Zuid frankrijk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten@ Arco : Dat rode wiel met whitewall band zat onder de lichtgroene Mercury uit 1952 die bij die twee A Kadetts stond .
Lord , de onbekende Amerikaanse auto is een DeSoto Custom uit 1949
volgende reeks komt zo
Comment
-
Inderdaad , laatste setje van Lord zijn alledrie Fords goed gespot Arco .
En modellen uit Engeland , Duitsland en Amerika
1 - Ford Custom 1951 ( vroeger was de benaming Custom vaak de naam voor een basismodel en heeft dus niets te maken met de huidige naam Customcar die vaak word gebruikt voor een auto die zwaar verbouwd en verlaagd is)
2 - Ford Cortina MK1 (vroeg model met kleine grill en ovale pinkers)
3 - Ford Taunus 17 M P3 (Bijgenaamd de badkuip door zijn ronde vormen)
Het grote dak dat achter de 17M staat was van een Ford V8 SuperDeluxe uit 1946 , en zo ook het voorscherm dat achterop de 17M ligt .
Ik ben er van overtuigd dat dit de Ford V8 is die volgens Henny / Dutch Deuce opeens verdwenen was .
Deze Ford V8 uit 1946 was veruit de meest komplete en onbeschadigde van deze periode die op Châtillon stond.
Helaas is deze op een kwade dag door een stel onverlaten geheel kapot en in stukken geslagen .
De stukken lagen over een groot stuk verspreid neergesmeten .
En waarom ? Om de versnellingsbak en de achteras er onderuit te halen!!!!! GRRRRR .
Comment
-
{quote}En waarom ? Om de versnellingsbak en de achteras er onderuit te halen!!!!! GRRRRR .{quote}
Ja dat is idd erg vervelend, waarom kunnen die mannen de wagens niet met respect behandelen. Onderdeel demontage heb ik geen probleem mee (mits er betaald is), het is immers een sloperij. Maar waarom zijn al die wagens van het oude typ kompleet aan gort geslagen. Ze hebben een beer van een chassis, dus gooi er een krik onder! ze vernielen gewoon andermans eigendom zonder enige vorm van respect. En aan zekerheid grenzend is het zonder toestemming van Fernand gebeurt, hij was immers altijd ZEER zuinig op de "wrakken". En hij sloot eleke openstaande deur of klep weer, en vond het al onzinnig als je een steuntje weg knipte voor een motor uit te bouwen. (en ik geef hem geen ongelijk)
Maar goed, het is eenmaal gebeurt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenNou dan waag ik nog maar een poging na het fiasco van laatst.
Foto 1: Plymouth Savoy 1954
Foto 2: Opel Rekord B Coupe
Foto 3: Chevrolet Belair 1953
Foto 4 in de 2e post: Desoto Diplomat 1953
Mooie foto's trouwens!
Hier je krijg nog een kans
[
Comment
-
Bedankt Arco
Hier je krijg nog een kans
Nou je Moet Jack (Realsteel) Bedanken, zonder de kaarten van hem kwam ik niet tot de helft van de identifiekaties!
Deze auto is wederom de Ford Cortina MK1, en rechts in beeld nog net dat spatbord van de Ford V8
Fiat 2300 links en Rechts de Opel Rekord Olympia P1, en achteraan links Een Ford Mainline/Customline uit 1953 en tot slot rechts achter een Chevrolet Styleline 1951-52
Voor aan links dat streepje is nog net de Cortina MK1en rechts de Ford Taunus 17M P3 "badewanne", dan als 2e de Opell Rekord Olympia P1, en achteraan links de Chevrolet Styleline 1951-52
Comment
-
Kijk daar istie weer. Het spatbord.
Foto 1: Spatbord Ford V8, Links Ford Taunus 17M P3, en rechts Chevrolet belair 1953
Foto 2: Desoto Custom 1949
Foto 3: Een van de vele Fords Custom, en in dit geval de rode 1951 Deluxe met rechts achter een "blauwe" deur(op de Tin hunter foto's ). Mogelijk ooit op de plek gekocht waar het beestje nu zelf rust.
Comment
Comment