Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bedankt, Realsteel !!
Ook één die veel op plaat is vastgelegd...na alles op z'n plaats gezet te hebben...
De kever op de voorgrond, eerste pic, heb ik maar één keer gezien in deze staat, de volgende keer was het een hoopje zieligheid (nog meer)
Die voorste kever was er ene uit 1958/59. , de 2e blauwe kever was een latere van rond 60-64. De oudere is idd het onderstel onder vandaan gehaald. Was weinig meer van over naderhand. Ik heb hem helaas nooit heel gezien. Maar de kever op jouw eerste foto is niet die voorste uit 1958! Dit is de latere achterste. Want die oudste had zelfs NA de vernieling geen dakschade zoals deze.
Mijn naam is Eric en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben me gaan interesseren voor Chatillon na een toevallig bezoek aan de sloperij "Messerli" in Kaufdorf , en heb hier overigens honderden foto's genomen.
Is iemand van jullie hier ooit geweest ? Was eveneens een magische plaats waarvan het een echte schande is dat ze moest verdwijnen. De eerste keer had ik van Franz Messerli de toelating om enkele uren allen op het terrein rond te lopen en dit doet je toch wel wat.
Ik heb de diverse Chatillon sites enkele malen bezocht, waaronder een laatste keer toen de ruiming van het terrein aan de ingang van het dorp al bezig was.
Ik zoek momenteel foto's van hoe Chatillon er in het verleden bij lag (jaren 80-90). Ik heb enkele foto's gezien van Arco, maar heb er ook al van Martin "Tinhunter" zien langskomen.
Zijn er nog foto's op het web over te vinden ? Bestaat hier een site van ?
Beste Caligula als eerste van harte welkom natuurlijk.
Als je de volgende instructies opvolgt kun je heel veel (300) Tinhunter fotos vinden op een franse site . Ga naar www.forum-auto.com , klik dan collections aan bij een autosilouet ,scrol dan naar anciennes en klik die aan ,zoek dan op de lijst naar Chasseur d'epaves anciennes klik die aan . vul dan in bij Aller a la page het nummer 4400 in en klik dan enter . Als die pagina dan opkomt toets je de naam Tinhunter in en klik je op het kleine vierkantje ernaast (waar filtrer staat ) er verschijnt dan een klein groen Vtje druk dan nogmaals op enter en wacht even Dan komt alles van Tin tevoorschijn .
Eerst een paar van Kaufdorf Dan boerderijveld ,oost/kuil en het bos er zitten ook enkele fotos van andere plekken bij TIP : schrijf dit op voor je begint .
Dit is de wagen waar de professor het over had volgens mij.
de voorkant lijkt me erg kort voor een thunderbird....maar jij hebt de ''kaart'' ooit met hem doorgenomen dus is het dan toch geen Corsair (wat ik altijd dacht)....??
at Eric: welkom!!!
als je op de vorige paginas (liefst alle paginas) klikt en leest (en vooral de prachtige fotos opslaat op je pc) zul je zien dat je eigenlijk geen centralere plek kunt vinden qua historie en overlevering van Chatillon....
@ Caligula : Kaufdorf ben ik helaas nooit geweest , was het wel van plan maar vadertje tijd was me helaas te snel af .
Fotos willen we altijd graag zien natuurlijk en als ik het goed begrijp heeft u dus ook fotos van tijdens de ruiming van de lokatie Oostkant dorp/ De kuil ,die willen we heel erg very vreselijk enorm graag zien want tijdens de ruiming fotos hebben we van die lokatie tot dusver nog niet gezien ,alvast bedankt Groeten Jack (realsteel)
Beste Caligula als eerste van harte welkom natuurlijk.
Als je de volgende instructies opvolgt kun je heel veel (300) Tinhunter fotos vinden op een franse site . Ga naar www.forum-auto.com , klik dan collections aan bij een autosilouet ,scrol dan naar anciennes en klik die aan ,zoek dan op de lijst naar Chasseur d'epaves anciennes klik die aan . vul dan in bij Aller a la page het nummer 4400 in en klik dan enter . Als die pagina dan opkomt toets je de naam Tinhunter in en klik je op het kleine vierkantje ernaast (waar filtrer staat ) er verschijnt dan een klein groen Vtje druk dan nogmaals op enter en wacht even Dan komt alles van Tin tevoorschijn .
Eerst een paar van Kaufdorf Dan boerderijveld ,oost/kuil en het bos er zitten ook enkele fotos van andere plekken bij TIP : schrijf dit op voor je begint .
Jack, doe jezelf niets tekort, de fotos van Tinhunter zijn een mooi archief maar jullie/we vormen een mooi team op deze website want jullie/we vullen elkaar mooi aan: 1 met een hoop onderdelen, enkelen met n hoop fotos, 1 die de autos daarop minitieus herkent, 1 met n mini sloop, 1 met n canvasdoek aan de muur, meerderen die de erfgenaam nog hebben gesproken, en een enkeling die door de erfgenaam zijn weggejaagd en velen met mooie herinneringen, zo kan ik nog wel even doorgaan....
Ben ik nog een keertje voor Robtil .
Dat Bakbeest was enorm en is inderdaad een Thunderbird uit 1961/62 bijna zo breed als twee Corsairtjes . Toen ie er nog stond heb ik het ding nog goed bekeken maar nooit erachter gekomen of het een Coupe of Cabrio was . Als je ook kijkt op de foto van Jan (posting 2287) dan zie je ook dat er een beer van een chassis onder zit dat zwaarder is dan een complete corsair
Natuurlijk heb je daar gelijk in Robert .
Maar de fotos van Tinhunter zijn voor mij ook een hele waardevolle bron van informatie.
Hij kijkt ook regelmatig mee op deze site en heeft zo achter de schermen meegeholpen , De reden dat hij hier nooit post is dat hij geen Vlaams/ Nederlands spreekt . Pasgeleden heeft hij zelfs speciaal voor ons een stel fotos op de franse site gezet met bijschrift "voor onze Belgische vrienden" (fotos van de Lloyd bus, de Kaiser en de Henry -J
Tinhunter/Martin is er dus eigenlijk gewoon een van ons , een soort van stille vennoot .
Ooit moet er wel een Corsair in het bezit van De heer Contant geweest zijn , Maar niet op de 3 velden die wij gekend hebben . Hoe ik dat weet ? Jan/Buick heeft namelijk de achterlichten van dat ding
Tijdens een strooptocht op google ( aangestoken door jullie ) kwam ik deze website tegen .
Er staan foto's van het auto kerkhof Chatillon op .
Mischien is het voor jullie oud nieuws , maar ik vond het toch de moeite om het hier ff te melden .
ff op thumbs klikken op de pagina die opend voor de foto's , en als je ze gezien hebt op next thumbs voor nog meer foto's
na de foto's van chatillon komen er ook nog een paar van
Ik kwam voor de eerste keer in 2005 in Chatillon, ik wist toen ook niet dat de auto's nog eigendom van iemand waren. De vriendelijke oude man in het dorp heeft mij er niks van gezegd, hij was blij dat we enkel de auto's kwamen fotograferen en niks kwamen afbreken, want volgens hem smokkelden sommige onverlaten zware metalen stukken mee om ze voor het gewicht te verkopen...
Toen waren de VW bus en de kevers nog iets of wat 'heel', het jaar daarop was het duidelijk dat er in het bos lelijk tekeer was gegaan, want ik kon maar moeilijk aannemen dat een aantal auto's ineens zo door elkaar gezakt waren of zichzelf vernield hadden...
Eens te meer excuses voor de soms wat wazige foto's, maar mijn toenmalige digitale camera bleek het onder die bomen wat moeilijk te hebben om scherp te stellen.
De 55 PLymouth, ik heb hem ongeveer in dezelfde 'pose' gefotografeerd zoals die het boek van F Van der Heul. Het voorwiel stond nog exact hetzelfde gedraaid, verder was er eea ingezakt...
Uploaded with ImageShack.us
Opeltjes en rechts nog een glimp van de T-Bird
Uploaded with ImageShack.us
Ford Consul Classic 315. Het viel mij eigenlijk op hoe de achterzijde van deze en ook die van de Anglia er nog vrij strak bijstonden
Uploaded with ImageShack.us
en een kluifje voor Realsteel:
Uploaded with ImageShack.us
HMMM jammie knaag smikkel , Lekkere kluif
De fotos zijn prima ( Zelf ben ik nog zo'n dinosaurus die met een rolletjes camera werkt )
De auto op de onderste foto is trouwens een Standard Vanguard Phase 1 saloon met zo'n rond aflopende achterkant .
Vraagje , Heb je toevallig ook fotos gemaakt op het boerderijveld ,het gedeelte wat voorjaar 2008 is opgeruimd .
Waar de C Rekord op jouw foto staat daar is ook de ruimingsunimog binnen gekomen , Dat heb ik zaterdag gezien BRRR krijg ik de bibbers van
Minst gefotografeerd volgens mijn gok (heb het wel over foto's direkt van alleen die auto, niet dat hij op de achtergrond voor komt of zo):
Lloyd lt500/600
Henry j
Kaiser manhatan
standard vanguard sedan
volgens mij het minst gefotograveerd zijn de takelwagens
er stond er een op ieder veld
in het bos de verbouwde ford
op het boerderijveld de citroen
en in de kuil stond ook een takel
brrr zwijg over die unimog...tijdens mijn laatste bezoek vorig jaar zag ik hem meteen in het bos en wist meteen wat er gaande was... de helft van het bos was al weg....het achterste gedeelte met 3x Morris Minor, Simca 1000, peu 203 en Opel olympia Caravan was al weg....
de straatkant met Consul Capri (goed opgemerkt inderdaad: deze auto vond ik ook nog de best behouden qua vorm....zou hij er misschien veel later zijn bijgezet ???), Dauphine, Fregate, Simca Aronde, Studebaker, Standard Vanguard Estate en enkele Opels stonden er nog....ook t Rootes product (Hillman?) op de hoek in het bos aan straatkant vlakbij de traction avant heeft het toch maar mooi volgehouden tot op het einde...)...
en ook ik dacht lange tijd dat er geen eigenaar meer was en dat het gebied van de gemeente was...hoe verkeerd kun je denken ?
@ Buick : De Takel die in de kuil stond zat geen camion meer aan , maar moet gezien z'n formaat een flinke jongen geweest zijn en van de Citroen op het boerderijveld ken ik enkel het kale chassis ,van beide heb ik geen foto .
De tot takelwagen omgebouwde Ford Customline/Mainline 1952 in het bos heb ik de voorkant van op foto , de zelfbouw takel was toen al van de achterkant afgevallen .
@ Robtil : Even een klein misverstandje over Ford Consuls de wereld uithelpen.
Als het een sedan is heet ze een Ford Consul 315 Classic zoals de rode ,en als het een coupe betreft is het een Ford Consul 315 Capri zoals er een lichtblauwe stond .
Heb Je trouwens fotos van dat half geruimde bos ?
"quote: Eens te meer excuses voor de soms wat wazige foto's, maar mijn toenmalige digitale camera bleek het onder die bomen wat moeilijk te hebben om scherp te stellen.
Anyway, please enjoy!
Nou genoten heb ik al weer van je foto's! Maar nog meer van je opmerking! Ik had het zelfde probleem. Voor het eerst aan het stunten met digi camera en een instabiel lichaam. Resultaat: Actiefoto's! Een auto die in geen 40 jaar meer gereden had leek op de pic ineens met een tering vaart langs te suizen ha ha ha
Comment