Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hierbij wat foto's van Kaufdorf, nog zo'n verhaal waar blinde regelneverij het gehaald heeft van het gezond verstand...

...moest en zou geruimd worden, niettegenstaande zelfs diverse musea en milieuverenigingen tegen waren ( unieke beplanting, en gezien het afgesloten was ook een thuis voor zeldzame vogelsoorten). Het zogenaamde risico op milieuverontreiniging was te groot.

Het drama is dat zolang er geen andere bestemming gegeven werd aan het terrein er zelfs geen verplichting was tot saneren.

Gezien Dhr Messerli het terrein nu wil omvormen tot een kampeerplaats voor zigeuners is er een bodemonderzoek gedaan. Dhr Messerli ziet dit als een kans om iets voor de mensheid terug te doen. Dat de lastige buren die mee aan de oorsprong van het verdwijnen van de slopperij liggen hiermee een koekje van eigen deeg terugkrijgen is ongetwijfeld mooi meegenomen .

... en ja hoor : verontreiniging blijkt nul, nada, nougatbollen te zijn.

... voor immer verloren. Dood en dood jammer en met chatillon is het net hetzelfde
    Last edited by ; 21/09/2011, 17:02.

Comment

• Just deze BMW ontdekt tijdens een avondritje met de Passat

Foto's zijn van ver ingezoomd

Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• er is toch nog wel wat te vinden in het bos aan spullenop de grond

Comment

• bernard heeft een aantal oud ijzer handelaren opdracht gegeven het bos en de andere tereinen op te ruimen
          ik ben er afgelopen zondag geweest en er waren inderdaad een paar families met bussen en aanhangwagens bezig het bos op te ruimen
          ik heb nog een paar spullen kunnen redden voor het museum hier waren deze mensen niet blij mee
          de grond in het bos was al voor over de helft opgeruimt/schoon
          en deze mensen hadden er haast mee
          jammer maar helaas
          ik heb nog wel de achter bumper van een panhard pl17 gered
          deze lag op aanwijzing van bernard langs de kant van de weg bij zijn huis
          Last edited by ; 08/03/2011, 23:42.

Comment

• @ Caligula : wat lag er toch een mooi spul daar in Kaufdorf ,de bovenste 2 zijn zo te zien een Glas Coupe en een Alfa Romeo
            @ 105 L : Toen ik er in Februari was lag er nog wel het een en ander maar eigenlijk niks meer wat de moeite waard was . Hoofdzakelijk stukken losgerotte bodemplaat en wat nog herkenbaar was dat was helemaal plat gereden door die #nimg .
            Bernard vertelde me toen ook al dat het bos echt helemaal moest worden schoongemaakt van de milieu mannen . Hij had gelukkig boetes voorkomen maar hij zij wel door die lui als een crimineel te worden behandeld . vandaar ook die haast met ruimen van de allerlaatste kleine rommel . Ik heb enkel een half geroest en gedeukt olieblik als laatste en enig souvenir .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
              bernard heeft een aantal oud ijzer handelaren opdracht gegeven het bos en de andere tereinen op te ruimen
              ik ben er afgelopen zondag geweest en er waren inderdaad een paar families met bussen en aanhangwagens bezig het bos op te ruimen
              ik heb nog een paar spullen kunnen redden voor het museum hier waren deze mensen niet blij mee
              de grond in het bos was al voor over de helft opgeruimt/schoon
              en deze mensen hadden er haast mee
              jammer maar helaas
              ik heb nog wel de achter bumper van een panhard pl17 gered
              deze lag op aanwijzing van bernard langs de kant van de weg bij zijn huis
              Mooie laatste vangst Jan.
              Jammer dat men na zo'n 40 a 50 jaar ineens haast heeft met de boel opruimen.
              Gelukkig zijn er meerdere mensen als jij en ik die in de loop der jaren de nodige
              onderdelen hebben 'gered' .

Comment

• het bos in betere tijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CALIGULA123 Bekijk Berichten
                  [ATTACH]79533[/ATTACH]

[ATTACH]79534[/ATTACH]

[ATTACH]79535[/ATTACH]

[ATTACH]79536[/ATTACH]

[ATTACH]79537[/ATTACH]

Hierbij wat foto's van Kaufdorf, nog zo'n verhaal waar blinde regelneverij het gehaald heeft van het gezond verstand...

...moest en zou geruimd worden, niettegenstaande zelfs diverse musea en milieuverenigingen tegen waren ( unieke beplanting, en gezien het afgesloten was ook een thuis voor zeldzame vogelsoorten). Het zogenaamde risico op milieuverontreiniging was te groot.

Het drama is dat zolang er geen andere bestemming gegeven werd aan het terrein er zelfs geen verplichting was tot saneren.

Gezien Dhr Messerli het terrein nu wil omvormen tot een kampeerplaats voor zigeuners is er een bodemonderzoek gedaan. Dhr Messerli ziet dit als een kans om iets voor de mensheid terug te doen. Dat de lastige buren die mee aan de oorsprong van het verdwijnen van de slopperij liggen hiermee een koekje van eigen deeg terugkrijgen is ongetwijfeld mooi meegenomen .

... en ja hoor : verontreiniging blijkt nul, nada, nougatbollen te zijn.

... voor immer verloren. Dood en dood jammer en met chatillon is het net hetzelfde
                  Daar heb ik enorm veel spijt van dat ik ,er niet geraakt ben. Zelfs na de sluiting van
                  het "museum" kon het nog maar dat heb ik te laat vernomen

Comment

• nog een vergelijking op verzoek van realsteel
                    ford 51 achter de boom in V vorm
                    before

after

Comment

• en dan nu een kwis
                      wat is dit en van welke auto komt het

Comment

• Op verzoek van iemand uit een niet-auto-forum, enkele foto's van een voertuig dat al enkele jaren op Samos staat. Iemand enig idee over model-type-jaartal. Alvast bedankt.
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• ik wil graag jullie mening over dit chatillon 2

Last edited by ; 10/03/2011, 20:22.

Comment

• Op verzoek van iemand uit een niet-auto-forum, enkele foto's van een voertuig dat al enkele jaren op Samos staat. Iemand enig idee over model-type-jaartal. Alvast bedankt.

Hallo El Graco. Het gaat hier om een triumph Mayflower als ik me niet vergis.
                            Last edited by ; 21/09/2011, 17:02.

Comment

• Jawel dat is inderdaad een Triumph Mayflower 1950 - 1953 .
                              Die wagentjes waren toen ze nieuw waren al berucht om hun matige prestaties .
                              @ Buick : dat ziet er mooi natuurlijk uit .Gefeliciteerd met de nieuwe afdeling van het museum .
                              Maar wat dat puntige geval is weet ik niet , Laat staan dat ik weet van wat voor wagen het is.
                              Bedankt trouwens voor het plaatsen van de vergelijkings foto .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CALIGULA123 Bekijk Berichten
                                [ATTACH]79632[/ATTACH]

Op verzoek van iemand uit een niet-auto-forum, enkele foto's van een voertuig dat al enkele jaren op Samos staat. Iemand enig idee over model-type-jaartal. Alvast bedankt.

Hallo El Graco. Het gaat hier om een triumph Mayflower als ik me niet vergis.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                                Jawel dat is inderdaad een Triumph Mayflower 1950 - 1953 .
                                Die wagentjes waren toen ze nieuw waren al berucht om hun matige prestaties .
                                @ Buick : dat ziet er mooi natuurlijk uit .Gefeliciteerd met de nieuwe afdeling van het museum .
                                Maar wat dat puntige geval is weet ik niet , Laat staan dat ik weet van wat voor wagen het is.
                                Bedankt trouwens voor het plaatsen van de vergelijkings foto .
                                Ha, thanks mannen, ook voor de foto, de vraagsteller uit het Grieks-forum zal er blij mee zijn.
                                Btw, overal in Griekenland kan je van die "museumstukken" gewoon langs de kant vinden, voor de liefhebbers een waar Walhalla....
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Nog even wat namen geven aan de fotos op posting # 2713 van Buick .
                                  Foto 1 - Plymouth Deluxe of Superdeluxe 1946 t/m 1948
                                  Foto 2 - Chevrolet Bel Air sedan 1953
                                  Foto 3 - Dashbord van de Opel Kapitän 1951/1952 langs het weiland
                                  Foto 4 - Peugeot 203 Berline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                                    ik wil graag jullie mening over dit chatillon 2

Geweldig Jan! Ik zie weer veel oude bekenden terug zoal;s de Lloyd lt 600 tank bijvoorbeeld. Erg mooi gemaakt.

Comment

• Trouwens nog welkom aan alle nieuwe gezichten, en oude bekenden zoals Hans. Leuk dat jullie er ook zijn! Ik heb even een tijdje niet gereageerd door een operatie met bijbehorende ziekte periode, maar ik ben er weer. Al zijn de operatie resultaten erg tegen gevallen.

Comment

• hello hello arco
                                        welkom terug

Comment

• Yes! It's back!

Comment

Working...
                                          X