Nee sorry, geen Jag. Maar gewoon een nederige Opel Kapitan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenNee sorry, geen Jag. Maar gewoon een nederige Opel Kapitan.
over smaak valt te twisten maar een Jaguar vind ik tegenwoordig ook maar alledaags om maar te zwijgen over een VW busje
even serieus: mooie aanvullingen, fotos , vergelijkingen (ook al zijn dat eerder geplaatste fotos), we houden onze droom levend...
ik wacht intussen met mijn fotos lekker tot het einde, als het ooit een keer stilvalt (wat ik niet verwacht)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenNee joh! Dat bedoel ik niet zo! Ik bedoel lekker down to earth!!!! Ik rij vw weet je nog! Dus ben per definitie niet zo'n highflyer.En ooit wil ik wel zo'n 1953 olympia er bij zoals er daar een stuk of 4 stonden. Dus.....trek je conclusie
ja zeg, klopt;, zoon oude olympia heel leuk, maar ze zijn behoorlijk uitgestorven en de resterenden lastig om rijdende te houden...
ikzelf vind een 203 of Aronde (soortgenoten van de Olympia) al een groot risico (ben alleenverdiener ondanks vriendin) en dus kies ik voor Peu 404, net als jouw VW een makkie qua problemen...
binnenkort in de zomer toch maar eens een meeting houden met de Chatillon ''erfgenamen''
greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk BerichtenHey Lord die bovenste foto van posting 3142 is bijna hetzelfde als de foto die ik zelf van deze wagen heb gemaakt het is een Dodge Custom uit 1947 of 1948.
De onderste van dezelfde posting is een Opel Olympia Rekord uit 1957.
En nog even wat info voor Hennie .
De Chevrolet Impala in het dorp is model 1961 .
En bij oude Studebakers hebben de 4 deurs versies twee ruitjes achter terwijl bij de tweedeurs versies de ruit verder doorloopt en uit 4 delen bestaat .
Groeten Jack.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk BerichtenDit is mijn gedacht ook; een Lada 2107 en het gaaf wiel op de motorkap van die Chevrolet Impala is het reservewiel van een Lada ook.
Deed Constant ook in Russisch materiaal ?
Comment
-
Nou daar gaat ie dan sturen en achterlichten van Opels identificeren.
Als eerste de twee Opels van posting 3175 . Dat stuur op de 1e foto is van een Kapitän en op de 2e foto zie je de achterkant van een Opel P1 1200
Dan de achterlichten :
1 - Opel Rekord P2 1960 - 1963
2 - Opel Rekord / Olympia model 1957 (bijnaam van dit type schijnt "petje" te zijn door de randen boven de koplampen)
3 - Opel P1 Olympia (1957/1959) ,Rekord (1957/1960) of 1200 (1959/1962) . al deze 3 typen van de P1 hadden de zelfde carrosserie maar verschilden in motor en diverse kleine details zoals sierstrips
4 - Opel Kapitän 1955/1957
5 - Opel Kapitän 1953/1955
En @ Lord/Michel : De wagens op posting 3162 zijn inderdaad beide Opels.
De 1e is een Rekord P2 2 deurs sedan .
leuk detail op deze foto is dat er nog een achterspatbord is te zien aan de linkerkant dat ooit op de BMW 700 zat.
De 2e foto is een A Kadett.
Comment
-
De 1e is een Rekord P2 2 deurs sedan .
leuk detail op deze foto is dat er nog een achterspatbord is te zien aan de linkerkant dat ooit op de BMW 700 zat.
De 2e foto is een A Kadett.
Hmmmm die bmw wad dus waarschijnlijk heel wat krokanter dan dat hij in eerste instantie leek op oudere foto's. Ze stonden er natuurlijk ook wel bekend om dat ze graag een huwelijk aangingen met de roestkever.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtennog een vonst
dit plaatje lag dubbelgevouwen onder de werkbank in de garage
het is van een imperia exelsior volgens mij gemaakt tussen 1928 en 1932
meer info gezocht en een oude foto
Effe googlen en dit is een C1 (10/45 pk) zie typeplaatje
Gebouwd tussen 1924 en 1927
Hennie
Comment
Comment