Ik was net nog even aan het kijken op de foto's van "LORD", toen viel me ineens het curieuze frame op tussen de chevy en de consul. Iemand een iedee wat dat ooit geweest is???
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
@ Buick: Die eerste foto's van jou zijn echt weer om te smullen!
Van de 2e serie foto's twijfel ik een beetje of het niet kaufdorf is, en dan met name de 2e foto. Kijk maar naar de schuur op de achtergrond en de opstelling van de auto's rond de mercedes. Die komen te zeer overeen met kaufdorf als ik het zo zie. (please correct me if i'm wrong)
Comment
-
geen idee wat hiermee gebeurd is, maar hij hoort hier wel thuis denk ik
Bijgevoegde Bestandensigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten@Tigra; heb je geen pics van de caravan ?
Opelfreak en ik zijn van plan die Kadett te adopteren hiermee willen we zeggen: dat we de afval die erin ligt er gaan uithalen. Het wrak terug "proper" maken eigenlijk. Maar aan de buitenkant blijven we natuurlijk af. Dat moet groen blijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtendeze kreeg ik met de post
dit zou veld 4 wezen
Comment
-
@ Jan/Buick : Mooie fotos van 2 oude bekenden uit de kuil/oost .
Allebei Oldsmobiles uit 1954 , de vierdeurs sedan is een 88 Holliday en de coupe is een 98 Starfire
Die 2 vermeende fotos van locatie 4 heb ik heeeeeeel erg grote twijfels over , de onderste met die Mercedes Benz 170 is 100% zeker op Kaufdorf gemaakt want dezelfde wagen staat op de voorkant van het boek Dauerpark.
En bij die foto met dat rijtje van 4 Chevrolet Corvairs zeggen al mijn roestzintuigen dat dit Amerika of Canada is
Comment
-
Buick bedoelde ook niet de bestaande lokaties. Maar de beruchte 5e en 6e lokatie die er volgens de verhalen waren, en welke uiteindelijk ook bevestigd zijn door Bernard zelf. Op 1 of beide lokaties zou het zelfs over voor oorlogs materiaal gaan. Tevens staat in het artikel van Dhr v/d Heul een foto vand een Chatillon achtige lokatie in een artikel over sloperij Contant in Chatillon. De wagens op die foto zijn van de zelfde soorten en leeftijds strekke als de wagens op de bestaande lokaties, maar staan in een andere samenstelling. Ook kan de lokatie opde foto haast niet 1 van de 4 bekende zijn qua geologie. En er staan enkele auto's die met zekerheid niet op voorgaande lokaties stonden, al geeft dit natuurlijk geen uitsluitsel. Er is immers in de loop der jaren nogal wat verhuisd, verkocht en gesloopt.
Foto 2 heb ik vergeleken in middels en ik kan zeggen dat het aan zekerheid grenzend de rij auto's achter de grote schuur bij Messerli is. (schuur staat links van deze auto's)
Al kan ik ook hier geen 100% zekerheid geven, ik moet het ook doen met het vergelijken van foto's op internet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichtengeen idee wat hiermee gebeurd is, maar hij hoort hier wel thuis denk ik
Het ziet er naar uit dat deze uit een rivier komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenBuick bedoelde ook niet de bestaande lokaties. Maar de beruchte 5e en 6e lokatie die er volgens de verhalen waren, en welke uiteindelijk ook bevestigd zijn door Bernard zelf. Op 1 of beide lokaties zou het zelfs over voor oorlogs materiaal gaan. Tevens staat in het artikel van Dhr v/d Heul een foto vand een Chatillon achtige lokatie in een artikel over sloperij Contant in Chatillon. De wagens op die foto zijn van de zelfde soorten en leeftijds strekke als de wagens op de bestaande lokaties, maar staan in een andere samenstelling. Ook kan de lokatie opde foto haast niet 1 van de 4 bekende zijn qua geologie. En er staan enkele auto's die met zekerheid niet op voorgaande lokaties stonden, al geeft dit natuurlijk geen uitsluitsel. Er is immers in de loop der jaren nogal wat verhuisd, verkocht en gesloopt.
Foto 2 heb ik vergeleken in middels en ik kan zeggen dat het aan zekerheid grenzend de rij auto's achter de grote schuur bij Messerli is. (schuur staat links van deze auto's)
Al kan ik ook hier geen 100% zekerheid geven, ik moet het ook doen met het vergelijken van foto's op internet.
en bij de 2de foto dacht ik ook al aan Kaufdorf...
speciaal voor jullie even -onder het genot van een lekker glas vin rouge- gebladerd in 'der Auktionskatalog' van Autofriedhof Gurbetal (Kaufdorf)...en ja hoor op pagina 76 gevonden :
afgebeeld is lot nr 623: de mercedes-Benz 170S uit 1949 (idd ook op voorkant dauerparker).
Leuk van de auktionskatalog is dat werkelijk elk model van Kaufdorf erin beschreven staat met een kleine foto én of onderdelen als motor, versnellingsbak, ramen nog aanwezig zijn én of de auto schade heeft gehad...
Daarbij ook nog eens dat de wrakken beschreven staan in volgorde van locatie en ligging (dus niet per merk)...
je krijgt een goed beeld welke wrakken bij elkaar hebben gelegen...
op foto 2 zie je bijv rechts van de Benz lotnr 622 (Austin A40 devon 1947), lotnr 621 (Borgward Arabella 1961), lotnr 620 (Chevrfolet 210, 1954), lotnr 619 (Vauxhall Velox 1951)....
ook wij kwamen echter pas NA de ruiming te weten van kaufdorf, zeer spijtig...
is er overigens al een datum geprikt voor een chatillon reunie alias zwijmel mijmer treffen...???
lijkt mij zeer interessant om wat verwante zielen te treffen!
groeten
Robert
Comment
-
Die Opel C Rekord / Commodore A is zo te zien uitgebrand , zo te zien heeft hij bij de brand een stuk van de garage waar 'ie in stond op z'n dak gekregen .
Zelf heb ik ooit een soortgelijk triest tafereel gezien , daar was toen ook een loods in rook opgegaan en daar stonden een Ford Mustang eind jaren 60 en een Peugeot 504 Coupe in.
Die waren totaal uigebrand en reddeloos verloren .
En die Châtillon meeting dat komt wel goed , ik denk zelf dat het niet bij ene keer gaat blijven
Comment
Comment