Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sow! die meneer met de cote dor aanhanger had ECHT groot transport nodig.

    Comment


    • Trouwens ik weet nog zo'n half R4-aanhangwagentje staan.

      Ik moet alleen nog eens kijken of het er nu nog staat

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Ik wil dit jaar zeker ook nog eens naar onze bus!
        Das een behoorlijk zeldzame!. Is maar 1 jaar gebouwd. Het is namelijk de body van een t2b, met tank klepje en voorfront zoals in de t2a en nog een aantal kleine wijzigingen. Het motorklepje van deze was ook heel veel geld waard. Ik heb er namelijk ook ene op zitten van dat type. Als je voor een beetje een leuke gebruikte versie van een t2b 30 euro betaald, dan is hij al redelijk prijzig. DIE klep brengt zeker het 10 voudige op! Moest er ene hebben, ik kreeg bijna een hartverzakking. Dus ik heb hem zolang maar laten zitten met de deuk er in. Gelukkig heb ik later (5jaar later) toch ene gevonden, en voor maar 35 eurie. Jammer dat de deuren en schuifdeur zo slecht zijn, want ook die zie je niet al te vaak, al zijn die wel langer dan dat ene jaar gebruikt, ik geloof drie jaar in totaal.
        Last edited by ; 13/02/2011, 00:06. Reden: er was een zin weggevallen

        Comment


        • Dit is "onze" bus

          Comment


          • Cool! Dat is dus een Echte t2b. Heeft dus ook dat andere "normale" front. Aan het schuifdeur mechaniek te zien een late uitvoering (77-79), en een bestel uitvoering met ramen. Zonder banken dus. Kun je o.a. zien aan de gespoten koplampringen (mits origineel)

            Comment


            • Wel straf!

              Dan was dat buske maar 3 of 4 jaar als het daar neergezet werd

              Jaja, de historiek is erbij

              Comment


              • Bedrijfswagentjes reden vaak veel, en de luchtgekoelde techniek was ook niet al te blij met zware belasting en of "racen". Kan dus zijn dat hij gewoon al aan zijn einde was. De blauwe bus is qua type gebouwd van augustus 1973 tot augustus 1979. Er zaten wel wijzegingen aan, maar die zijn alleen voor een kenner te zien. Slotcilinders en dergelijke onzin. Na 1979 werd deze bus soort alleen nog in mexico en brazilie gebouwd, maar die kwamen niet meer naar europa. De uiteindelijk produktie stop MOET NOG KOMEN!!!!!! ze lopen nu nog steeds in de braziliaanse uitvoering van de band. Maar je ziet dan wel duidelijk verschil met een europeaans geboude.

                Comment


                • Ik heb ooit een spijlbusje uit 1967 gevonden dat maar 5 jaar op de weg was geweest, en daarna in de schuur had gestaan. Was nog vrij goed, en stond in de buurt van Oostende. Aantoonbaar had het ding 62000 en een klein beetje gelopen. Garantie bewijzen en alles was er nog bij. Gekocht van de eerste eigenaar.

                  Comment


                  • Ik geloof dat het een speciale uitvoering was, we hebben dat eens opgezocht aan de hand van het tankklepje, geloof dat ie van '74 was...

                    Ben er gisteren in vogelvlucht nog vlakbij geweest, het is daar serieus vettig!
                    Last edited by opelfreak; 13/02/2011, 11:53.
                    www.opelklassiek.be

                    Comment


                    • Als we het toch hebben over VW busjes





                      Comment


                      • Auw! Das een spijlbusje. Gebouwd tot 1967.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                          Ik geloof dat het een speciale uitvoering was, we hebben dat eens opgezocht aan de hand van het tankklepje, geloof dat ie van '74 was...

                          Ben er gisteren in vogelvlucht nog vlakbij geweest, het is daar serieus vettig!
                          Als je er weer eens bent en er veilig kunt komen, kun je er dan eens wat detail foto's van maken?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                            Als je er weer eens bent en er veilig kunt komen, kun je er dan eens wat detail foto's van maken?
                            Die hebben we in 2008 al gemaakt, ik zal ze nog eens oploaden (straks)

                            Comment


                            • Heel graag! Ben benieuwd.

                              Comment


                              • Voila, verse pagina (mooi meegenomen) en hier komen ze:





                                Comment






                                • Comment






                                  • Comment






                                    • Dat was 't ! Buske

                                      Comment


                                      • Ik heb net weer eens mailcontact gehad met Tin Hunter. Hij mailde me met het volgende. In Chatillon hebben idd meer kevers gelegen dan de meesten dachten, en het zijn idd de resten die ik ooit al eens benoemd had. Het ging hier bij om:

                                        Kuil: Kever tegen de achterwand naast de zwarte Vailant. Hier heb ik toen de motor , de bak en wat onderstelpotpoury van gevonden. Dit blijkt op zijn foto een 1963 te zijn in wit.

                                        Boerderij veld: Kever Chasis resten ingegroeid in een boom. Het blijkt nu uit foto's dat hij naast de ford Taunus 12M op de westkant van het boerderijveld heeft gelegen.

                                        Bos: De beruchte brilkever achterklep. en een "gat" voor de 1953 Chevrolet waar ik ook ongeveer de klep vond (deze lag naast de Buick). Deze behoorden vrijwel zeker aan een kever toe die nog net te zien is op een van zijn foto's. Deze lag tussen de Buicks in het midden van het bos. Wat van de restanten van het beestje lagen mogelijkerwijs nog tegen de 1953 Chevrolet.

                                        Verder kon Tin Hunter het verhaal van uit de vroege jaren 80 door van der Heul bevestigen, dat er idd een ford vedette in het bos lag!
                                        Deze lag tussen de grijze "olieblikken ford" en de blauwe Opel uit 1957. Ook dit was in onze dagen een lege plek. Het zou eventueel zelfs kunnen verklaren waardoor de opel en de cortina aan de overkant stonden. De Vedette was weg, en de kans is vrij groot dat die wagens in de weg stonden bij het verwijderen van die Vedette.

                                        Wederom interesante dingen voor ons Chatillonisten!
                                        Last edited by ; 13/02/2011, 23:06.

                                        Comment


                                        • Thanks Tigra, al i wanted to see. Deze bus is per definitie tussen augustus 1971 en augustus 1973 van de band gelopen. Dat zou kunnen verklaren dat hij als 1974 te boek staat. (augustus 1973 is namelijk modeljaar 1974, de produktie jaren begonnen in augustus bij vw) Kort samen gevat, Bijna NET zo zeldzaam dan de witte, een heel apart ding.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X