Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hallo Buick en Arco,
De uitgave van het Automobiel waar jullie een tijdje geleden naar vroegen is van mei 1986. Ook in maart 1981 heeft er een artikel van Frank v d Heul in het Automobiel gestaan. Maar dat wil nog niet zeggen dat v d Heul er toen ook in 1986 is geweest. Op de foto's, als zowel in 1981 als in 1986 zijn de auto's zeker niet slechter geworden. Waarschijnlijk zijn de foto's uit beide reportages in 1981 al gemaakt. En als v d Heul wel in 1986 in Chatillon is geweest kan zijn verhaal uit 86 zijn en heeft hij de foto's uit 1981 er waarschijnlijk bij gedaan. Maar ja dat weet ik natuurlijk niet zeker maar dat zijn wel mijn vermoedens. Misschien zit ik er wel helemaal naast. Wel vreemd dat hij toen al het adres en de route er naar toe in het blad mocht plaatsen.
Groet, Harry
Hartelijk dank voor de info! Dat hij het adres en zo mocht printen is niet heel vreemd. Het was toen een heel normaal werkend , en waarschijnlijk zelfs goedlopend bedrijf. Het was toen ook helemaal geen milieu schandaal. Elke sloperij had toen gewoon zijn bolides tussen het groen liggen, en de olie liep er na verloop van tijd gewoon uit. In de tijd van rond 1981 tot eind jaren 80 ongeveer, was De oud eigenaar ook nog gewoon bezich met de handel in de onderdelen van die oudjes, en de sloop van nieuwere wagens. Pas in de latere jaren , en metname na de dood van Fernand is de rigoreuze vernieteging begonnen. Voor een groot deel is daar een groep Duitse hotrodders debet aan heb ik me laten vertellen. Zij gingen zonder enige vorm van respect met de wagens om, en sloopten helewagens om alleen aan bijvoorbeeld een as te komen. Veel van de oudere fords zijn daar het slachtoffer van geworden.
Groeten Arco
Gister op m'n vrije dag effe gaan rijden in de omtrek van Charleroi, en "iets" gaan opzoeken.
In het begin niet veel soeps, maar ik had een vermoeden op het "goede spoor" te zijn
en als je dat stuk rails nu mee neemt, dan raak je iig het spoor niet meer kwijt.
de genen die de assen onder de auto's vandaan hebben gehaald kwamen uit belgie
It was very difficult to identify the dislocated cars and it was enormously work with generator and many tools.
The parts were buried in the ground so it was necessary to cut out all bodies and then to cut out frames to be able to dig and remove them from there
Hartelijk dank voor de info! Dat hij het adres en zo mocht printen is niet heel vreemd. Het was toen een heel normaal werkend , en waarschijnlijk zelfs goedlopend bedrijf. Het was toen ook helemaal geen milieu schandaal. Elke sloperij had toen gewoon zijn bolides tussen het groen liggen, en de olie liep er na verloop van tijd gewoon uit. In de tijd van rond 1981 tot eind jaren 80 ongeveer, was De oud eigenaar ook nog gewoon bezich met de handel in de onderdelen van die oudjes, en de sloop van nieuwere wagens. Pas in de latere jaren , en metname na de dood van Fernand is de rigoreuze vernieteging begonnen. Voor een groot deel is daar een groep Duitse hotrodders debet aan heb ik me laten vertellen. Zij gingen zonder enige vorm van respect met de wagens om, en sloopten helewagens om alleen aan bijvoorbeeld een as te komen. Veel van de oudere fords zijn daar het slachtoffer van geworden.
Groeten Arco
Zij gingen zonder enige vorm van respect met de wagens om Volgens mij als je een hotrot van je auto maakt heb je al geen respect voor oude auto's. Dat is tenminste mijn mening en ik vindt dat doodzone. Dan zit je ook op een verkeerd spoor!
het blauwe kevertje hadden ze ook op de foto gezet
Ja deze had ik al eens gezien. Het verbaasd mij steeds hoe sommige auto's erbij staan (of liggen). Dat moet toch zoals deze blauwe Kever bewust gebeuren om hem in dit 'standje' te krijgen. Had ze gewoon laten staan denk ik dan wel eens.
de genen die de assen onder de auto's vandaan hebben gehaald kwamen uit belgie
It was very difficult to identify the dislocated cars and it was enormously work with generator and many tools.
The parts were buried in the ground so it was necessary to cut out all bodies and then to cut out frames to be able to dig and remove them from there
Heb je een link van die discussie? Dat wil ik graag eens helemaal lezen.
Laatste uren in de put. De unimog had net de Ford stationwagen in een hoopje bij elkaar geveegd.....
Ik hoop ondanks alles dat je ook van die horror foto's hebt gemaakt. Das eigenlijk zo'n beetje het enige wat we nog missen. Weet je trouwens hoe zeldzaam het was dat daar toen de zon scheen
Eerste pic = ford stationwagen na bezoek van de unimog
Auw auw auw! Dat doet pijn aan het autohart. Maar als je er nog meer hebt van de ruiming, laat mar komen. Wel wonderlijk dat die zijruit nog heel is na die beuk wat de wagen gekregen heeft.
Onder die laatste kever hebben ze het onderstel weg gehaald. Dat zat er een paar jaar geleden nog gewoon onder namelijk.
Dat zat er een paar jaar geleden nog gewoon onder namelijk Maar nu LIGT het er nog gewoon onder. Kijk maar naar de tunnel die onder de Kever ligt. Het vlakke deel aan de voorkant van de tunnel is de plaats waar de vooras aan hoort te zitten. En uiteraard aan de zijkanten van die tunnel hebben ooit bodemplaten gezeten maar die zullen wel helemaal weggerot zijn.
@ Caligula : Trieste fotos ,vooral van de opgefrommelde 58er Ford Stationcar.
Maar het is wel het soort materiaal wat we nog miste . Lagen er op dat moment nog meer verwoeste wagens en heb je daar fotos van ?
De fotos die je tot nu toe opstuurde worden zeer gewaardeerd . Thanks
Dat zat er een paar jaar geleden nog gewoon onder namelijk Maar nu LIGT het er nog gewoon onder. Kijk maar naar de tunnel die onder de Kever ligt. Het vlakke deel aan de voorkant van de tunnel is de plaats waar de vooras aan hoort te zitten. En uiteraard aan de zijkanten van die tunnel hebben ooit bodemplaten gezeten maar die zullen wel helemaal weggerot zijn.
Had me iets beter moeten formuleren, het as en versnellingsbak spul. Want het was een kompleet onderstel met remtrommels en zelfs nog de wielbouten.
Comment