in 1994 kon ik gewoon niet stil zitten in mijn 53 buick convertible
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenvoor de oltimer liefhebbers nog een zoekplaatje uit chatillon
een hood ornament
in de binnekant staat GMC dat is alles
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk BerichtenNou Michel ge hebt de smaak te pakken Komen ze !
Geen geweldige pics mits het daar altijd vrij somber was.
De Opel Caravan
En een onbekende chassis aanleunend tegen een ? Peugeot 402 ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichtenin 1994 kon ik gewoon niet stil zitten in mijn 53 buick convertible
Comment
-
Er komt eindelijk een boek met sloperijfoto's van onder andere Chatillon!
De geruchten stroom op diverse fora was al in volle gaan. De schrijvers Ard en Arnoud Op De Weegh zouden bezig zijn met een boek over de diverse oldtimersloperijen die Europa ooit rijk was.Het zou hier dan onder andere gaan om de bekende sloperij in het noorden van Europa, De voormalig sloperij Kaufdorf, Chatillon en meer!.
Er is nu officiele bevestiging van de schrijver zelf dat het boek er inderdaad gaat komen, en mogelijk al rond het einde van het jaar verkrijgbaar zal zijn. (Als er een exacte datum is, dan zal ik die uiteraard ook gaan posten.) Sterker nog, enkele van onze forumleden hebben voor de schrijvers hun archieven opengesteld en hebben daar mee een bescheiden bijdrage kunnen leveren. Het beloofd een zeer mooi boek te worden, er is immers eerder geschreven door Ard en Arnoud op De Weegh.
De meeste mensen zullen de Dovas collectie, beter bekent als "slapende Schoonheden" waar over zij eerder schreven ook kennen. Het boek "Het lot van de slapende schoonheden" ISBN 9789060133026 bevalt een schat aan informatie en zal vrijwel zeker al onze collecties inmiddels al verrijkt hebben. De prachtige foto's en eerste hands informatie die het boek sieren, beloven veel goeds voor het aanstaande boek.
Groeten Arco Bot
Comment
-
Het is nu zaak om gezamenlijk te vechten, dat deze lustoorden open blijven. In Kaufdorf was er na ruiming geen vervuiling. Doel van het boek is juist om de laatste overgebleven kerkhoven voort te laten bestaan en ze als cultuurgoed toegankelijk te houden. En daar moet het boek aan bijdragen. De eigenaar van het grote Kerkhof in Zweden is ook strijdbaar. We gaan ervoor. Voor behoud en toegankelijkheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ard Bekijk BerichtenHet is nu zaak om gezamenlijk te vechten, dat deze lustoorden open blijven. In Kaufdorf was er na ruiming geen vervuiling. Doel van het boek is juist om de laatste overgebleven kerkhoven voort te laten bestaan en ze als cultuurgoed toegankelijk te houden. En daar moet het boek aan bijdragen. De eigenaar van het grote Kerkhof in Zweden is ook strijdbaar. We gaan ervoor. Voor behoud en toegankelijkheid.
Conclusie van het onderzoek was dat er milieu SCHADE is ontstaan door de ruiming!
Ook in Chatillon liet de natuur haar spierballen zien, en het groen tierde weelderig dwars door de auto's en er tussen in. Terwijl er in het andere deel geen varens of zo groeide. De jonge aanplant in het opendeel van het bos waar geen auto's stonden (middendeel) heeft zelfs het loodje gelegd.
Dus wellicht gaf het wagenpark zelfs voordelen voor planten groei?
Comment
-
@ robtil
Sorry, wist dat er een artikel ging komen met enkel foto's van mij, maar wist niet de juiste publicatiedatum. Geen probleem om naar de toekomst te vermelden, maar eigelijk is het door jouw berichtje dat ik wist dat het nu eindelijk zo ver is
Enfin, afgesloten. Nog wat pics van een andere locatie :
DSC07016.jpg
DSC07017.jpg
DSC07022.jpg
DSC07074.jpg
DSC07070.jpg
Comment
-
In scandinavie hebben ze het tenminste wel begrepen. 1 van de sloperijen is al een officieel museum, en de andere 2 staan hoog op de nominatie voor zover ik het weet. Laten we hopen dat die milieu mannetjes het langzaam aan gaan begrijpen dat het geen voordelen levert om dit cultureel erfgoed te vernietigen.
Comment
-
Op verzoek van sommige nog wat foto's van een zwarte dag .
April 2010, ruiming van de kuil....
DSC04502.jpg
DSC04602.jpg
DSC04613.jpg
DSC04496.jpg
DSC04607.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk BerichtenIn scandinavie hebben ze het tenminste wel begrepen. 1 van de sloperijen is al een officieel museum, en de andere 2 staan hoog op de nominatie voor zover ik het weet. Laten we hopen dat die milieu mannetjes het langzaam aan gaan begrijpen dat het geen voordelen levert om dit cultureel erfgoed te vernietigen.
ik heb geen plek meer om nog een paar sloperij museum's te bouwen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CALIGULA123 Bekijk BerichtenOp verzoek van sommige nog wat foto's van een zwarte dag .
April 2010, ruiming van de kuil....
[ATTACH]83926[/ATTACH]
[ATTACH]83927[/ATTACH]
[ATTACH]83928[/ATTACH]
[ATTACH]83929[/ATTACH]
[ATTACH]83930[/ATTACH]
Verschrikkelijk om te zien, maar ik zou er graag meer van zien als je het hebt tenminste. Ik was vlak er na daar, toen stond de unimog er nog en wat los plaatwerk. Ook lagen er nog wat autoresten. En er lagen wat assen en motorblokken slordig in hoeken gedumpt. Maar het was nihil.
Comment
Comment