Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hee Gangstertje ,leuk dat je ook weer een paar fotos hebt geplaatst . Vooral van de bovenste groene Ami 6 break daar zie je vrij weinig fotos van (de blauwe en de witte zie je veel vaker op fotos ) Ja en Vrienden is inderdaad een toepasselijk woord .
Ik kan er ook nog steeds niet bij dat het geruimd is want deze plek was uniek in Europa .
Het minste wat we voor deze plek kunnen doen is het de aandacht geven die het nu krijgt.
Het was een monument voor de Automobiel historie,industrieel erfgoed , De militairen die daar zaten en natuurlijk de heer Contant zelf .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten@ Robtil : Ik heb net even voor je gekeken in mijn fotomappen en ik heb van allebei de 203 Berlines ook de achterkant op foto , maar die ene die je bedoeld is wel flink gehavend omdat er zo'n stuk boom op was gevallen . plaatsen kan wel even duren want ik ben afhankelijk van mijn tovenaar Arie (trouwens bedankt voor de hulp )
Groeten Reelsteel .
Graag gedaan egstaal , ik hoor het wel weer als het zover is .
Greetzzzzzzzz ArieBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk BerichtenHee Gangstertje ,leuk dat je ook weer een paar fotos hebt geplaatst . Vooral van de bovenste groene Ami 6 break daar zie je vrij weinig fotos van (de blauwe en de witte zie je veel vaker op fotos ) Ja en Vrienden is inderdaad een toepasselijk woord .
Ik kan er ook nog steeds niet bij dat het geruimd is want deze plek was uniek in Europa .
Het minste wat we voor deze plek kunnen doen is het de aandacht geven die het nu krijgt.
Het was een monument voor de Automobiel historie,industrieel erfgoed , De militairen die daar zaten en natuurlijk de heer Contant zelf .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk BerichtenJe had die 'bull-bar' van die Ami nog kunnen recupereren!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenHet lijkt mij ook geweldig om te doen overigens. Heb wat met leegstaande panden etc, maar chatillon blijft toch nummer 1.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk BerichtenJe had die 'bull-bar' van die Ami nog kunnen recupereren!
En zolang die erop bleef, hoe meer mensen er mooie pics konden van maken,hé?
Maar hopelijk heeft iemand dit kunnen redden, of anders...
Comment
-
voor mij waren alle drie de plekken speciaal
maar in het bos was het altijd stil
en soms kon je de auto's horen fluisteren
Comment
-
Voor mij waren ook alle drie de plekken speciaal, maar het bos was toch NET dat kleine beetje bijzonderder. Daar liep je voor je gevoel in een andere wereld. Niet gestoord door geluiden etc van "buiten". Er heerste rust in de meest ware vorm van het woord. Een heel bijzondere atmosfeer hing daar. Het voelde ook altijd als of je terug naar "de boze buitenwereld" ging als je het bos verliet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenvoor mij waren alle drie de plekken speciaal
maar in het bos was het altijd stil
en soms kon je de auto's horen fluisteren
Comment
-
Nr 1 203 Berline (bosrand front)
Nr 2 203 Berline (bosrand rear)
Nr 3 203 Berline (middenpad front)
Nr 4 203 Berline (middenpad front)
Comment
-
Het bos was inderdaad een fantastische plek, bijna irreëel...
k had via via de naam Saint Léger (1 dorpje verder) doorgekregen. Na daar wat gezocht te hebben, heb ik de plaatselijke benzinepomphouder aangesproken die mij de exacte locatie van het bos verteld heeft. Door een dorpbewoner ben ik dan de locatie in het dorp en aan de boerderij te weten gekomen.
We gingen van beneden in het dorp altijd dwars door dat koeienveld naar het bos, dat mij dan voor de eerste keer op deze manier begroette: (ik was zoooo blij, hoe meer ik naderde, hoe meer ik effectief zag dat dit het autokerkhof was waar ik al die jaren naar had gespeurd...)
Uploaded with ImageShack.us
Ik ga verder nog maar wat foto's posten, mijn excuses als ik in herhaling val, maar ik veronderstel voor iedereen dat foto's uit Chatillon blijven boeien
(Realsteel help!)
Simca Aronde met de 'schuurdeur' op de achtergrond
De Ford Anglia
De VW bus langs voor (sorry voor de onscherpe foto, maar tis de enige die ik heb)
De 57 Chevy bij mijn eerste bezoek
Bij mijn derde en laatste bezoek ah bos was hij al wat meer ingezakt
Zijn voorkant
Comment
-
Ow ja, de eerste en tweede keer zijn wij ook via het weiland naar het bos gegaan, een waanzinnig gezicht was dat altijd, die langzaam aan steeds meer duidelijk wordende oldies. Al had de andere kant eigenlijk veel meer een verrassings effect, je zag vrij lang niks, tot opeens vrijwel alles letterlijk in beeld kwam. Allebei had het wat.
Wi hadden trouwens ook zo iets als jij had. Ik had vrijwel exact de lokatie, maar vond het niet direct. Een garage houder is toen hij onze dol enthousiaste verhalen hoorde voor ons uit gereden om de plekken te wijzen!
Uuuhhhhmmm rijden was trouwens een zeer relatief begrip...... Hij scheurde er vandoor in een suzuki sj jeepje en wij moesten proberen met een Opel Vivaro busje met 6 man er in dat kleine ding bij te houden. Dat schepte WEL spannende momenten! Gevolgd door een hartstilstand toen we uit het raam van de bus de eerste auto vormen ontwaarden in het boerderijbosje
Comment
-
@ Taunomatic : Heerlijk nog meer fotos
De Autos op de 2e foto zijn opde voorgrond een Vauxhall J14 van 1938 t/m 1948 en op de achtergrond een Peugeot 202 . Op de onderste foto de achterkant van de zelfde Vauxhall
In Engeland heb ik inmiddels nog 3 van deze Vauxhalls gevonden .
@ Arie de Tovenaar ( Giessenlander ) Thanx voor het zo snel plaatsen van de fotos 203.
Comment
Comment