Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deze is die Borgward Isabelle

Ford 12M sedan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
      Ik denk eigenlijk niet dat het een Fulvia is (ook geen Zagato, want het achterste zijruitje daarvan loopt anders). Wat het dan wel is, zie ik echter ook nie direct...
      In de verte zie ik wel nog een achterklep voor een Beta HPE liggen!

Edit: of bij nader inzien heeft Opelfreak toch gelijk en is het inderdaad een Fulvia Zagato...
      Mooie vondst! is inderdaad een Fulvia Sport Zagato. De kont lijkt een aardige tik te hebben gehad waardoor de achterraampjes wat zijn ingedeukt maar met name de koplampen veraden hem. De gaten in de body duiden op Zagato (gewichtverlaging) Hier zie je dat de raampjes net wat anders zijn, als hij nog heel is !http://www.flickr.com/photos/42763286@N07/3944663366/

Groeten uit nederland,
      Tobias

Comment

• @ Lord of the scoot : weer heel mooie fotos van het veld naast de boerderij .
        1 - Ford Fairlane 1957 , deze is dezelfde als foto 5 van Buick z'n laatste posting
        2 - Studebaker 1956 , sommige zien deze blijkbaar aan voor een citroen , Ha dat chassis weegt onderhand al meer dan een complete citroen .
        3 - Borgward isabella kombi . Er stonden inderdaad 2 Isabellas ,het blauwe dak en witte stuur van de sedan zie je op dezelfde foto links bovenin
        4 - Ford Taunus 12M P4 . Er stonden op dit veld 4 van deze P4 Taunussen '2 witte sedans , 1 blauwe sedan en een rode coupe . Helemaal in de voorste hoek langs de weg stond ook nog een iets nieuwere P6 15M .

Comment

• Citroen Traction

De motor van die Borgward combi. Deze was verkocht maar nog niet afgehaald zei Bernard C. aan mij.

Fiat 1100 of 1200 type R1O3 denk ik ?

Comment

• @ lord of the scoot : Jammer dat die Borgward motor het niet heeft gehaald .
            Die wagen op de 1e foto is trouwens een heel vroege Peugeot 403 (nog met uitklap pinkers in de c-stijl van het dak) . Je ziet bij deze auto binnenspatschermen zitten die een Traction niet zo heeft .En de bestuurdersdeur zit er nog in , deze draait bij een 403 naar voren open terwijl ze bij een Traction op de middenstijl draaien.
            Ik dacht zelfs dat er op de wielen van een Traction meer wielmoeren zitten .
            De grote zwarte sedan is een Amerikaanse Ford Customline uit 1953 (bij deze heb ik het bouwjaar precies kunnen vaststellen door een stuk grill dat er nog inzat en aan de kilometerteller die ook ieder jaar werd veranderd .
            De Fiat is inderdaad een 1100R (1966/1969) ,er stond er een paar meter verder nog zo een in de zelfde verbleekte blauwe kleur

Comment

• Realsteel: inderdaad een vroege Peugeot 403 met uitklap pinkers

Comment

• Eventjes ander (triestig) nieuws : de rode Opel Manta langs de baan Brugge-Sluis is weggehaald ... Ik heb die er altijd weten staan, in z'n schuurtje. Blijkbaar met grof geschut , want er zaten nog verse, diepe bandensporen in de wei (wsl van tractor)
                Hopelijk kon de motor nog iemand blijmaken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                  Eventjes ander (triestig) nieuws : de rode Opel Manta langs de baan Brugge-Sluis is weggehaald ... Ik heb die er altijd weten staan, in z'n schuurtje. Blijkbaar met grof geschut , want er zaten nog verse, diepe bandensporen in de wei (wsl van tractor)
                  Hopelijk kon de motor nog iemand blijmaken...

Gelukkig zijn we vorig jaar in december daar eens naartoe gereden....
                  Die motor was al niet meer compleet geloof ik...

Aandenken aan een monument....

www.opelklassiek.be

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten
                      En nu de quizvraag; welke auto is dit ?
                      Standard Vanguard station aan het hek bij het weiland.

Comment

• B.T.W. Ben weer terug! Kom nog niet elke dag op het net, maar de operatie was iig zeer geslaagd! Nu een paar maanden bij trekken en ik ben weer als nieuw.
                        Groeten Arco

Comment

• Welkom terug arco .
                          @ lord : Ha nog meer mooie shots van het boerderijveld , ditmaal Simca Arondes , Fiat 1100R en de Ford Anglia 105E .
                          Ik ben een paar dagen aan het spitten geweest op die Franse wrakkensite vooral om Tinhunter fotos op te zoeken , nou daar zat voor voor mij best veel bruikbaar spul tussen ,heel wat vragen zijn nu opgelost .
                          Ik moet ook zeggen dat er van jou ook heel veel andere mooie vondsten tussen staan ,ik ben onder de indruk

Comment

• ik zit iedere dag op die franse site te zoeken naar mooie wrakken
                            schitterende foto's daar

welkom terug arco

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten
                              Fiat 1100R? (Zoals die uit mijn onderschrift.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                                ik zit iedere dag op die franse site te zoeken naar mooie wrakken
                                schitterende foto's daar

welkom terug arco
                                Boekje heeft even vertraging, aangezien ik nog niet in staat ben om weg te gaan en het boekje opmde post te gooien. Maar het ligt klaaar! Groeten Arco

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                                  Welkom terug arco .
                                  @ lord :
                                  Ik ben een paar dagen aan het spitten geweest op die Franse wrakkensite vooral om Tinhunter fotos op te zoeken , nou daar zat voor voor mij best veel bruikbaar spul tussen ,heel wat vragen zijn nu opgelost .
                                  Ik moet ook zeggen dat er van jou ook heel veel andere mooie vondsten tussen staan ,ik ben onder de indruk
                                  Bedankt, heb hier redelijk wat pics liggen, bijna allemaal gepost op die franse site.

@ Arco; spoedig herstel

@ Daan; ja Fiat 1100R

Comment

• hey arco doe maar rustig aan
                                    ik heb geduld
                                    ik heb van de sint het boek dauerparker gekregen
                                    heel mooi boek een aanrader

hier nog wat welbekende oudere pic's
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                                      hey arco doe maar rustig aan
                                      ik heb geduld
                                      ik heb van de sint het boek dauerparker gekregen
                                      heel mooi boek een aanrader

hier nog wat welbekende oudere pic's
                                      Ha! Dat boek heb ik ook. Echt geweldig. Ik heb ook veel van de filmpjes van de ruiming gevolgd. Waren echt hart verscheurend. Ben trouwens benieuwd wat er met die VW bus is gebeurd. Weet dat hij een 5500 opgebracht heeft, dus hij zal wel gerestaureerd worden denk ik.

Comment

Working...
                                      X