Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door CALIGULA123 Bekijk Berichten
    Hallo,

Mijn naam is Eric en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben me gaan interesseren voor Chatillon na een toevallig bezoek aan de sloperij "Messerli" in Kaufdorf , en heb hier overigens honderden foto's genomen.

Is iemand van jullie hier ooit geweest ? Was eveneens een magische plaats waarvan het een echte schande is dat ze moest verdwijnen. De eerste keer had ik van Franz Messerli de toelating om enkele uren allen op het terrein rond te lopen en dit doet je toch wel wat.

Ik heb de diverse Chatillon sites enkele malen bezocht, waaronder een laatste keer toen de ruiming van het terrein aan de ingang van het dorp al bezig was.

Ik zoek momenteel foto's van hoe Chatillon er in het verleden bij lag (jaren 80-90). Ik heb enkele foto's gezien van Arco, maar heb er ook al van Martin "Tinhunter" zien langskomen.

Zijn er nog foto's op het web over te vinden ? Bestaat hier een site van ?

Zal binnenkort eens wat foto's posten.
    Welkom Eric.
    Je kunt ook eens op mijn site kijken, daar staan ook een 20 tal oudjes op uit de jaren 80. En laat jouw foto's maar komen! We wachten met smart.
    Messerli is er helaas nooit van gekomen. Heb wel het boek over de sloperij aangeschaft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Giessenlander Bekijk Berichten
      Tijdens een strooptocht op google ( aangestoken door jullie ) kwam ik deze website tegen .
      Er staan foto's van het auto kerkhof Chatillon op .
      Mischien is het voor jullie oud nieuws , maar ik vond het toch de moeite om het hier ff te melden .

ff op thumbs klikken op de pagina die opend voor de foto's , en als je ze gezien hebt op next thumbs voor nog meer foto's
      na de foto's van chatillon komen er ook nog een paar van

TRACTION SUD

AUGUST 2006
      DECAYED MILITAIRY VEHICLE YUNKYARD

Greetzzzzzzzz Giessenland

Traction stond en staat hoog op mijn verlanglijstje. Maar helaas zijn ze niet erg happig op bezoekers. We hebben al eens een vruchteloze poging gedaan. Er zijn ook heel veel verhalen bekend van die plek dat illegale bezoekers achtervolgd werden, en zelfs van losgelaten honden. Dus dat ga ik me niet riskeren. Ga van de zomer opweg naar Frankrijk nog wel een keer vragen.

Comment

• Net een wel erg leuke foto gevonden op het franse forum!

Comment

• Krijg nou wat .....,volgens mij is dat ALF
          Trouwens ik heb nog twee autos met cameravrees , behalve op mijn eigen fotos heb ik ze nog nooit op fotos van anderen gezien . Als eerste de andere Humber Hawk die langs het weiland stond (zonder dak ! ) en als tweede de lichtblauwe Ford Consul MK1 sedan , die stond in de bosrand pal achter de Consul Capri coupe .
          Ik ben benieuwd of er wat tevoorschijn komt

Comment

• Is dit de bedoelde Humber????

Comment

• En dit de concul mk1? (sorry voor de barre kwaliteit van de foto's. Ik vind het erg , heel erg. Maar met regelmatig bloeddrukken van 80 over 35 gaat je beeld kwaliteit en stabiliteit ziender ogen naar beneden

Comment

• @Arco; van wie is die pic met die Citroen takel ?

Opel Kapitän 1953 55

Opel Kapitän 1955 57

Opel Kapitän 1953 55

?

Comment

• Dit zou het broertje van humber 1 moeten zijn

Comment

• @Arco; van wie is die pic met die Citroen takel ?

Ik wou dat ik het wist. Dit was een set van 22 foto's die ik eens in de brievenbus gegooit kreeg. Dat ontketende een zoektocht van 23 jaar voor mij. Ken zijn naam en zo niet, maar ben hem ernstig dankbaar! nog een van die oudjes. Het duo Nash en de rest van het toenmalige veld. De meeste wagens op de foto waren al geruimd in de jaren voor mijn komst. De nashes onderandere lagen er nog. Dat was de beruchte blauwe Nash 600 die voor aan in de foto ligt.

Comment

• @ Arco : Die twee die ik bedoelde heb ik nog niet langs zien komen.
                      Posting 2311 is een Hillman Minx Phase 2 uit 1948 en de wagen op posting 2312 is een Ford Zephyr Six MK1 , die is juist heel vaak op de foto gezet met die kraakheldere whitewall band.
                      Posting 2314 is de Hawk MK5 en is idd het broertje van die ene die ik bedoel ,dat is trouwens een MK3 of 4 met andere bumpers
                      @ Lord of the Scoot : er stonden daar 4 Kapitäns op een rijtje en op de ? foto zie je de laatste twee Die beide van de serie 1953 tot 1955 komen
                      ( Let op Arco nog een schadewagen die witte kapitän )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                        @ Buick : De Takel die in de kuil stond zat geen camion meer aan , maar moet gezien z'n formaat een flinke jongen geweest zijn en van de Citroen op het boerderijveld ken ik enkel het kale chassis ,van beide heb ik geen foto .
                        De tot takelwagen omgebouwde Ford Customline/Mainline 1952 in het bos heb ik de voorkant van op foto , de zelfbouw takel was toen al van de achterkant afgevallen .
                        @ Robtil : Even een klein misverstandje over Ford Consuls de wereld uithelpen.
                        Als het een sedan is heet ze een Ford Consul 315 Classic zoals de rode ,en als het een coupe betreft is het een Ford Consul 315 Capri zoals er een lichtblauwe stond .
                        Heb Je trouwens fotos van dat half geruimde bos ?
                        Realsteel, ik heb inderdaad fotos van dat half geruimde bos, een idioot zicht is het ...binnenkort volgt plaatsing als ik wat meer tijd heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                          Traction stond en staat hoog op mijn verlanglijstje. Maar helaas zijn ze niet erg happig op bezoekers. We hebben al eens een vruchteloze poging gedaan. Er zijn ook heel veel verhalen bekend van die plek dat illegale bezoekers achtervolgd werden, en zelfs van losgelaten honden. Dus dat ga ik me niet riskeren. Ga van de zomer opweg naar Frankrijk nog wel een keer vragen.
                          Ik zou maar opschieten , de eigenaar is ook al niet meer de jongste en het bedrijf maakt niet echt een levensvatbare indruk op me...
                          ben er al 2 x geweest, illegaal geen hond gezien wel de hondenkooi maar wellicht was de eigenaar wandelen met dat beest want het was zondag...

Comment

• @ Robtil : we wachten rustig af , over een paar dagen zijn als het goed is mijn fotos van het lege bos ontwikkeld ,dat is een nog veel idioter gezicht !! ( en triest )
                            En wat doet Realsteel eigenlijk nog meer naast Chatillon ? Nou zo'n beetje ieder wrak op de foto zetten wat ik tegen kom in Nederland maar ook heel veel in Engeland . Als het maar jaren 70 of ouder is Autos,busjes,camions,tractoren noem maar op ! Deze zomer wil ik m'n geluk proberen op andere plekken in Europa Wie weet wat ik vind ?.
                            Last edited by ; 09/02/2011, 20:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                              @Arco; van wie is die pic met die Citroen takel ?

Ik wou dat ik het wist. Dit was een set van 22 foto's die ik eens in de brievenbus gegooit kreeg. Dat ontketende een zoektocht van 23 jaar voor mij. Ken zijn naam en zo niet, maar ben hem ernstig dankbaar! nog een van die oudjes. Het duo Nash en de rest van het toenmalige veld. De meeste wagens op de foto waren al geruimd in de jaren voor mijn komst. De nashes onderandere lagen er nog. Dat was de beruchte blauwe Nash 600 die voor aan in de foto ligt.

ik denk dat dit en foto is van vriend hans vleij

Comment

@ Arco : Die twee die ik bedoelde heb ik nog niet langs zien komen.
                                Posting 2311 is een Hillman Minx Phase 2 uit 1948 en de wagen op posting 2312 is een Ford Zephyr Six MK1 , die is juist heel vaak op de foto gezet met die kraakheldere whitewall band.
                                Posting 2314 is de Hawk MK5 en is idd het broertje van die ene die ik bedoel ,dat is trouwens een MK3 of 4 met andere bumpers
                                @ Lord of the Scoot : er stonden daar 4 Kapitäns op een rijtje en op de ? foto zie je de laatste twee Die beide van de serie 1953 tot 1955 komen
                                ( Let op Arco nog een schadewagen die witte kapitän )
                                Hoe meer je op gaat letten, hoe meer schade wagenser boven komen. In eerste instandtie leken het er wel heel weinig, maar ik ken er nu al de nodige.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robtil Bekijk Berichten
                                  Ik zou maar opschieten , de eigenaar is ook al niet meer de jongste en het bedrijf maakt niet echt een levensvatbare indruk op me...
                                  ben er al 2 x geweest, illegaal geen hond gezien wel de hondenkooi maar wellicht was de eigenaar wandelen met dat beest want het was zondag...
                                  Ai!dan moet ik echt werk gaan maken van een bezoek.
                                  Maar heb voor mij toch het meest belangrijke eigenlijk al wel gemist. Maar het blijft allemaal mooi om te zien. Een weinig bekend feit is namelijk dat dit bedrijf de laatste vloot bundeswehr kevers en 181's heeft gekocht. We hebben het dan over ECHTE getallen! +/- 300 kevers! en +/- 150 van die "kubels" type 181!
                                  De wagens die er nu nog liggen uit die reeks, zijn de wagens die niet meer levens vatbaar waren. De rest is door verkocht, maar ook groot deel is als film auto ten onder gegaan. Van de 181's werden nep oorlogs kubels gebouwd. Het schijnt zelfs dat de kubels in de indiana jones films van daar kwamen! Het gaat hierbij met name over de stunt dubbels die bijvoorbeeld van een klif werden gegooid, en die ontploften en zo.

Comment

• Helluppie!!!!! Ik ben effen de naam van deze jongen kwijt. Proffessor/lotgenoten, wie helpt me even.

Comment

• Geen Paniek "t is gewoon een van de Chevrolet Stylelines in de bosrand ,voor zover ik heb kunnen zien is deze van bouwjaar 1950

Comment

Geen Paniek "t is gewoon een van de Chevrolet Stylelines in de bosrand ,voor zover ik heb kunnen zien is deze van bouwjaar 1950
                                        Thanks!

Comment

HMMM jammie knaag smikkel , Lekkere kluif
                                          De fotos zijn prima ( Zelf ben ik nog zo'n dinosaurus die met een rolletjes camera werkt )
                                          De auto op de onderste foto is trouwens een Standard Vanguard Phase 1 saloon met zo'n rond aflopende achterkant .
                                          Vraagje , Heb je toevallig ook fotos gemaakt op het boerderijveld ,het gedeelte wat voorjaar 2008 is opgeruimd .
                                          Waar de C Rekord op jouw foto staat daar is ook de ruimingsunimog binnen gekomen , Dat heb ik zaterdag gezien BRRR krijg ik de bibbers van
                                          Ja, ik heb ook van de het boerderijveld nog foto's. ben ik wel maar 1 keer geweest. Ik zal ze eens opsnorren en posten.

Comment

Working...
                                          X