Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
er was al heel veel weg
maar ik heb toch samen met bernard door de garage kunnen struinen
een een paar mooie dingen mogen kopen
ik heb het ook met hem over andere velden gehad maar tegen mij zij hij dat er GEEN andere velden waren
alleen de 4 die we kennen
Heel mooi Jan ,dat je toch nog zoveel heb kunnen vinden en meenemen.
Kan je nagaan hoeveel onderdelen daar totaal ooit gelegen hebben.
Lag de werkbank nog vol met onderdelen,en hingen de wieldoppen er nog boven ?
het moet echt bizar geweest zijn wat daar heeft gelegen, en dus ook gesloopt is. Op oude foto's liggen echt overal onderdelen op de velden, vaak van wagens wat er niet eens stonden op het moment van de foto. Neem het boerderijveld maar als voorbeeld. Er is een tijd geweest dat je er amper kon lopen van de losse deuren en motorkappen etc.
Dankjewel Jack.
Ik las dat je niks uit Chatillon hebt meegenomen, als je wilt heb ik wel wat voor je (krijg je uiteraard wel gratis als echte Ollander)
Wederom een mooi vergelijk. Ik kwam net een foto tegen van Lord, en een oudere van Tin Hunter die ik ook van het forum heb geplukt.
Grappig, die vergelijking! op zich verandert er veel met de jaren, maar sommige details, zoals de positie van het zonneklepje van de bestuurder, blijven dan weer hetzelfde! (Enfin, intussen dus niet meer...)
Ik denk haast dat het optisch bedrog is, er lijkt een stuk glas op de kap te liggen. Maar dergelijke dingen zijn WEL gebeurd!!!
Voorbeeldje:
Peugeot 203 in het midden van het bos (rij langs middenpad) stond eerst naast een flinke dikke boom. Een aantal jaren later ligt de auto om de boom heen, en staat deze dus midden in de motorruimte
1 van de Buicks heeft op de eerste foto uit 1994 de gehele voorrand van de motorklep er af gerot, maar in 2008 lag er uiteindelijk een intakte op. (voorste in de rij Buicks)
de kaptein uit 1958/59 heeft in de loop der jaren een andere wiel gekregen.
De witte kever heeft ooit zonder deur gestaan, en die zat er recentelijk weer in.
En zo nog veeeeeel meer.
En zo is er nog een frapante!
De zwarte ford in het midden van het bos, met de kofferbak vol oude olieblikken. Die was in 1988 leeg, en in recenter jaren lag de hele kofferbak vol (zoals wij hem kennen.)
Ook zijn er hele volksstammen aan auto's verplaats naar links en rechts.
En de rekord in het bos vlak bij de blauwe fregatte, die heeft op zijn zij gelegen.
En zo kan ik nog wel even door gaan. Want ik heb het nog niet eens gehad over verdwenen auto's zoals de oudste kever uit het bos, en de ford vedette!
Ik denk haast dat het optisch bedrog is, er lijkt een stuk glas op de kap te liggen. Maar dergelijke dingen zijn WEL gebeurd!!!
Voorbeeldje:
Peugeot 203 in het midden van het bos (rij langs middenpad) stond eerst naast een flinke dikke boom. Een aantal jaren later ligt de auto om de boom heen, en staat deze dus midden in de motorruimte
1 van de Buicks heeft op de eerste foto uit 1994 de gehele voorrand van de motorklep er af gerot, maar in 2008 lag er uiteindelijk een intakte op. (voorste in de rij Buicks)
de kaptein uit 1958/59 heeft in de loop der jaren een andere wiel gekregen.
De witte kever heeft ooit zonder deur gestaan, en die zat er recentelijk weer in.
En zo nog veeeeeel meer.
En zo is er nog een frapante!
De zwarte ford in het midden van het bos, met de kofferbak vol oude olieblikken. Die was in 1988 leeg, en in recenter jaren lag de hele kofferbak vol (zoals wij hem kennen.)
Ook zijn er hele volksstammen aan auto's verplaats naar links en rechts.
En de rekord in het bos vlak bij de blauwe fregatte, die heeft op zijn zij gelegen.
En zo kan ik nog wel even door gaan. Want ik heb het nog niet eens gehad over verdwenen auto's zoals de oudste kever uit het bos, en de ford vedette!
Misschien moeten we ook naar resten van de GhostBuster's Cadillac gaan zoeken, want het spookt er behoorlijk
Ow, had je die niet zien liggen op het boerderijveld? We zijn hem nu op het moment aan het restaureren, we missen alleen nog wat ectoplasma om hem af te maken .
Maar even zonder gekheid, als je de foto's naast elkaar gaat leggen, dan zie je dat er op zich wel hele vreemde dingen gebeurd zijn. Zo had ik nog 5 jaar willen wachten en dan die vouwdak kever willen kopen. Die werd de laatste jaren steeds met het jaar kompleter, dus tegen de tijd dat ik hem dan zou kopen, dan was hij wellicht af gerestaureert.
En zonder verdere gein stond er bijvoorbeeld een amerikaan waar van recentelijk de neus in elkaar gezet was, en notabene met roestvrijstalen bouten!!!!
De eerste is zo even uit m'n blote bolletje een ford uit 46-48 en de tweede is een Opel. Om het precies te weten moet ik de staten bijbel van realsteel even raadplegen.
Zo. Daar gaan we weer met een vergelijkje. Houd in gedachten dat de foto's vrijwel allemaal gewoon 'gejat' zijn van het forum hier, dat geld ook voor de vergelijkjes die al gepost zijn, en die evt nog komen. Ik ben niet van plan om met de eer te gaan strijken. Ik voeg alleen bij elkaar wat wij als forummers al gepost hebben. Mocht iemand bezwaar hebben dat ik foto's gebruik, laat het dan svp even weten.
Comment