Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vwkever Bekijk Berichten
    Arco, je bent goed op de hoogte wat betreft de modeljaar wijzigingen. Het klopt dat in augustus van een jaar het nieuwe model voor het jaar daarop in produktie ging. Wat betreft de pijlpinkers, ook dat klopt dat ze zijn geproduceerd tot augustus 1960. Echter kon men in begin 1960 ook een USA uitvoering van de Kever bestellen. Dat hield in dat deze Kever met USA bumpers werd geleverd en MET knipperlichten op de voorschermen (met witte glaasjes i.p.v. oranje). Dus zonder pijlpinkers. Zelf bezit ik zo'n bijzonder exemplaar en de Kever is van april 1960.
    Wat betreft de originaliteit binnen onze club, de LVWCN, hebben we best wel meer bussen zoals de jouwe. En ook zijn ze niet allemaal in een top staat. Dat hoeft ook niet. Als het maar niet erg verlaagd is en zo. Tis gewoon een gezellige club. Budel is overigens van een andere club namelijk de KCN daar zie je wel veel Ratlooks en verlaging.

Groet Harry
    Kcn ken ik, heb tijden in het regio team gezeten. Moet zeggen dat ik daar zo zwaar teleur gesteld ben, dat ik bijna met de hobby gestopt ben! Er stond op een dag net na de zoveelste ruzie een man bij mijn bus die direkt 6500 wilde afrekenen, en overschrijven. Dat was bijna mis gegaan.
    Het enige wat er niet klopt aan de mijne qua aanblik is dat ik mercedes velgen er onder heb. Maar das een kwestie van smaak. Weet ook niet of ze er onder blijven. Maar vond het wel leuk voor een tijdje.
    Wat wel leuk is, is dat mijn busje op stand leeft. Hij is gestald in de bijgebouwen van een kasteel. Is altijd weer leuk als je daar het terrein op gaat. Argeloze toeristen denken dat je de eigenaar bent. tot dat je in de bus weg rijd, dan is meestal het commentaar: 't zal wel personeel zijn.
    Groeten Arco
    Last edited by ; 25/03/2011, 00:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
      Kcn ken ik, heb tijden in het regio team gezeten. Moet zeggen dat ik daar zo zwaar teleur gesteld ben, dat ik bijna met de hobby gestopt ben! Er stond op een dag net naar de zoveelste ruzie een man bij mijn bus die direkt 6500 wilde afrekenen, en overschrijven. Dat was bijna mis gegaan.
      Het enige wat er niet klopt aan de mijne qua aanblik is dat ik mercedes velgen er onder heb. Maar das een kwestie van smaak. Weet ook niet of ze er onder blijven. Maar vond het wel leuk voor een tijdje.
      Wat wel leuk is, is dat mijn busje op stand leeft. Hij is gestald in de bijgebouwen van een kasteel. Is altijd weer leuk als je daar het terrein op gaat. Argeloze toeristen denken dat je de eigenaar bent. tot dat je in de bus weg rijd, dan is meestal het commentaar: 't zal wel personeel zijn.
      Groeten Arco
      Ik ken het gevoel Arco
      Ik had rond 2000 een ongelofelijk mooie 1965 Volkswagen type 3 fastback, 1 v.d. eerste en ongerestaureerd en in een schitterende staat met veel orginele opties zoals een schuifdak.
      Niet orgineel waren een toerenteller en ongeveer 10 a 15 procent van de lak.
      Ik dacht dat het leuk was de auto te laten meedoen aan het concours d'elegance en hierbij werd mijn auto kritisch bekeken.
      Ik heb overigens zo'n 10 luchtgekoelde VW's gehad (type 181, spijlbus, type 3 in alle carroserieuitvoeringen, Ruska buggy, topchop kever en uiteraard 'normale' kevers) en
      heb 13 jaar een 911 SC gehad tot 2006.

Groeten Hennie[/quote]

Groeten Hennie
      Last edited by ; 24/03/2011, 23:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Deuce Bekijk Berichten
        Ik ken het gevoel Arco
        Ik had rond 2000 een ongelofelijk mooie 1965 Volkswagen type 3 fastback, 1 v.d. eerste en ongerestaureerd en in een schitterende staat met veel orginele opties zoals een schuifdak.
        Niet orgineel waren een toerenteller en ongeveer 10 a 15 procent van de lak.
        Ik dacht dat het leuk was de auto te laten meedoen aan het concours d'elegance en hierbij werd mijn auto kritisch bekeken.
        Ik heb overigens zo'n 10 luchtgekoelde VW's gehad (type 181, spijlbus, type 3 in alle carroserieuitvoeringen, Ruska buggy, topchop kever en uiteraard 'normale' kevers) en
        heb 13 jaar een 911 SC gehad tot 2006.

Groeten Hennie

Groeten Hennie[/quote]

He! Leuk om te horen dat je ook met het vw gebeuren bezig bent geweest! Moeten we het zeker eens over hebben als we met hans Jack en jan een keertje bij elkaar komen. Want ik weet zeker dat dit setje Chatillonezen ergens een keer een "treffen" gaat regelen. Want die ideeën gonzen al een tijdje rond. Als de gezondheid tegen die tijd een beetje mee werkt, dan neem ik de bus mee.

Dit is trouwens een van de niet volkswagens die in chatillon stonden die ik wel erg leuk vond. Dit Peugeotje 202 heeft net als de kever en de vw bus een hoge "aaibaarheidsfactor"

Comment

• @ Lord of the Scoot :
          Nog wat extra info over de Plymouth op foto 4 , dat is een Belvedere Sport Coupe uit 1955.
          Best een mooie wagen in nieuwstaat (tenminste dat vind ik dan )
          @ Buick : hee Jan ik weet haast zeker dat het 202 achterdeurtje wat jij hebt uit die ene komt van Lord z'n laatste posting .

O ja dat instrumentenpaneel / dashboard is zo te zien van een Chevrolet uit 1953 .
          Last edited by ; 25/03/2011, 01:06.

Comment

Groeten Hennie
            He! Leuk om te horen dat je ook met het vw gebeuren bezig bent geweest! Moeten we het zeker eens over hebben als we met hans Jack en jan een keertje bij elkaar komen. Want ik weet zeker dat dit setje Chatillonezen ergens een keer een "treffen" gaat regelen. Want die ideeën gonzen al een tijdje rond. Als de gezondheid tegen die tijd een beetje mee werkt, dan neem ik de bus mee.

Dit is trouwens een van de niet volkswagens die in chatillon stonden die ik wel erg leuk vond. Dit Peugeotje 202 heeft net als de kever en de vw bus een hoge "aaibaarheidsfactor"

[/quote]

Heeft bijna de lijn v.e Hebmuller Kever

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
              @ Lord of the Scoot :
              Nog wat extra info over de Plymouth op foto 4 , dat is een Belvedere Sport Coupe uit 1955.
              Best een mooie wagen in nieuwstaat (tenminste dat vind ik dan )
              @ Buick : hee Jan ik weet haast zeker dat het 202 achterdeurtje wat jij hebt uit die ene komt van Lord z'n laatste posting .

O ja dat instrumentenpaneel / dashboard is zo te zien van een Chevrolet uit 1953 .
              Ik heb ooit een zeer mooi 1938 Chrysler Royal dashboard bij Contant gekocht, een 1932 Ford dashinsert (ofwel het ovale deel waar de tellers in zaten) , helaas nooit meet 1932 Ford delen gevonden en mijn vriend Eric een mooi Chevrolet 1947-1954 dashboard, weet
              helaas niet wat voor jaar, was wel compleet en netjes.
              Al deze dashboards kwamen uit de schuur aan het begin v/h dorp

Comment

• He! Leuk om te horen dat je ook met het vw gebeuren bezig bent geweest! Moeten we het zeker eens over hebben als we met hans Jack en jan een keertje bij elkaar komen. Want ik weet zeker dat dit setje Chatillonezen ergens een keer een "treffen" gaat regelen. Want die ideeën gonzen al een tijdje rond. Als de gezondheid tegen die tijd een beetje mee werkt, dan neem ik de bus mee.

hier heb ik ook wel zin in
                dan maken we er een gezellige dag van met een hapje en een drankje
                en een straat vol intressante auto's

Comment

Ik heb ooit een zeer mooi 1938 Chrysler Royal dashboard bij Contant gekocht, een 1932 Ford dashinsert (ofwel het ovale deel waar de tellers in zaten) , helaas nooit meet 1932 Ford delen gevonden en mijn vriend Eric een mooi Chevrolet 1947-1954 dashboard, weet
                  helaas niet wat voor jaar, was wel compleet en netjes.
                  Al deze dashboards kwamen uit de schuur aan het begin v/h dorp
                  ik heb er in het begin niet zo veel gekocht te duur gevonden denk ik
                  de mijne waren of kapot of niet compleet meer ik heb ze zelf compleet gemaakt met
                  klokjes en tellers uit zijn garage
                  ik dacht dat eric een buick dash had gekocht bij hem

Comment

Heeft bijna de lijn v.e Hebmuller Kever [/quote]

Nu je het zegt! idd ja.

Comment

• Natuuuurlijk was het een 202 en geen 203

Citroen Traction

Renault Floride/Caravelle

Traction ?

Traction

Traction en ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten

hier heb ik ook wel zin in
                        dan maken we er een gezellige dag van met een hapje en een drankje
                        en een straat vol intressante auto's
                        Gaat zeker goedkomen Jan.
                        Ik zal met Hans overleggen wanneer wij en jullie een keer kunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                          ik heb er in het begin niet zo veel gekocht te duur gevonden denk ik
                          de mijne waren of kapot of niet compleet meer ik heb ze zelf compleet gemaakt met
                          klokjes en tellers uit zijn garage
                          ik dacht dat eric een buick dash had gekocht bij hem
                          Toen ik met hem geweest ben (de eerste keer dat ik in Chattilon was in 1992)
                          heeft hij een Chevrolet dashboard gekocht, ik denk dat hij daarna nog 1
                          keer is geweest (met jou), wat hij toen heeft gekocht weet ik niet.

Comment

• dit is de hillman minx

Comment

• Yes , dat is inderdaad het stuur van de Hillman Minx phase 3 of 4 (1949 -1950)
                              De grote onbekende sedan naast de grijze Citroen Traction Normale (1952 - 1957) is een Chevrolet Bel Air sedan uit 1953.

Zo'n meeting van Chatillon liefhebbers met een hapje en een drankje erbij lijkt me prachtig !

Comment

• Hier ook maar (nog eens) posten, het wrak van in Dadipark. (dit keer zelf gefotograffeerd)

Last edited by Ian; 25/03/2011, 22:19.

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

ik heb hem in nog iets betere staat gekend

Comment

• Toch vreemd eigenlijk dat een curator of eigenaar de wagen en al de losse spullen zoals de botswagens nooit heeft weg gehaald. Alleen die botswagens zouden een vermogen opgebracht hebben, het waren er immers nog al wat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten
                                        Natuuuurlijk was het een 202 en geen 203

Citroen Traction

Renault Floride/Caravelle
                                        @lord. Dat at was me nog niet eens opgevallen dat je 203 had staan! Zie het ook net pas!

Comment

Toch vreemd eigenlijk dat een curator of eigenaar de wagen en al de losse spullen zoals de botswagens nooit heeft weg gehaald. Alleen die botswagens zouden een vermogen opgebracht hebben, het waren er immers nog al wat.
                                          stonden er dan zoveel? ik heb er maar enkele gezien

Comment

Working...
                                          X