Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @Buick; ik had graag in die tijd ook pics genomen maar het is er pas in 2008 van gekomen nochtans kende ik toen het bestaan er van

Nogmaals die Traction

Pennzoil

Comment

• Chatillon

Hallo,
      @ realsteel, voorlopig houd ik alles voor mijn eigen collectie behalve een cilinderkop die ik beschadigd heb bij het demonteren, die is gratis
      @Buick, heb jij dan die fladhead cilinderkoppen aan de kant van de weide er af gehaald?
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• wow das veel werk geweest buick52
        ik heb van die 54 buick de radiator ,stuur en diverze motor onderdelen gehaald
        ik wou ook de dynaflow nog hebben maar dat ging niet zonder materiaal
        de flathead koppen die ik heb komen uit de kuil daar lag ook nog een los blok

Last edited by ; 25/09/2011, 22:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
          @ Gangstertje , 3 fotos ? kwam die overbuurman lastig doen dan ?
          't Is Tigra

Ja overbuur heeft ons weggejaagd

Comment

• Sorry dat ik je een verkeerde naam noemde Tigra.
            Er schijnen heel veel mensen last van die kerel te hebben gehad terwijl ik 6 keer in de kuil ben geweest zonder enig probleem.
            Ik heb er wel eens iemand gezien maar dan zwaaide ik vriendelijk en groette ze met BONJOUR , en dat vertrokken ze weer.
            Hadden julie op de andere 2 lokaties meer geluk ?

Comment

• Nou Buick 52 dat was een flinke operatie maar ge was goed voorbereid zie ik.
              Ik zou het echt geweldig vinden om zo'n ex Châtillon motor weer tot leven te horen komen in een gerestaureerde auto .
              Zelfs een hark om de draad hoog te houden ,Handig !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                Hadden julie op de andere 2 lokaties meer geluk ?
                Wij zijn twee keer in Chatillon geweest.

Eerste keer: het grote bos -> geen problemen, niemand gezien of gehoord. Daarna wilden we ook eens naar de kuil, waar het dus misliep. Ik ben er wel efkens binnen geweest maar vond geen goeie doorgang. De plaats waar ik die drie foto's geschoten had was geen goeie (auto's stonden te dicht) en toen ik terug uit de kuil kwam stond mijn compagnon (Opelfreak) reeds bij die kerel. Wij hebben met gebrekkig Frans proberen uitleggen wat onze goeie bedoelingen waren, maar hij gromde alleen iets van of de eigenaar daar mee content was en "pas normal !"

Na onze eerste trip kregen we een tip binnen dat er nog een derde locatie was (aan het veld) daar wisten we de eerste keer niks van en daarom zijn we enkele maanden later nog eens wedergekeerd.

Tweede keer: naar het veld -> wederom geen problemen. Het grote bos zijn we niet geweest die dag (heb ik nu nog altijd spijt van) omdat we toen nog dachten dat we elk jaar wel een tripje naar Chatillon konden plannen, we dachten dat het nooit zou verdwijnen
                Daarna zijn we nog eens naar de kuil geweest maar deze keer langs boven. Zo hebben we wel een beetje een zicht gehad maar we hadden er natuurlijk liever tussen gelopen. Geloof het of niet, het was toen putteke winter, maar diezelfde kerel (wij noemden hem de boer ) liep daar toen ook weeral rond

Daarna zijn we die dag ook nog naar Traction Sud geweest, herinner ik mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Wij zijn twee keer in Chatillon geweest.

Eerste keer: het grote bos -> geen problemen, niemand gezien of gehoord. Daarna wilden we ook eens naar de kuil, waar het dus misliep. Ik ben er wel efkens binnen geweest maar vond geen goeie doorgang. De plaats waar ik die drie foto's geschoten had was geen goeie (auto's stonden te dicht) en toen ik terug uit de kuil kwam stond mijn compagnon (Opelfreak) reeds bij die kerel. Wij hebben met gebrekkig Frans proberen uitleggen wat onze goeie bedoelingen waren, maar hij gromde alleen iets van of de eigenaar daar mee content was en "pas normal !"

Na onze eerste trip kregen we een tip binnen dat er nog een derde locatie was (aan het veld) daar wisten we de eerste keer niks van en daarom zijn we enkele maanden later nog eens wedergekeerd.

Tweede keer: naar het veld -> wederom geen problemen. Het grote bos zijn we niet geweest die dag (heb ik nu nog altijd spijt van) omdat we toen nog dachten dat we elk jaar wel een tripje naar Chatillon konden plannen, we dachten dat het nooit zou verdwijnen
                  Daarna zijn we nog eens naar de kuil geweest maar deze keer langs boven. Zo hebben we wel een beetje een zicht gehad maar we hadden er natuurlijk liever tussen gelopen. Geloof het of niet, het was toen putteke winter, maar diezelfde kerel (wij noemden hem de boer ) liep daar toen ook weeral rond

Daarna zijn we die dag ook nog naar Traction Sud geweest, herinner ik mij

Wij: 'Nous sommes des collectioneurs de voitures anciennes... C'est pour prendre des photos...

Die boerelul: 'Pas Normal' ...

En ook ik heb dik spijt dat we de 2de keer de hemel niet bezocht hebben
                  www.opelklassiek.be

Comment

• Wij hebben die man ook getroffen, maar " permission par veterinair Contant " was genoeg om hem terug naar huis te doen gaan. Wel hebben we richting het weiland een keer last gehad van de politie, maar omdat we Bernard hadden gevraagd kwam alles goed, de 2e keer opweg naar het bos toen de politie kwam, stoof Bernard zelf zelfs naar hen toe om te verklaren dat het goed was. Wij mochten van hem ook de wagen op de oprit bij hem zetten. Dat stelde hij zelfs zelf voor. Meestal waren we er eind van het jaar lekker in de miezerregen en bij temperaturen rond de 4 graden. Op zijn voorstel hebben we zelfs een datum gekregen dat we in de zomer konden komen. Want hij had het liefste dat we niet tussen de koeien zouden lopen.
                    Wij hebben ook steeds dingen uitgesteld om dat we ook dachten dat dit ons toekomstige vakantie stekje zou worden. Maar helaas was het niet zo. De eerste keer dat ik er kwam stond Bernard geheel verbaasd te kijken. Ik stond namelijk met mijn poot in het gips op 2 krukken daar voor de deur. Toen ik de foto's had laten zien die ik ooit gekregen had, en vertelde dat ik al ruim 20 jaar zocht naar die plek, vertelde hij lachend dat we echte "car nuts"Moesten zijn om niet wetende of sde wagens er nog waren daar naar toe te rijden. Hij is nog even wezen controleren de eerste keer of we alles netjes deden, en toen hij idd allee fototoestellen zag, toen vertelde hij dat er ook nog een derde plaats was, en dat we die vooral niet moesten vergeten. Op de een of andere manier had hij blijkbaar "iets" met de kuil, want anders had hij denkelijk ook de derde plaats wel verteld aan zijn voordeur.
                    Ik vind/vond het een geweldige man! Hij kon ook echt recht uit het hart vertellen over die plek. Wat toch een heerlijke herinneringen.......
                    Ik was trouwens WEL blij dat die mensen er liepen. Dit heeft iig nog wat aan rovers/automoordenaars/graffittie spuiters tegen gehouden.( Mensen die de spullen met respect behandelden en er voor betaalden heb ik geen probleem mee natuurlijk,was eenmaal een sloperij). Wij hebben zoals gezegd nooit problemen met die beruchte buurman van de kuil gehad omdat we er altijd rond dwaalden met toestemming van Bernard. Als we het koud hadden gingen we altijd een dorpje verder naar de kroeg. Die stonden de eerste keer heel vreemd naar die baggerige "ollanders" met gescheurde broeken te kijken. Maar vanaf toen werden we heel hartelijk ontvangen, en werd er zelfs gepoogt iets nederlands te zeggen: Quat koffee avec koekje? Bibberend met de kouwe knuisjes rond de mok koffie geklemd, zaten we dan even bij te komen, om vervolgens weer vol nieuwe moed de kouw in te gaan. Man man man, wat mis ik die tijden!
                    Last edited by ; 26/09/2011, 17:57.

Comment

• Daarna zijn we die dag ook nog naar T. S. geweest, herinner ik mij

Heb je daar toestemming gekregen???? Want ik wil er altijd nog een keer heen. Wij vroegen het, en een resoluut nee was het enige wat we kregen. En er sjouwde ook een man rond langs die plek die een niet al te vriendelijke Herdershond bij zich had.
                      Last edited by ; 28/09/2011, 12:31. Reden: plaatsnaam verwijdert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                        Heb je daar toestemming gekregen???? Want ik wil er altijd nog een keer heen. Wij vroegen het, en een resoluut nee was het enige wat we kregen. En er sjouwde ook een man rond langs die plek die een niet al te vriendelijke Herdershond bij zich had.
                        Wij hadden een ingang gevonden, from behind zullen we maar zeggen.

Wij vragen nooit toestemming, goed kijken dat ze u niet te zien krijgen en gaan

Comment

• Ik had toesteming van Bernard en toen ik het hem vertelde liet de buurmans ons met rust

Back to France

Simca

Peugeot 403

En de onmisbare Traction

Comment

• Chatillon

@ Buick, De Dynaflow ter plaatse demonteren had zo goed als onmogelijk geweest omdat de motoren vast zitten.
                            @ Buick & Realsteel, We waren goed voorbereid maar zoiets is vooral veel inproviseren. Veel werk was het eigenlijk niet, omdat de vloeren van de auto's zo slecht waren konden we overal goed aan. We zijn er om 9.30u aangekomen en toen we gingen eten om 13u lagen er al 2 Buick motoren in de weide en dan hebben we in het begin nog een half uur met Bernard staan praten.
                            De achterassen demonteren was wel niet zo gemakkelijk.

Toen ik op een gegeven moment aan de kuil een flathead aan het opladen was kwam de overbuurman zeggen dat dat niet mocht. Toen ik hem vertelde dat ik die gekocht had van Bernard (de motor was het enig dat er nog lag de rest was toen al weg) ging hij weg. Toen Bernard er nadien terug kwam van een bevalling van een koe vertelde hij dat de overbuur hem toch nog opgebeld had haha. Over Bernard kan ik geen slecht woord zeggen hij is altijd correct en vriendelijk geweest, hij heeft zelfs een motor mee gedemonteerd.

Ik heb horen zeggen dat er daar nog ergens een kerkhof met legermateriaal zou zijn... ik heb het niet gevonden... weten jullie daar iets van? Wat is Traction Sud?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick 52 Bekijk Berichten
                              Ik heb horen zeggen dat er daar nog ergens een kerkhof met legermateriaal zou zijn... ik heb het niet gevonden... weten jullie daar iets van? Wat is Traction Sud?
                              Lees uw zin nog eens ne keer

Comment

• USA

@Tigra, mercie haha
                                Dit is een kerkhof in Amerika waar ik vorig jaar ben geweest, er stonden ongeveer 500 auto's.
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• ik ben ook op diverze sloperijen in de usa geweest
                                  ongelofelijk wat daar nog allemaal ligt
                                  hoewel het wel allemaal minder aan het worden is

Comment

• Heerlijk die Amerikaanse Junkyard fotos , als ik de loterij nog n's win zou ik ook wel een keer een trip naar de states willen maken.
                                    Maar als ik het dan toch voor het uitzoeken zou hebben zou ik eerst naar Australië en New Zealand willen , omdat daar autos voorkomen die je hier of in de states niet zult vinden.
                                    De taal is ook geen probleem voor me , ik spreek prima Engels.
                                    Dat in tegenstelling tot het frans waar ik helemaal niks van bak ,en mij er tot nu toe van weerhoud er heen te gaan.
                                    Jammer want er is daar nog genoeg te fotograferen

Comment

• Frans is bij mij ook al zo'n probleem. Bij Bernard was het ook altijd handen en voeten werk. Ik zeg het altijd maar zo:
                                      Frans kent mij, maar ik ken Frans niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick 52 Bekijk Berichten
                                        Nog wat foto's uit Amerika.

Altijd goed foto's uit Amerika ,voor mij leuk om te weten waar ze genomen zijn.
                                        Bij voorbaat dank.

Hans

Comment

Working...
                                        X