Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
    De rechtse is idd een fiat 1100, en de linkse een Dkw. Ik heb nog een foto uit de jaren 80 van die 2!

Opvallend is dat beide wagens hier vlak staan. Ik heb beiden alleen geweten toen ze echt tegen de wand van de put aan stonden. Blijkbaar heeft men ze ooit voor iets opzij geduwd ?

Comment

• Hier zie je duidelijk hoe ze tegen de wand aangeduwd zijn...

....een nieuw raadsel ?

...want als ze uit de weg geduwd zijn, welke wagen is er toen weggehaald ?
      Last edited by ; 21/09/2011, 17:06.

Comment

• Iemand tips in het zuiden van Frankrijk rond Chateau Neuf Du Pâpe ? Vertrek voorzien met de paasvakantie

Souvenirs de France

Comment

• @ Caligula 123 : Die Fiat en DKW stonden toen ook al schuin tegen de helling aan .
          Het is gewoon de camera die scheef gehouden is zodat het net is of de autos recht staan .
          Kijk maar naar de bomen ,die staan in werkelijkheid recht .

Comment

• @ Lord : Hier komen de antwoorden weer voor u .van posting 2778 :
            1 - Mercury 1955 Custom of Monterey
            2 - Opel Rekord P1
            3 - Opel Kapitän 1958/59 , het chassis op de voorgrond was volgens mij van een Pontiac maar ik ben daar niet 100% zeker van . Ik weet nog wel dat er een bumper en duwbalk voorop zaten.
            Let ook op dat chassis op z'n kant , alweer een duwbalk maar geen idee wat voor Amerikaan het was
            4 - Mercury Monterey of Custom 1952

Comment

• Ja er zijn genoeg wagens geweest die hun laatste ritten hebben gereden als werk paardje. Al die duw bakken en zelfs die fors die tot takelwagen is verboud die in het bos stond. En natuurlijk de Giek in de put en de ford/citroen takelwagen op het boerderij veld met die verscrikkelijk zware takel arm.

Comment

• en hop, we gaan verder, want ik krijg er eerlijk gezegd ook ni genoeg van!

Uploaded with ImageShack.us

Comment

• Inmidddel is er ook bekend welke auto in het bos van chatillon in het grote gat in het midden gestaan heeft! Ik bedoel dan echt in het midden, tussen de rij met Buicks en de austin waar alleen de neus nog van stond met het groene grafitti kruis op de radiator. In het artikel van meneer vd heul staat daar een wagen met een zwaar gedeukt dak. Ik heb inmiddels een foto uit een andere hoek van die auto, en het blijkt een kever te zijn met fikse dakschade. Het is er ene uit de vroeg periodes, mogelijk een bril of ovaal. Dat zou ook verklaren waar die zogenaamde " W klep" vandaan kwam. Want tot nog toe stond er geen kever waar deze op zou moeten zitten. Helaas heb ik (nog) geen toestemming van de eigenaar om hem te plaatsen. Een foto van de klep had ik zelf nog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                    Ziet er haast uit als een vw spijlbus achterklep. Bouwjaar rond 1958 (smalle versie). Maar ik kan eigenlijk net wat te weinig details zien voor exacte datering.
                    Dit dacht uk ook toen ik het zag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                      @ Lord : Hier komen de antwoorden weer voor u .van posting 2778 :

Comment

• @ Taunomatic : Nee ik kan er ook geen genoeg van krijgen , dat heet Chatillon virus .
                        Voor het geval u of anderen op dit topic de wagens op uw fotos niet direct herkennen zal ik daar de namen ook even van geven .
                        1 + 2 - Fiat 2300 sedan , 3 - Opel Kapitän 1951/1952 , 4 - Hillman Minx Phase 2 1948 , 5 - Fiat 1500 , 6 - Morris Minor 1000.

En die van Lord of the Scoot :
                        1 - Plymouth Belvedere Club Sedan 1955
                        2 - Ford Zephyr MK1
                        3 - Plymouth Savoy 1955
                        4 - Opel Rekord P2 , het chassis met het stuk kofferbak dat op de voorgrond ligt was ooit een Dodge Coronet uit 1953 ( dit weet ik dankzij oudere fotos waar deze nog opstaat in een betere conditie )

Comment

• ??

Fiat 850

Fiat 850

Ford capri classic bouwjaar ?

Ford capri classic & ??

Comment

• @ Lord : Ik zal gelijk even de oplossingen geven bij de twee vraagtekens .
                            Bovenste foto - Ford Customline uit 1954 .
                            Hoewel deze body van 1952 t/m 1954 werd gebruikt had ieder bouwjaar diverse kleine verschillen . Deze had bijvoorbeeld een dashbord dat er alleen in modeljaar 1954 in zat.
                            En laat nou net de snelheidsmeter van deze auto nog net op tijd aan Jan/Buick verkocht zijn .
                            Het staat nu ook in z'n museum ,hij wil er vast wel een fotootje van plaatsen .
                            Het vraagteken op de onderste foto is een Chevrolet Fleetmaster sedan uit 1947,weer zon auto die slechts met kleine details verschilt van bouwjaren 1946 en 1948 (die stonden er overigens ook ergens )
                            Groeten Jack/Realsteel

Comment

• hier rechts ligt de teller van de 54 ford

Comment

• @ Realsteel; bedankt voor het recherche werk

@ Buick; ben je zeker? het glas is anders gebroken !

Comment

• Mijne lieveling; Standard Vanguard station.

De andere zijde van de Chevrolet Fleetmaster sedan 1947

Opel olympia rekord 1953 en ?

2 Opel ? op een rij
                                  Last edited by Atenza; 20/03/2011, 15:03.

Comment

• @lord
                                    het lijkt anders gebroken
                                    toen ik hem uit de auto haalde zat er helemaal geen glas meer in
                                    ik heb toen op de grond gaan zoeken naar de stukjes en heb ze er thuis weer in geplakt
                                    ik zal nog een dichterbij foto maken dan kun je de barsten beter zien

Comment

• @ Lord of the Scoot : Op foto 3 zijn het allebei dezelfde modellen Opel Olympia Rekord 1953/1954 .
                                      En op foto 4 zijn het twee Opels Rekord uit 1957 . Rechts van de achterste rekord stond schijnbaar ooit een Ford Vedette , maar deze auto is blijkbaar rond 1990 verkocht.
                                      De Standard Vanguard stationcar is trouwens een Phase 2 (serie 2) . Deze hebben andere bumpers als de Phase 1.
                                      In de kuil stond er ooit een Vanguard Van (gesloten bestelwagen/Fourgonette ) maar die is op den duur ook verkocht of door de heer Contant zelf gesloopt .

Comment

• @ Buick: ik geloof u wel, een foto is overbodig

@ Realsteel: nogmaals bedankt voor de uitleg

Comment

• De tweede Rekord 1957

Korter bij voor de mooie ogen

??

Opel Rekord 1953/54 voorkant

En nu samen met ?
                                          Last edited by Atenza; 20/03/2011, 15:03.

Comment

Working...
                                          X