Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • even wat anders
    vandaag deze manta op de foto gezet hij stond bij ons in de straat
    bij een autohandelaar die failliet is
    ik was te laat om hen te redden hij gaat nu naar de sloop en zal waarschijnlijk
    geplet worden
    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
      even wat anders
      vandaag deze manta op de foto gezet hij stond bij ons in de straat
      bij een autohandelaar die failliet is
      ik was te laat om hen te redden hij gaat nu naar de sloop en zal waarschijnlijk
      geplet worden
      wat zonde! Er was volgens mij best nog wat van te maken.

      Comment


      • ik heb nog een volgende kwestie
        ik lees overal op ieder forum en foto site over het verhaal dat de amerikanen en canadese soldaten hun auto's uit amerika en canada over lieten komen naar belgie en er daar mee rond reden
        hoe komt het dan dat al mijn tellers in kilometers zijn
        dan bedoel ik tot 160 en het lijkt me sterk dat een 1950 ford 160 mijl reed is 257 km/h
        sommige zelfs tot 200 is 321 km/h 1955 plymouth


        dit is een vraag die me al even bezig houd
        zijn ze mischien in belgie omgebouwd naar europeese standard of zo
        wie het weet mag het zeggen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
          ik heb nog een volgende kwestie
          ik lees overal op ieder forum en foto site over het verhaal dat de amerikanen en canadese soldaten hun auto's uit amerika en canada over lieten komen naar belgie en er daar mee rond reden
          hoe komt het dan dat al mijn tellers in kilometers zijn
          dan bedoel ik tot 160 en het lijkt me sterk dat een 1950 ford 160 mijl reed is 257 km/h
          sommige zelfs tot 200 is 321 km/h 1955 plymouth


          dit is een vraag die me al even bezig houd
          zijn ze mischien in belgie omgebouwd naar europeese standard of zo
          wie het weet mag het zeggen
          Voor zover ik weet werden die tellers idd omgebouwd naar europees voorschrift. Ook zijn sommige van de wagens deels geassambleerd. Tgenwoordig is dat nog steeds zo. Bijvoorbeeld de Afcent wagens van de basis hier in Brunssum, die hebben vrijwel allemaal europeese tellers in hun amerikanen.

          Comment


          • Dit zou dus die LLoyd LP 400 zijn.

            Comment


            • Ik heb zelf heel sterk het vermoeden dat de meeste Amerikaanse wagens in België zijn gekocht door het personeel op die Nato basis, Dus autos zijn die hier zijn geassembleerd of aangepast door de toenmalige importeur . getuige de diverse garage stickertjes van Belgische dealers (geld trouwens ook voor alle Engelse autos)
              De autos met mijlentellers komen vrijwel zeker wel uit de USA/Canada . Het beste bewijs daarvan was de Mercury Monarch uit 55 , Die autos zijn in Canada gebouwd en enkel en alleen bedoeld voor de Canadeese Markt . Ik heb elders op internet gelezen dat de Monarch en Meteor de enige North American autos zijn die officieel nooit zijn geexporteerd.

              Comment


              • @ lord : JA Dat is em . Woensdag zet ik er (met de tovenaar) ook even een foto van deze Lloyd bij . Op mijn foto is het frontje met bumpertjes ook goed te zien

                Comment


                • Toch blijft het frapant dat de rest van de wagen op gegaan is in lucht, en dat het frontdeel nog zo relatief gaaf is. Ik weet dat die bodies niet veel voorstelde, maar je zou toch nog meer frame delen verwachten eigenlijk.

                  Comment


                  • mijn maat heeft een 1957 pontiac met een 6 in lijn motor
                    ik vermoed een stovebold six die ook in chevrolet werd gebruikt deze auto is in antwerpen gebouwd
                    er stond er ook een op het veld in het dorp met een 6 cylinder volgens mij is deze ook in antwerpen gebouwd
                    hij heeft eens spatborden uit de usa laten komen maar deze waren te lang

                    mijn54 buick parts car heeft een usa tag met alle gegevens en een generalmotors tag uit france
                    deze auto lijkt mij ook geimporteerd en in frankrijk veranderd naar europese standard
                    er zat jammer genoeg geen teller meer in

                    Comment


                    • Als je goed kijkt zie nog een portier met greep op de vooras liggen de andere restanten van de carrosserie lagen tegen de voorkant aan en omde wagen verspreid . Ik denk dat ze helemaal kapot gebroken is toen ze ondersteboven is gegooid .

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                        Als je goed kijkt zie nog een portier met greep op de vooras liggen de andere restanten van de carrosserie lagen tegen de voorkant aan en omde wagen verspreid . Ik denk dat ze helemaal kapot gebroken is toen ze ondersteboven is gegooid .
                        Hmmm zou eens goed kunnen, het was ook echt "pisbakkenstaal" waar die dingen van gemaakt waren. Maar ze waren wel leuk!

                        Comment


                        • mooi topic jongens ik volg het al een paar jaar, en heb nu mijn eigen wrak

                          onlangs heb ik een grond gekocht dat meer op een bos lijkt, en daarin staat nu een afgekeurde peugeot 205 uit 1988 te roesten, hij staat er sinds september 2010 en behalve een paar mankementen reed die toen nog goed, hij zal nog moeten dienen om bomen mee in de goede richting te laten vallen, als hij nog start tenminste,

                          foto's van het ding heb ik nog niet in het bos gemaakt, maar die komen nog wel

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                            ik heb nog een volgende kwestie
                            ik lees overal op ieder forum en foto site over het verhaal dat de amerikanen en canadese soldaten hun auto's uit amerika en canada over lieten komen naar belgie en er daar mee rond reden
                            hoe komt het dan dat al mijn tellers in kilometers zijn
                            dan bedoel ik tot 160 en het lijkt me sterk dat een 1950 ford 160 mijl reed is 257 km/h
                            sommige zelfs tot 200 is 321 km/h 1955 plymouth


                            dit is een vraag die me al even bezig houd
                            zijn ze mischien in belgie omgebouwd naar europeese standard of zo
                            wie het weet mag het zeggen
                            Ik heb vorig jaar op een mooie lentedag nog gesproken met een dorpsbewoner, hij vertelde dat hij vroeger uitging met de veelal Canadese militairen van de basis, ze bulkten van het geld, als er weer eens een wagen toe was aan een fikse reparatie werd die soms gedumpt en men ging een nieuwe kopen...
                            Ik vermoed daarom dat veel modellen destijds gewoon in Belgie gekocht zijn, getuige het grote aantal GM Antwerp Opels, Fords en de 3 (of meer ?) Nessonvaux Standards Vanguards. Wat ik dan wel weer raar vindt, is dat Renault en Simca (toch verkoopkanonnen in hun tijd) zo in de minderheid zijn op Chatillon...
                            Daarnaast zullen er ook wel de nodige Canadese wagens geconverteerd zijn naar Europese normen...
                            Als we deze dorpsbewoner geloven waren het ook vooral Canadese militairen en niet zozeer Amerikanen...

                            grt Robert

                            Comment






                            • Comment


                              • De laatste foto's van het veld naast de boerderij

                                Die simca aronde


                                ?


                                opnieuw ?


                                En Frank O'livier

                                Comment


                                • @ Lord : Uw ? is de door iedereen zo geliefde Nash 600 Coupe uit 1948 .
                                  Zulke oude stickers vind ik altijd leuk , maar wie was die Franck O'livier ? een zanger? of een Disc Jockey . Z'n kapsel past in ieder geval prima bij de jaren 70 autos haha.
                                  Zelf heb ik ooit een Audi 100 gevonden vol rommel van 30 jaar oud zoals colablikjes snoeppapiertjes lege sigarettendoosjes en oude Shell zegeltjes , dat was best leuk
                                  @ Giessenlander : Goedenavond Tovenaar .

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                                    , maar wie was die Franck O'livier ? een zanger? of een Disc Jockey . Z'n kapsel past in ieder geval prima bij de jaren 70 autos haha.
                                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                    Comment


                                    • Ja dat is ECHT heel toepasselijk voor de wagens uit de jaren 70 etc zoals de Ford rechts op de foto

                                      Comment


                                      • wie is de schuldige......?

                                        net even in de pauze de boekhandel ingerend....en wat zie ik in het nieuwste nummer van ''klassiek & techniek'' ? een reportage over ''ons Heilige Wrakkenbos'' ....!
                                        veelal de ons allen bekende wrakken op de afbeeldingen, oa de Opel Olympia Car-a-van...

                                        Ik vermoed dat een der Chatillon fanaten hier achter zit....????
                                        Mijn verdenking rust op Arco.....
                                        Denk dat hij bij de uitgever om een speciaal ''Arco-''nummer heeft gevraagd aangezien er ook nog een reportage instaat over een VW Spijl....???

                                        grt
                                        Robert

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door robtil Bekijk Berichten
                                          wie is de schuldige......?

                                          net even in de pauze de boekhandel ingerend....en wat zie ik in het nieuwste nummer van ''klassiek & techniek'' ? een reportage over ''ons Heilige Wrakkenbos'' ....!
                                          veelal de ons allen bekende wrakken op de afbeeldingen, oa de Opel Olympia Car-a-van...

                                          Ik vermoed dat een der Chatillon fanaten hier achter zit....????
                                          Mijn verdenking rust op Arco.....
                                          Denk dat hij bij de uitgever om een speciaal ''Arco-''nummer heeft gevraagd aangezien er ook nog een reportage instaat over een VW Spijl....???

                                          grt
                                          Robert
                                          Heb het artikel ook net bemachtigd, en ik kan je zeggen dat het een gehele verrassing was voor mij. Ik heb het derhalve ook niet geschreven. Maar het is wel meteen mijn favoriete uitgave van dat blad idd! Het kon zomaar voor mij geschreven zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X