha ha.
                        Last edited by ; 14/11/2010, 18:38.

Comment

• Heeft iemand al eens uitgedoktert wat dit was? Is het mogelijk zo'n 5th wheel? Daar bedoel ik zo'n wiel mee dat uit de kofferbak kwam om de heleauto een stuk om te zetten aan de achterkant. Voor uitparkeren etc was die bedoeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                            ja lord in ben getrouwd

jij hebt prachtige foto's gemaakt
                            mijn complimenten hiervoor

Waar lag die Kaiser Henry J ?

Comment

@realsteel: Het beruchte Standard Vanguard sedan stuur wat ik bedoelde. Er zitten idd nog resten aan van wat ooit een auto was, maar die waren niet meer geschikt voor een "kodak moment". Heb er dus idd nog wat foto's van.

ik heb hem ook met iets meer auto er om heen
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Heeft iemand al eens uitgedoktert wat dit was? Is het mogelijk zo'n 5th wheel? Daar bedoel ik zo'n wiel mee dat uit de kofferbak kwam om de heleauto een stuk om te zetten aan de achterkant. Voor uitparkeren etc was die bedoeld.

ik denk dat het een wiel ophanging van een franse auto is
                                ik herken een knie action schock breker en een a arm ophanging
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten
                                  Dezen ?

het dash van die 53 buick under construction
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Een Citroen Ami 6 in het bos

Comment

Working...
                                    X