Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
    deze is voor arco
    jij kan hier vast een paar jaartallen aan hangen
    het merk weet ik al

1e dop is van een polo 1 of golf 1 of passat. Die wagens stonden rond de werkplaats/loods in der tijd.

2e dop is van een kever NA 1967. Wederom een wagen die bij de werkplaats en loods stond. Hij was geel.

(Die wagens waren al geruimd toen wij er waren, maar de oudgedienden hebben ze mogelijkerwijs nog gezien)

3e dop is van een kever VOOR 1967. Deze wagens kennen we bijna allemaal. Toch zijn er drie die de meesten van ons niet kennen.

-De eerste lag tegen de wand in de kuil
    -De tweede lag in het midden van het bos vlak voor de Chevrolet 210
    -De derde lag helemaal achteraan op het boerderij veld

Deze 3 staan alleen op oude foto's, dus ook hier geld weer: mogelijk bekend bij oud gedienden.

Comment

• Nog even snel tussen de andere klussen door het forum ,nog eens bezocht....
      enkelen van jullie hebben mooie luseumstukken gemaakt zeg, doe zo voort...
      wordt tijd dat ik mijn eigen foto's eens ga posten van dat mooie Chatillon....
      wellicht krijgen we binnenkort rotweer, dat motiveert mij meer om aan de slag te gaan...

vanmiddag in de boekhandel....zie ik een klassieker tijdschrift ovr oude vrachtwagens liggen....
      op de voorkant staat ''verdwenen sloperij Ardennen""....(ik denk what the f...., wat krijgen we nu???? alweer ???)
      vreesde ook nog even dat die andere plek inmiddels ook geruimd zou zijn ,maar ''gelukkig'' is het een artikel over ons zo geliefde Chatillon.....
      het betreft het oude vrachtwagentijdschrift Transmobiel, uitgave sept/okt/nov 2011
      een blad dat me al vaker heeft verbaasd in positieve zin met leuke schuurvondsten...

en het leuke is, in bovengenoemd nummer kleurenfoto's en de vermelding deel 1 (de kuil)....
      er zal dus een deel 2 volgen, dat zal dan wel 'het Bos'' behandelen

dus allen naar de kiosk....

grt
      Robert

Comment

• bedankt arco
        weer wat wijzer

Comment

• voor de oltimer liefhebbers nog een zoekplaatje uit chatillon
          een hood ornament
          in de binnekant staat GMC dat is alles

Comment

• Lijkt verdacht veel op het ornament dat in de getekende folders van de oldsmibile 88 1951 staat. Is naar het schijnt alleen op de versies met "rocket" motor gebruikt.

Comment

• het lijkt mij meer een vooroorlogs ornament
              voor een auto met een motorkap in twee delen ik vermoed opel

Comment

• Dat motorkap ornament word nog een lastige om te identificeren , maar ik denk net als Arco dat je het toch moet zoeken bij GM Amerika .
                Olds zou goed kunnen . Ik ben net even de boeken ingedoken en Olds heeft heel veel jaren van die sigaren op de motorkap gehad.
                Deze lijkt scharniertjes te hebben en diende wellicht ook als vergrendeling van de mototkap.

Lord/Michel , dat heb je mooi voor elkaar gekregen met die fotos vanuit het weiland .
                Ik weet zelf dat dit niet makkelijk was door de bomen ,takken en het stekeldraad .
                Dank je voor de extra Traction foto , heel mooi .
                Bij het laatste setje van 3 is de eerste auto een Renault Fregate en de auto op fotos 2 & 3 is een Standard Vanguard Phase 1 sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robtil Bekijk Berichten
                  Nog even snel tussen de andere klussen door het forum ,nog eens bezocht....
                  enkelen van jullie hebben mooie luseumstukken gemaakt zeg, doe zo voort...
                  wordt tijd dat ik mijn eigen foto's eens ga posten van dat mooie Chatillon....
                  wellicht krijgen we binnenkort rotweer, dat motiveert mij meer om aan de slag te gaan...

vanmiddag in de boekhandel....zie ik een klassieker tijdschrift ovr oude vrachtwagens liggen....
                  op de voorkant staat ''verdwenen sloperij Ardennen""....(ik denk what the f...., wat krijgen we nu???? alweer ???)
                  vreesde ook nog even dat die andere plek inmiddels ook geruimd zou zijn ,maar ''gelukkig'' is het een artikel over ons zo geliefde Chatillon.....
                  het betreft het oude vrachtwagentijdschrift Transmobiel, uitgave sept/okt/nov 2011
                  een blad dat me al vaker heeft verbaasd in positieve zin met leuke schuurvondsten...

en het leuke is, in bovengenoemd nummer kleurenfoto's en de vermelding deel 1 (de kuil)....
                  er zal dus een deel 2 volgen, dat zal dan wel 'het Bos'' behandelen

dus allen naar de kiosk....

grt
                  Robert
                  En de schrijver van het artikel zit ook hier op het forum (hint!) NEE niet ik!

Comment

het lijkt mij meer een vooroorlogs ornament
                    voor een auto met een motorkap in twee delen ik vermoed opel
                    Ik zal even een foto maken van de folder binnenkort. Ik denk echt 1951 olds met rocket motor.

Comment

voor de oltimer liefhebbers nog een zoekplaatje uit chatillon
                      een hood ornament
                      in de binnekant staat GMC dat is alles

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                        En de schrijver van het artikel zit ook hier op het forum (hint!) NEE niet ik!

wie de schrijver is, maakt me niet zoveel uit, leuk dat de uitgever wou publiceren.
                        maar schijnbaar wisten jij/jullie al langer van deze publicatie....ik hoop wel dat ik bij toekomstige publicaties ook eens getipt wordt! ik hou best van zoeken en zelf ontdekken maar kan niet alles vinden natuurlijk
                        hou mij op de hoogte svp . ik had je immers ook al eens ''Dauerparker'' aanbevolen!

Hier in Tongeren heb ik mijn eigen klein museumpje (valt in het niet bij jullie grote ''publiekstrekkers'' ), kijk ik met grote weemoed terug naar wat er ooit lag en naar het sensatiegevoel toen ik in de wei naar boven liep en verfoei ik de verkwanseling van dit stuk erfgoed en de kleingeestigheid in zijn algemeen.
                        Ik ben dan niet zoon frequente bezoeker maar wel een groot fan van Chatillon, Kaufdorf, x, kleinere sites en spontane ontmoetingen in het wild. Zo kwam ik laatst in ZuidLimburg nog een Citroen HY tegen in het wild , in gebruik als opslag. Ik krijg een kick van zulke ontmoetingen, net zoals iedereen op dit forum...

dus als er nog eens iets verschijnt....zit het bijv dan op het forum...

grt
                        Robert

Comment

• nog een paar zoekplaatjes voor de liefhebbers

Comment

• en nog een

Comment

wie de schrijver is, maakt me niet zoveel uit, leuk dat de uitgever wou publiceren.
                              maar schijnbaar wisten jij/jullie al langer van deze publicatie....ik hoop wel dat ik bij toekomstige publicaties ook eens getipt wordt! ik hou best van zoeken en zelf ontdekken maar kan niet alles vinden natuurlijk
                              hou mij op de hoogte svp . ik had je immers ook al eens ''Dauerparker'' aanbevolen!

Hier in Tongeren heb ik mijn eigen klein museumpje (valt in het niet bij jullie grote ''publiekstrekkers'' ), kijk ik met grote weemoed terug naar wat er ooit lag en naar het sensatiegevoel toen ik in de wei naar boven liep en verfoei ik de verkwanseling van dit stuk erfgoed en de kleingeestigheid in zijn algemeen.
                              Ik ben dan niet zoon frequente bezoeker maar wel een groot fan van Chatillon, Kaufdorf, x, kleinere sites en spontane ontmoetingen in het wild. Zo kwam ik laatst in ZuidLimburg nog een Citroen HY tegen in het wild , in gebruik als opslag. Ik krijg een kick van zulke ontmoetingen, net zoals iedereen op dit forum...

dus als er nog eens iets verschijnt....zit het bijv dan op het forum...

grt
                              Robert
                              Maak je geen zorgen, dat doen we altijd. Het enige probleem was dat ik wist dat het zou GAAN verschijnen. En niet dat het al verkrijgbaar was. Dus dankzij jou weet ik nu dat ik naar de winkel moet morgen! Je hebt dus de primeur te pakken.
                              Last edited by ; 21/09/2011, 00:25.

Comment

• Verder vanuit de wei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                                  Maak je geen zorgen, dat doen we altijd. Het enige probleem was dat ik wist dat het zou GAAN verschijnen. En niet dat het al verkrijgbaar was. Dus dankzij jou weet ik nu dat ik naar de winkel moet morgen! Je hebt dus de primeur te pakken.
                                  Ah! dat wist ik niet dat het nog ging verschijnen
                                  ach ja primeur, ik win liever de lotto
                                  dankje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                                    Dat motorkap ornament word nog een lastige om te identificeren , maar ik denk net als Arco dat je het toch moet zoeken bij GM Amerika .
                                    Olds zou goed kunnen . Ik ben net even de boeken ingedoken en Olds heeft heel veel jaren van die sigaren op de motorkap gehad.
                                    Deze lijkt scharniertjes te hebben en diende wellicht ook als vergrendeling van de mototkap.

Lord/Michel , dat heb je mooi voor elkaar gekregen met die fotos vanuit het weiland .
                                    Ik weet zelf dat dit niet makkelijk was door de bomen ,takken en het stekeldraad .
                                    Dank je voor de extra Traction foto , heel mooi .
                                    Bij het laatste setje van 3 is de eerste auto een Renault Fregate en de auto op fotos 2 & 3 is een Standard Vanguard Phase 1 sedan.
                                    Met die foto's moet je toch een aardige collage van de weiland rand kunnen maken of niet?

Comment

Ah! dat wist ik niet dat het nog ging verschijnen
                                      ach ja primeur, ik win liever de lotto
                                      dankje
                                      Dit is misschien wel de aanzet tot het grote werk, van het weekeinde de lotto dan maar?

Comment

• Nou Michel ge hebt de smaak te pakken Komen ze !
                                        1 - Ford V8 4 deurs sedan 1947/1948 , ook dit karkas is later ten prooi gevallen aan onderdelenrovers . motor weg en zelfs het chassis doorgezaagd om de achteras weg te halen.
                                        2 - Citroen Traction Avant 1946 -1952 ,bijna verzwolgen door de ijzerhoop
                                        3 - Opel Rekord P1 Caravan (stationcar )
                                        Ooit stond er in dit rijtje ook een Chevrolet Fleetmaster uit 1948 , maar die is ook kompleet vernield . Aleen het onderstel met de bumpers stond er nog , de body lag in stukken op de beruchte ijzerhoop gesmeten.

Robtil , HY is zeker in de mode . 8km hier vandaan staat er nog 1 als veewagentje te verrotten achter een boerderij daar wil ik binnenkort ook even fotos gaan schieten.

Maar eerst ga ik morgen naar de tijdschriftenzaak, Las het vandaag net na zessen dus was ie net dicht ( moet ik een hele dag wachten grrr.)

Comment

• in 2006 waren de wagens nog relatief heel

Comment

Working...
                                          X