Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jammer dat we niet in de archieven van Dhr. v/d Heul kunnen. Grote kans dat hij er foto's van heeft.

    Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat we maar een paar procent van de auto's kennen die daar hun leven gelaten hebben. Er komen namelijk steeds meer dingen tevoorschijn op foto's en in onderdelen van wagens die we niet kennen.
    Neem van recentelijk maar als voorbeeld :de Peugeot 201 (wielen en klep) en de simca 8 (ophanginging) of denk simpelweg maar aan de haast ontelbare ongeidentificeerde onderstellen. En dan heb ik het nog niet eens over de 2 lokaties die er in een ver verleden waren en die reeds in de jaren 70 of eerder zijn geruimd (tijdsperiode is een gokje). Hier zou veel voor oorlogs spul gelegen hebben.

    Comment


    • Nog een paar foto's voor Realsteel bezig te houden

      ??


      Opel Olympia Rekord P1


      Opel Rekord 1957


      2 kevers, een Opel Rekord P2 coupe maar verder ??

      Comment


      • De eerste wagen is de Ford Customline uit 1954 met de koffer vol olieblikken.

        De witte auto op de achtergrond is een chevrolet (ik geloof een styleline)
        Links er naast de Renault floride/caravelle (niet te zien)
        Dak aan de linker kant is de renault Dauphine
        Uiters rechts naast de blauwe kever zie je nog net de daklijn van de Kaiser manhattan

        Comment


        • Ik ben inmiddels te weten gekomen dat het vroeger nog wel eens voorkwam dat hele autos werden gekocht bij dhr. Contant .
          Die werden dan vanaf een van de velden naar de garage in het dorp gesleept , alwaar de koper dan zelf de auto ter plekke tot de laatste bruikbare schroef kon kaalstrippen.
          Het overgebleven restant werd daarna door Fernand of zijn knecht in stukken gezaagd en afgevoerd als oud ijzer.
          Dat zal ook wel met die bril/ovaal kever gebeurd zijn.
          Soms werden er op de velden zelf ook wagens aan stukken gezaagd om plaats te maken voor nieuwe , Vandaar de vele losse chassis en afgezaagde daken.
          Ook de grote hoop plaatwerk die in het bos ongeveer halverwege langs het weiland lag is het resultaat van zon opruiming.
          Ook was het boerderijveld een dumpplaats van overbodig plaatwerk dat eerst in het dorp bij de garage stond.
          Fernand had zelf geen grote vrachtauto om zijn wrakken naar het schroot af te voeren ,daarom zaagde hij ze altijd in brokken om ze makkelijker af te kunnen voeren.

          Comment


          • Ik vind het ook leuk/apart om te zien dat het spul in "vlagen" is neer gezet. Je ziet op elke lokatie dat er steeds een hele meute van globaal 1 periode staan en dan weer een heel aantal bij elkaar van veel jongere jaren. Dat ziet er naar uit dat de auto's die incourant waren geworden bij de werkplaats in het dorp, op een gegeven moment als pakket naar de velden en het bos werden gebracht. Zodat er bij de loods weer vers materiaal neer gezet kon worden. Zo te zien is dat ook met het uitloop plaatwerk zo gegaan als je op de foto's van tin Hunter kijkt. Op het veld bij de boerderij stonden ooit massa's deuren en ander plaatwerk.

            Comment


            • De Buick Special Cabriolet is toch wel een van de geliefde wagens onder de mensen die hem als zodanig hebben gezien, of de restanten op later tijdstip hebben herkend. Hier een kleine ode aan deze mastodont.

              (foto's allen van het net)



















              Comment


              • bedankt arco
                zodra ik klaar ben met het opknappen van het dashboard plaats ik er een foto van
                ik hou hem zo orgineel mogenlijk aleen met andere klokken
                aleen de grote teller terug zetten is moeilijk
                hij was er met nogal wat geweld uitgehaald
                hier nog een pic

                Comment


                • en nog een detail foto van een buick deur die lag op de plek waar de auto eens stond
                  ik denk dat hij bij deze auto hoort

                  Comment


                  • de 264 ci v8 motor van de duw buick 1954

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                      bedankt arco
                      zodra ik klaar ben met het opknappen van het dashboard plaats ik er een foto van
                      ik hou hem zo orgineel mogenlijk aleen met andere klokken
                      aleen de grote teller terug zetten is moeilijk
                      hij was er met nogal wat geweld uitgehaald
                      hier nog een pic
                      Ik ben razend benieuwd! Groeten Arco

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                        De eerste wagen is de Ford Customline uit 1954 met de koffer vol olieblikken.

                        De witte auto op de achtergrond is een chevrolet (ik geloof een styleline)
                        Links er naast de Renault floride/caravelle (niet te zien)
                        Dak aan de linker kant is de renault Dauphine
                        Uiters rechts naast de blauwe kever zie je nog net de daklijn van de Kaiser manhattan











                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Ik heb het ook gezien

                          Damn het afgelopen jaar is er veel verdwenen. Ik heb de indruk dat we een met uitsterven bedreigde hobby hebben...
                          In het (nederlandse) programma/zender "regio net" is ook een item gewijd aan de sloop van het pand. Er zijn live beelden te zien van de kraan die aan het werk is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                            Ik ben razend benieuwd! Groeten Arco
                            hier nog een paar pic's van de 53 convertible en een foto van het dash zoals het er nu nog bij staat



                            Comment


                            • Zo nog even verder met de fotos van Lord of the Scoot .
                              Fotos 1,3 en 6 zijn alledrie van dezelfde Renault Fregate uit verschillende hoeken gezien .
                              Foto 2 is een Opel Rekord uit 1956 ,zover ik weet is dit de enige die daar lag van dat bouwjaar .
                              Foto 4 is een auto die iedereen herkent ,een kever . Dit is de blauwe die ze later helemaal dubbelgevouwen hebben . Aan Arco de eer het preciese bouwjaar te geven .
                              En foto 5 is nog een andere Renault Fregate .

                              Comment


                              • . De 2 Blauwe kevertjes waren beide uit 1958/59.
                                Last edited by ; 24/03/2011, 11:38.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                                  . De 2 Blauwe kevertjes waren beide uit 1958/59.
                                  Klopt helemaal Arco. De Kever modeljaren 1958/1959 hadden het model stuur wat nog goed te zien op die foto. Ook kun je goed zien dat in de B stijl de behuizing van de pijlpinkers uitgezaagd zijn. In de loop van 1960 kwamen er voor het eerst knipperlichtjes op de voorspartborden en verviel daarmee de pijlpinkers. Het stuk uitzagen van die B stijl zal er wel mede voor gezorgd hebben dat die Kevers daar sneller in elkaar zijn gezakt.
                                  Harry

                                  PS met zo'n mooie T2b bus zou je eens lid moeten worden van de Luchtgekoelde VW Club nederland. We zijn een club voor originele luchtgekoelden.

                                  Comment


                                  • Die pijlpinker/winklers/semafoors zijn op dit model inderdaad zo gebruikt. Het kan zelfs NOG preciezer gezegd worden. Van augustus 1957 tot augustus 1959. De modeljaren gingen namelijk van de eerste grote vakantie tot de volgende. Ingaande modeljaar 60 (augustus 1959) vervallen de winklers.

                                    Wat betreft de bus heb ik een reden dat ik niet bij de club zit. Mijne is namelijk verre van gerestaureerd, hij wordt wel technisch en qua roest goed bij gehouden. Het is een ex taxibus met vooraf ingebouwde westfalia verstevegingen. Die auto's waren bedoeld om aan het einde van hun bedrijfsloopbaan (meestal 6 jaar), omgebouwd te worden naar westfalia camper. Zo ook de mijne. Terberg bouwde die dan om. Die ombouw versies zijn goed herkenbaar als je het weet tenminste. De westfalia verstevegingen zitten dus origineel in het dak, maar het interieur heeft geen SO nummer! Dat staat dus ook niet met een plaatje vermeld op de achterbank/bed.

                                    Ik heb een misschien wat vreemde redenering wat de bus aan gaat, maar ik ga hem niet restaureren. Hij moet in goede staat blijven en word wel met en met opgeknapt. Maar ik ga hem niet top maken. Ik maak namelijk ookerg veel plezier met hem, en ik wil niet bang zijn om hem b.v. op budel te parkeren. Als er nu wat an komt kan ik het zelf maken zonder dat meteen de hele bus gespoten moet worden. Ook moet hij op zijn tijd wel eens wat onderdelen of dozen etc vervoeren. En op die manier maak ik elk jaar zo'n 3500 km met hem. Ik heb bijvoorbneeld ook een surfplank en origineel houten waterski's er op en hij is hippie bestickert. Als hij gerestaureerd zou zijn doe je dat niet. En op deze manier is het een heel bekende bus, iedereen die hem ziet geniet er ook van lijkt het. Dus ik laat hem lekker zo als het beestje is. Hij heeft echt een eigen karakter zo.
                                    Bij de club staat (begrijpelijk) de orginaliteit hoog in het vaandel. Maar daar kan ik dus niet in mee. Maar ik heb gelukkig op deze manier ook heel erg veel plezier van hem.

                                    Daarom ben ik dus geen lid. Dat wil overigens niet zeggen dat ik origineel niet kan waarderen he! Ik ben zeer onder de indruk van heel mooi gerestaureerde modellen, en kan er ook erg van genieten als ik ze zie. Maar ik heb zoals je ziet een andere richting gekozen voor mijn reismaatje.
                                    Groeten Arco
                                    Last edited by ; 24/03/2011, 14:32. Reden: foutje er uit gehaald

                                    Comment


                                    • Hallo en bedankt voor het oplossen van de raadsels

                                      Instrumentenbord van ?


                                      Peugeot 203


                                      Peugeot 203


                                      ??


                                      ??

                                      Comment


                                      • foto1 1954 chevrolet
                                        foto2 peugeot 202
                                        foto3 peugeot 202
                                        foto4 plymouth
                                        foto5 hillman minx

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                                          Die pijlpinker/winklers/semafoors zijn op dit model inderdaad zo gebruikt. Het kan zelfs NOG preciezer gezegd worden. Van augustus 1957 tot augustus 1959. De modeljaren gingen namelijk van de eerste grote vakantie tot de volgende. Ingaande modeljaar 60 (augustus 1959) vervallen de winklers.

                                          Wat betreft de bus heb ik een reden dat ik niet bij de club zit. Mijne is namelijk verre van gerestaureerd, hij wordt wel technisch en qua roest goed bij gehouden. Het is een ex taxibus met vooraf ingebouwde westfalia verstevegingen. Die auto's waren bedoeld om aan het einde van hun bedrijfsloopbaan (meestal 6 jaar), omgebouwd te worden naar westfalia camper. Zo ook de mijne. Terberg bouwde die dan om. Die ombouw versies zijn goed herkenbaar als je het weet tenminste. De westfalia verstevegingen zitten dus origineel in het dak, maar het interieur heeft geen SO nummer! Dat staat dus ook niet met een plaatje vermeld op de achterbank/bed.

                                          Ik heb een misschien wat vreemde redenering wat de bus aan gaat, maar ik ga hem niet restaureren. Hij moet in goede staat blijven en word wel met en met opgeknapt. Maar ik ga hem niet top maken. Ik maak namelijk ookerg veel plezier met hem, en ik wil niet bang zijn om hem b.v. op budel te parkeren. Als er nu wat an komt kan ik het zelf maken zonder dat meteen de hele bus gespoten moet worden. Ook moet hij op zijn tijd wel eens wat onderdelen of dozen etc vervoeren. En op die manier maak ik elk jaar zo'n 3500 km met hem. Ik heb bijvoorbneeld ook een surfplank en origineel houten waterski's er op en hij is hippie bestickert. Als hij gerestaureerd zou zijn doe je dat niet. En op deze manier is het een heel bekende bus, iedereen die hem ziet geniet er ook van lijkt het. Dus ik laat hem lekker zo als het beestje is. Hij heeft echt een eigen karakter zo.
                                          Bij de club staat (begrijpelijk) de orginaliteit hoog in het vaandel. Maar daar kan ik dus niet in mee. Maar ik heb gelukkig op deze manier ook heel erg veel plezier van hem.

                                          Daarom ben ik dus geen lid. Dat wil overigens niet zeggen dat ik origineel niet kan waarderen he! Ik ben zeer onder de indruk van heel mooi gerestaureerde modellen, en kan er ook erg van genieten als ik ze zie. Maar ik heb zoals je ziet een andere richting gekozen voor mijn reismaatje.
                                          Groeten Arco
                                          Arco, je bent goed op de hoogte wat betreft de modeljaar wijzigingen. Het klopt dat in augustus van een jaar het nieuwe model voor het jaar daarop in produktie ging. Wat betreft de pijlpinkers, ook dat klopt dat ze zijn geproduceerd tot augustus 1960. Echter kon men in begin 1960 ook een USA uitvoering van de Kever bestellen. Dat hield in dat deze Kever met USA bumpers werd geleverd en MET knipperlichten op de voorschermen (met witte glaasjes i.p.v. oranje). Dus zonder pijlpinkers. Zelf bezit ik zo'n bijzonder exemplaar en de Kever is van april 1960.
                                          Wat betreft de originaliteit binnen onze club, de LVWCN, hebben we best wel meer bussen zoals de jouwe. En ook zijn ze niet allemaal in een top staat. Dat hoeft ook niet. Als het maar niet erg verlaagd is en zo. Tis gewoon een gezellige club. Budel is overigens van een andere club namelijk de KCN daar zie je wel veel Ratlooks en verlaging.

                                          Groet Harry

                                          Comment

                                          Working...
                                          X