Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door chevypicup Bekijk Berichten
    op de foto is het niet goed zichtbaar maar daar staan 2 oldtimers in het hoge gras
    E313?

Comment

• Yessss!!!!! Gisteren eindelijk Bij Ome Jan (Buick) geweest in musee Chatillon. Samen met Onze Professor (Realsteel) Hadden we afgesproken op een tankstation in Zeeland. Om half 11 zouden we samen naar "Chatillon a/d Schelde" rijden.

Lekker op tijd reden we richting Jan. Ik kende hem alleen van het forum en van de telefoon, dus een beetje spannend is het altijd wel. Maar het voelde net als een 2e thuis. Hartelijke ontvangst van de beide corolla's bleek gewoon in het standaard bezichtigings pakket te zitten, dat we via "ebay" hadden gescoord! Na binnenkomst meteen koffie met een scala aan lekkers verzorgd door het echtpaar de Graaf, begeleid door de hele kudde poezebeesten die daar resideren (echt geweldige beestjes). Kaufdorf kon er nog een puntje aan zuigen, want hier waren er maarliefst 7. Na de koffie de grote vraag, " zullen we?". Tuurlijk!!!!!!

Even het pleintje over om bij de Carbeque en de toekomstige BankBuick langs te gaan, en vervolgens naar het heiligdom. deur open, en dan......... (bedenk hier dat melodietje met die harpen maar dat ze op tv gebruiken bij het zien van engelen etc)......

Daar lag het "spul" dan. Op de brug vlak bij de deur stond de in restauratie zijnde Buick, maar de rest was vrijwel alleen Chatillon. wanden vol, kasten vol, hoekjes vol, het is eigenlijk een wonder er zoveel in een pand kan staan.

(Dit is het schaal 1 op 1 Chatillon diorama, en dis is slechts een hoekje van alles wat daar aanwezig is! )

Een rondleiding verzorgd door Jan hoorde natuurlijk ook tot de planning. Op z'n gezellig Zeeuws, en zeer enthousiast werden we tijden lang geammuseerd, begeleid door koffie en wederom "les Chats du Musee" Maarrrrrr, voor u ook in de auto springt en op de stoep staat, vergeet dan het volgende niet.
      Je enkel en alleen identificeren is niet genoeg voor dit geweldig stukje autoparadijs. Logischer wijs komen er nog "randvoorwaarden" kijken bij een bezoekje.

Roesterietis en een flinke scheut Chatillon virus zijn echt een grote pre.

Pas dan kan de echte Glorie van dit laatst resterende stukje Chatillon echt goed tot je door dringen. Dit was duidelijk zichtbaar aan de bezoekers van vandaag. Erg veel anders dan roest, sloop, onderdeel en Chatillon was er niet meer te horen, vandaar dat de dames er voor kozen om naar de kermis te gaan met de kleintjes.

En wat gaat de tijd snel! Voor we het wisten werd de bbq al uit de regen gesleept en in de opendeur van het museum geparkeerd. De vlam er in, en korte tijd later een bbq IN het museum! Nou dat is nog eens een unieke maaltijd!

Tja, en wat doe je na de nuttiging van spijs en drank? Nou dan rond je het geheel af met een toefje bastnas natuurlijk!

Uiteindelijk ging het convooi rond half 1 's nachts weer richting de thuis havens, al waar ik rond 03.15 arriveerde. Een lange maar waanzinnige dag! Mensen , ontzettend bedankt voor dit dagje "Chatillon virus ververssing".

Comment

• Ow ja, een tip als de professor een keer geheel in gedachten over Chatllon of bastnas weg loopt, om hem terug te vinden is een simpel trucje toe te passen!

Hier rent hij nog rond tussen de onderdelen, helemaal in beslag genomen door alles wat er te zien was. (je ziet hem nog net het volgende hoekje van het Musee in glippen)

Vervolgens riepen we dat er een niet nader bekend onderdeel geidentificeerd moest worden, en hij was zo weer terug!

Comment

• Nog wat impressies van Chatillon a/d Schelde:

Comment

• Comment

• Jan Buick temidden van zijn trots

En natuurlijk niet te vergeten die zo veel geduld met ons hadden.

En deze moest ook nog even , Jan genietend van zijneigen collectie

Comment

• bedankt voor deze mooie beschrijving
                en tot een volgende keer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                  bedankt voor deze mooie beschrijving
                  en tot een volgende keer
                  Jan,het is groots en mooier opgezet dan ik heb kunnen bedenken.
                  Hennie en ik willen graag een keer langskomen ,om dit eens goed te bekijken.

Gr. Hans

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sloperij freak Bekijk Berichten

Gr. Hans
                    Ja echt heel jammer dat jullie niet konden. Het was echt een geweldige dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                      bedankt voor deze mooie beschrijving
                      en tot een volgende keer
                      Heel graag gedaan, en zeker tot een volgende keer. Het was ook leuk om je avatar eens in schaal 1:1 te zien! Leuk beestje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sloperij freak Bekijk Berichten

Gr. Hans

jullie zijn van harte welkom

Comment

• Ik heb net 3 weken vakantie gehad en moest helaas Zaterdag weer beginnen.
                          Ik vond het jammer er niet bij te zijn want samen komen natuurlijk de mooiste
                          herinneringen weer terug en ja die houden we hopelijk tegoed.
                          Ik ben blij dat jullie in ieder geval wel een fijne dag hebben gehad.

Groeten Hennie

Comment

• Nou een ritje zeeland zit er nog wel in hoor, dus een Chatillonesk trefen denk ik ook wel hoor! Laat maar wat horen zou ik zeggen. Dan plannen we tzt wel wat.

Comment

• Van mijn kant ook bedankt voor een geweldige dag.
                              Dit wil ik zeker nog vaker doen , en natuurlijk wil ik Hans en Hennie ook wel eens ontmoeten , of van onze Belgische vrienden.
                              Jan kan ik ook een abonement op het museum krijgen ? .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                                Van mijn kant ook bedankt voor een geweldige dag.
                                Dit wil ik zeker nog vaker doen , en natuurlijk wil ik Hans en Hennie ook wel eens ontmoeten , of van onze Belgische vrienden.
                                Jan kan ik ook een abonement op het museum krijgen ? .
                                Kun je op bieden via Ebay. Zoeknaam "Museumjaarkaart". Maar wees snel, de oplage schijnt beperkt te zijn.

Comment

• deze heb ik daarjuist gespot met de fiets wat verderop stond nog een witte volvo maar daar kon ik geen foto van trekken

Comment

• Deze Kadett staat hier al jaren langs een drukke doorgaande weg. Niemand schijnt er meer naar om te kijken. Er omheen wordt gewoon geparkeert zoals je op de 2e foto ziet, dus je zou zeggen dat iemand toch eens iemand zou moeten opvallen.

Comment

• Jaren geleden dit eens gevonden toen ik er op vakantie was met m'n ouders. Voor zover ik het me goed herinner (was toen nog niet echt met auto's bezig) waren het vooral wrakken van Amerikaanse wagens.

Comment

• Das een aardig stukkie rijden. Maar we slaan hem op hoor, je weet nooit he.

Comment

• Ik ben vandaag de foto van de tatra gaan nemen

Comment

Working...
                                          X